Rasvapatti tms. möhkylä

Ikä
46
Onko kellään kokemuksia sellasen rasvapatin tms. poistosta? Mulla on yläselässä keskellä semmonen pieni möykky, joka ei muuten vaivaa yhtään, mutta jää salilla sillai pahasti tangon alle, ja muutama päivä sen jälkeen on arka... olis varmaan parasta poistattaa se... :confused: Kokemuksia?

Nimim. Quasimodo?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multa on poistettu tuollainen rasvapatti selästä. Se oli sellainen sormenpään kokoinen pahkura, joka liikkui ja muljui siellä ihon alla. Ei kylläkään tuntunut edes selällään nukkuessa, mutta leikkautin sen pois, kun sen alkoi näkemään t-paidankin läpi.
Näytin pattia työterveyslääkärille ja samana iltana napattiin pois. Maksoi muistaakseni 30 euroa ja tikit sai pois viikon päästä.

Mulla oli tuossa korvan alapuolella sellanen myhkyrä...
Aikaa mennyt nyt vähän yli kuukausi ja patti on melkein kokonaan jo hävinnyt... samanlainen oli myös tuolla takaraivossa hiusten alla...

Kävin näyttämässä silloin lääkärillä ja se sanoi, että harmittomia rasvapatteja mitkä lähtee itsestään pois. Siitä sitten kuitenkin otatin kolesterooliarvot yms. joista sitten todettiin ettei mitään syytä huoleen...
Kumma juttu, mistähän noi patit niinkuin johtuu? jostain suolen tukkeutumasta?

Mulla oli myös semmoset ihon alla liikkuvat patit kummassakin silmäluomessa, ensin silmäluomet rullattiin jonkun puikon ympärille ja tonne luomen siosäpuolelle laitettiin puudutuspiikit ja sitten silmäluomet halki veitsellä.

Originally posted by Dragon
Patti voi olla lipooma, eli hyvänlaatuinen rasvakasvain tai sitten geeliä sisältävä patti. Poistetaan muistaakseni ihan paikallispuudutuksessa.

Mielenkiintoista. Mulla on ollut toisen käden forkussa jo useita vuosia sellainen pikkurillinpään kokoinen patti. En tiedä mikä se on mutta koska siitä ei ole mitään haittaa niin turha kai sitä on ruveta poistamaan. Jotain kovaa ainetta se on koska sormilla painellessa möykky ei anna yhtään periksi.

:confused:

Itselläni oli aikoinaan myös rasvapatti yläselässä. Lekuri sen poisti rutiini toimenpiteenä paikallispuudutuksessa. Paikalle toisin kasvoi vastaavan kokoinen arpi-patti jälkeenpäin :rolleyes: Eli tulos +-0.

Epäilen tosin että tikit on päässyt repeämään ennenkuin haava ehti parantua. Siinä varmaan syy...

Huomasittekos millaset "rasvapatit" vesa-matti loirilla oli pahoissa pojissa? Tuolla kyynärpäissä.. Aika häijyt, hurr.

Originally posted by metalman
Huomasittekos millaset "rasvapatit" vesa-matti loirilla oli pahoissa pojissa? Tuolla kyynärpäissä.. Aika häijyt, hurr.

Itse huomasin! Kyllä oli karseen näköiset :urjo:
Kyllä vesku on kaukana niistä vanhoista "Uuno ajan" mitoistaan!
Ärsyttäviä noi viimesimmät Uunotkin kun ei Vesku enää ollut niin energinen... Ennenhän se juos kuin hullu niissäkin! :lol2:

Ne Loirin "rasva-patit" siinä oikeassa kyynärpäässä oli kuulemma seurausta maalivahtina olosta(jalkapallossa). Itse sanoi haastattelussa ettei osaa heittäytyä oikein oikealle puolelle , vaan ottaa aina kyynärpäällä vastaan.

Heh. Mulla se vasta onkin seläs tosi iso rasvapatti. Ite en huomannu aluks mitään mutta kaverit saunassa rupes ihmettelee että onpas epä muodostunut epäkäs. Sit työterveyshuoltoon ja yksityis lekurille poistattamaan. Hitto eikä edes saanu pois sitä kun on kuulema niin iso että pitää nukutuksessa leikata otti vaan pari koepalaa ei ilmeisesti ollu ihan varma mikä se oli. Ja kuukaus meni että haava parani. Eihän sitä tässä ennen kesää voi leikata. Reilun kuukauden joutuu olematta treenaamatta että haava paranee. Ilmeisesti ropit jouduttaa noiden pattien kasvamista.

Nonii, kaivetaa nyt tätä ylös :D

Eli epäilen että itelläniki olis tuossa posken päällä tommoinen "rasvamöhkylä" on just semmonen pehmeen ja muljuilee ku sormella koittaa, pienempänä oli tommonen ohimossa mistä leikattii veke mutta nyt vaa kysysin että poistaako työterveys tota vai kannattaako soittaa yksityiselle aika? Ei muuten haittais mutku se on just poskessa ni huomaa aika selvästi tuon.

Mulla on ollut jalkaterässä pari muutaman sentin pattia joku 10 vuotta. Pitäisköhän tehdä asialle jotain :D Ei noista mitään haittaakaan ole ollut. Saa vain kiinnostuneita katseita, kun vetää patit esiin.

Mä alan heti kelailemaan, että mulla on syöpä, jos joku patti löytyy. Tähän mennessä mä olen selvinnyt muistaakseni ainakin viidestä näkyvästä "kasvaimesta", plus "aivokasvaimesta" sekä "ihosyövästä".

Nyt ei tarvii enää pelätä syöpää, kun tilalle tuli sikanuha!

Mites se menikään, vitutuksen määrä on vakio. :D

Eli epäilen että itelläniki olis tuossa posken päällä tommoinen "rasvamöhkylä" on just semmonen pehmeen ja muljuilee ku sormella koittaa, pienempänä oli tommonen ohimossa mistä leikattii veke mutta nyt vaa kysysin että poistaako työterveys tota vai kannattaako soittaa yksityiselle aika? Ei muuten haittais mutku se on just poskessa ni huomaa aika selvästi tuon.

Työterveydeltä lähetetään sut vaan eteenpäin tai näin ainakin omalla kohdalla

Riippuu työterveydestä. Tai sopimuksesta mitä siihen kuuluu, kuka lääkäri on, mitkä mahdollisuudet siellä on. Itse työterveyslääkärinä kun olin, poistelin patteja kyllä, jotku siellä taas ei poista mitään vaan lähettää sairaalaan tai terkkariin poistettavaksi.

Huaah, tietenki unohin soittaa ku töissä olin, huomenna pitää soittaa, alkaa kyl vituttaa ku huomaa aika selkeesti tän jos kattoo vähä viistosta, sit viel halkasija jotain 2cm, vitun möhkylät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom