Rasvan poltto lenkkeilemällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huuhaa2
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olis tarkotus ruveta polttamaan turhaa rasvakerrosta pois lenkkeilemällä, niin monta kertaa viikossa olis hyvä käydä lenkillä ja kuinka kauan/pitkästi pitäs aina kerralla suurinpiirtein juosta että se todellaki rupeis polttamaa sitä rasvaa... Salilla oon käyny 3 kert/viikko.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huuhaa2 sanoi:
Eli olis tarkotus ruveta polttamaan turhaa rasvakerrosta pois lenkkeilemällä, niin monta kertaa viikossa olis hyvä käydä lenkillä ja kuinka kauan/pitkästi pitäs aina kerralla suurinpiirtein juosta että se todellaki rupeis polttamaa sitä rasvaa... Salilla oon käyny 3 kert/viikko.

Riippuu vähän rasvan määrästä ja tavoitteesta.

Kopaseppa alkuun kolme - neljä kertaa viikossa aamulenkkiä ja noin 30-60 minuuttia kerrallaa. Pitäs ruveta toimimaan.

Tietysti se ruokavaliokin vois olla kohdallaan, niin vois nopeammin hoitua tuo projekti.

Tsemppiä :thumbs:

Siis muistaakseni suorituksen pitää minimissään kestää yli 20min jotta rasva alkaa palaan ja kunto kohoon. Eli jos ihan nollasta alotat, niin tommonen 2-3 krt viikossa 1h lenkki on aika hyvä.

Itselläni riitti aikonaan tuo 1-2 krt viikossa lenkki+ muut lajit pitää rasvat alhaalla, tosin olen kyllä tälläinen läpipasko jonka varteen ei helpolla mitään tartu.

-krp-

krp sanoi:
Siis muistaakseni suorituksen pitää minimissään kestää yli 20min jotta rasva alkaa palaan ja kunto kohoon. Eli jos ihan nollasta alotat, niin tommonen 2-3 krt viikossa 1h lenkki on aika hyvä.
-krp-

Kannattaa kuitenkin liikkua joka tapauksessa eikä vaan miettiä montako minuuttia liikkuu. Kokonaiskulutus ratkaisee loppupeleissä eli lenkkiä ei kannata jättää väliin sillä korvikkeella, että se kestäisi vain 15min. Kaikki 'ylimääräinen' liikunta on hyväksi.

Joo eli rasvaprosentti on siinä 14 paikkeilla ja tavotteena olis lihaserottuvuutta saada lisää. Eikä kunnon nousukaan olis pahitteeks.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huuhaa2 sanoi:
Joo eli rasvaprosentti on siinä 154 paikkeilla
:lol2: Siis ei varmaankaan oo 154%...rasvaprosentti enemmän ku talipallossa=)

Siitä vaan aamulenkkejä 3 kertaa viikossa aluksi 30 minuuttiakin riittää (kyllä sitä kerkee sitten nostamaan sitä aikaa ja kertoja). Ruokavalio tarkkaan syyniin niin eiköhän pitäisi tuloksia alkaa syntymään....kunhan ei odota niitä heti huomiseksi :D

Itellä 4:jäs dietti viikko menossa ja tällähetkellä 4x30 min aerobinen viikkoa kohti(nyt alkanut aineenvaihdunta vasta pelaamaan kunnolla).

Siis jos juokse HIIT:in (kesto 5 min) niin eihän toi "20 min juoksulla alkaa vasta rasva palamaan" juttu päde silloin? Kun ei jaksais millään juosta jotain puolta tuntia... ;)

Daug sanoi:
Siis jos juokse HIIT:in (kesto 5 min) niin eihän toi "20 min juoksulla alkaa vasta rasva palamaan" juttu päde silloin? Kun ei jaksais millään juosta jotain puolta tuntia... ;)

Ei se päde muutenkaan. Fitnesslegendaa koko juttu.

Itse ainakin voin suositella HIITtiä joka aamu heräämisen jälkeen, jolloin maha on tyhjä ja hiilarit alhaalla.

Itse aamulla herättyäni juon ison kupin kahvia rauhassa ja noin 10min kahvin jälkeen lähden lenkille. Juoksen yleensä noin 10-15min riippuen miltä tuntuu, eli noin 8-13 x 30s nopeaa juoksua / 30s hölkkää. Nyt kaksi ja puoli viikkoa tätä takana ja lähes neljä kiloa on lähtenyt (enkä ollut mikään rasvapallero ennenkään, kunhan lihaksia saisi paremmin näkyviin). Lenkin jälkeen juon lasin pari tuoremehua ja sitten odottelen tunnin ennen kuin syön.

Syömistä olen tarkkaillut nyt paljon enemmän kuin ennen, enkä syö kerralla paljoa, vaikka ruoka olisi kuinka hyvää. Kolmen tunnin välein syön aina pieniä määriä, kerran päivässä 12 aikaan sitten vähän enemmän.

Mars HIITille joka aamu :whip: Noh ehkei joka aamu, itse juoksen 5-6krt / viikko.

Pitkään

Muistelempa jostakin lukeneeni että rasvaa rupeaa palamaan kunnolla vasta kun enimmät hiilarivarastot on käytetty ekan tunnin aikana. Eli paras rasvanpoltto olisi päällä vasta toisesta tunnista alkaen. Juoksu taitaa olla useimmille vähänkään isoimmille kavereille liian raskasta rasvanpolttoliikuntaa, jotta sitä jaksaisi pitempään kerralla. Riippuu tietysti tapauksesta...

123jippo sanoi:
Muistelempa jostakin lukeneeni että rasvaa rupeaa palamaan kunnolla vasta kun enimmät hiilarivarastot on käytetty ekan tunnin aikana.
Aamuisin varmaan asia on eri kun hiilareita ei juuri ole. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta näin voisin kuvitella :)

Varmaankin vaihtelee

Reima_M sanoi:
Aamuisin varmaan asia on eri kun hiilareita ei juuri ole. En tiedä asiasta yhtään mitään, mutta näin voisin kuvitella :)

Niin tuo tunti on varmaankin ns. yleistys, johon vaikuttaa monet asiat. Ainakain syöminen, mitä on syöny ja koska. Olettasin että tunnin arviolla tarkoitetaan kohtuullisia hiilarivarastoja, ei tyhjiä eikä täyteen tankattuja. Mutta pointti oli siis että varsinainen rasvanpoltto liikunnassa on hyvä tehdä pitkäkestosella kohtuullisen kevyellä liikunnalla, esim. reipas kävely. Juokseminen ei oikein onnistu pelkän rasvan voimalla, koska rasvaa palaa sen verran hitaasti energiaksi ettei rasvasta saatu energia riitä juoksuun vaan sitä otetaan sitten myös muualta. Lenkkeily on toki mitä mainiointa liikuntaa ei siinä mitään mutta rasvanpoltto mielessä en sitä ainakaan itse tekisi. Juoksulenkin jälkeen mulla ainakin on hirmuinen nälkä eli energiaa siinä kyllä kuluu mutta ei siis aina välttämättä paljoa rasvaa.

Mutta nämä vaan mun aatoksina, en ole mikään asiantuntija itsekään. Ja täytyy aina muistaa että mikä toimii yhdellä ei välttämättä pelaa toisella.

Reima_M sanoi:
Lenkin jälkeen juon lasin pari tuoremehua ja sitten odottelen tunnin ennen kuin syön.

Ihan mielenkiinnosta, miksi näin? Eikö kannattaisi ennemmin jättää ne tuoremehutkin sinne aterialle? Tai sitten syödä se ateria heti lenkin jälkeen..?

Eli siis yritän tässä kysyä, että mitä järkeä on olla tunti syömättä HIITin jälkeen, jos kuitenkin tankkaa hiilarivarastot täyteen heti treenin loputtua? :)

123jippo sanoi:
Lenkkeily on toki mitä mainiointa liikuntaa ei siinä mitään mutta rasvanpoltto mielessä en sitä ainakaan itse tekisi. Juoksulenkin jälkeen mulla ainakin on hirmuinen nälkä eli energiaa siinä kyllä kuluu mutta ei siis aina välttämättä paljoa rasvaa.

Voisitko hieman perustella. Jos energiaa kuluu niin sehän on hyvä juttu, silloinhan se otetaan vararavinnosta eli laardista. Vai Meinaatko, että pääosa energiasta revitään lihaksia polttamalla? Tuota minä kyllä epäilen. Mä pidän lenkkeilyä todella hyvänä rasvanpolttaja. Lenkkeily on pop :thumbs:.

KISS: kokonaiskulutus ratkaisee.

Jakob sanoi:
Voisitko hieman perustella. Jos energiaa kuluu niin sehän on hyvä juttu, silloinhan se otetaan vararavinnosta eli laardista. Vai Meinaatko, että pääosa energiasta revitään lihaksia polttamalla? Tuota minä kyllä epäilen. Mä pidän lenkkeilyä todella hyvänä rasvanpolttaja. Lenkkeily on pop :thumbs:.

KISS: kokonaiskulutus ratkaisee.

No, eikös ne perustelut löydy ylempää jos vaan viitsii lukea. Kerroin vaan mitä muistelin rasvanpolttoon liittyen joskus lukeneeni. Mitään tutkimuksia tai todisteita mulla ei ole esittää kun en edes muista yhtään mistä ihmeestä olen asiasta lukenut. Ja voihan olla että muistan väärin tai tarina oli pelkkää sitä itseään. Mitä sillä väliä, kokeilemalla se selviää mikä kullakin toimii.

123jippo sanoi:
No, eikös ne perustelut löydy ylempää jos vaan viitsii lukea...

En jaksa lukea...

Itse poltan rasvaa lenkkeilemällä aamulla ja treenin jälkeen. Lenkkeily on mielestäni ruokavalion ohella yksi parhaita keinoja polttaa rasvaa.

Eikä lihakseni vielä ole kuihtuneet. Mistäköhän tämä johtuu?????

:lol2:

Edit: ps. Eka ruokailuni aamulenkin jälkeen on noin tunti siitä lenkistä.

Häh

Net Virgin sanoi:
Eikä lihakseni vielä ole kuihtuneet. Mistäköhän tämä johtuu?????
:lol2:

Miksi ihmeessä kuvittelet lihaksesi kuihtuvan???

123jippo sanoi:
No, eikös ne perustelut löydy ylempää jos vaan viitsii lukea.
...

Katos perkele :nolo:.

Onhan se mukavampaa saada rasvanpoltto heti käymään, mutta kokonaiskulutus on se jonka mukaan tässä joudutaan tanssimaan. Parempi juosta illalla vaikka 15min kuin lukea pakkista sen tilalla. Kalorivajetta tuollakin saa aikaiseksi. Ei sillä ole suurtakaan merkitystä, polttaako kalorit hiilareista vai rasvasta. Kunhan vaan ruokailut ovat samanlaisia 15min lenkillä tai ilman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom