Rasvanpolttavaa treeniohjelmaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 20v, 176/68 nainen. Olisiko kenelläkään minkäänlaista rasvanpolttavaa treenivinkkiä? Haluaisin keski- ja ylävartalosta hiukan treenatumman ja käsiin voimaa. Olisin todella kiitollinen jos jollakin olisi jonkunlaisia vinkkejä, kun itse olen täysin kokematon ja uusavuton puntilla käymisen kanssa.

Olen 20v, 176/68 nainen. Olisiko kenelläkään minkäänlaista rasvanpolttavaa treenivinkkiä? Haluaisin keski- ja ylävartalosta hiukan treenatumman ja käsiin voimaa. Olisin todella kiitollinen jos jollakin olisi jonkunlaisia vinkkejä, kun itse olen täysin kokematon ja uusavuton puntilla käymisen kanssa.

Rasvaapolttava: Suosittelen HIIT (high intensity interval training) reenejä aamuisin. Hiitistä löytyy tietoa käyttämällä foorumin hakua tai jos englanti sujuu niin http://musclemedia.com/training/hiit.asp

Voimaa käsiin ja treenattu kroppa: Ota käyttöön hyvä simppeli 1-2jakoinen reeniohjelma, http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 tuossa on muutama heti kättelyssä. Vaikka kuinka olisit sitä mieltä, ettet halua reenata jalkoja, treenaa myös jalkoja!!!! Syitä: Se auttaa yläkropan kehitystä vaikuttamalla hormonitasoihin, tulet myöhemmin katumaan jos jalat on jäänyt paitisoon alussa, noin 60% lihasmassasta on reisissä ja alaselässä jne.

Muista kuitenkin, että rasvaa jos haluat pois on enemmän väliä sillä mitä syöt kuin sillä mitä teet! Jos ruokailujutut on vähän hakusessa niin http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927 kannattaa lukasta läpi :thumbs:

Ei muuta ku tsemppii reeneihin! :)

Oisko kuntonyrkkeily kova sana? Siellä ainakin tulee tuota intervallityylistä treeniä. Plus sitten hinkataan punnerruksia, vatsoja, selkää ja kyykkyjä jumpassa. Ja vielä boonuksena oppii ainakin takomaan säkkiä.

Onko salillasi mahdollisuus jutella kuntosaliohjaajan kanssa? Häneltä saisit (toivottavasti) hyviä vinkkejä siihen miten treenata ja VARSINKIN oikeisiin tekniikoihin. Hyödyt treenistä nimittäin paljon enemmän jos teet liikkeet oikein, saat itsestäsi nopeammin treenatumman näköisen kun tekemällä ensin ihan metsään monta kuukautta.

Tähän syssyyn suosittelisin kuitenkin sulle kiertoharjoittelua. Laitteesta toiseen lyhyillä palautuksilla. Vaikea tähän laittaa mitään tarkkaa, koska en tiedä minkälaisella salilla käyt ja kuinka usein (lähinnä siis minkälaisia laitteita käytössä). Ohjelma voisi näyttää vaikkapa seuraavalta (painot alkuun pienehköt, toistot esim. 15):

1) Pystypunnerrus (kone/käsipainot)
2) Rintalihasliike, esim. penkkipunnerrus koneessa
3) Jalkaprässi/hack-kyykky tms.
4) Ylätalja, veto rinnalle
5) Alataljasoutu
6) Vatsat

Jalat ottaisin ehdottomasti tähän mukaan siksi, että siellä ne kropan suurimmat lihasryhmät on ja näin ollen saat treenistäsi tehokkaamman (isot lihasryhmät kuluttavat luonnollisesti enemmän energiaa). Ideana siis se että valitset laitteita jotka ovat toisiaan suht koht lähellä, teet yhden kierroksen putkeen (tai ihan tosi pienillä palautuksilla, jos tuntuu ettei kunto kestä, en tiedä sun liikuntataustaa..), eli kaikki nuo liikkeet 1-6 ja sitten pidät parin minuutin tauon, sama uudestaan. Ja uudestaan..

Tämän tyylisellä voisi siis lähteä liikkeelle ja sitten sopivan treenijakson jälkeen vaihtaa liikkeitä tai jopa kokonaan tyyliä.

Back
Ylös Bottom