rasvamittaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veturi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hahha haa. Tuli eilen postissa rasvaprosenttipihdit.. -->

Selvisi itsellenikin se syy, minkä takia kaikki korostavat sitä miksi oma rasvaisuus pitäisi arvioida peilistä eikä millään mittareilla =D
syy: todellisuuden kohtaaminen; katkeruus; oman minäkuvan rikkoutuminen; itsensä läskikasaksi tunteminen; nöyrryytys. :rolleyes:

En välttämättä olisi silmämääräsesti arvioinut omaa rasvaprosenttiani yli 14%. Pihdeillä sain ensin tulokseksi 15.4%, sen jälkeen laitoin "kaikkeni" peliin ja sain 17%.

Voiko rasvaprosentin mitata pihdeillä kuinka väärin? Oppiiko pihtejä käyttämään ajan myötä niin, että osaa joka kerta mitata samalla tavalla?

Mun mielestä kannattaa harjotella mittausta, siihen asti että alkaa tulemaan tasaisia tuloksia. Tulokset eivät tosiaan paljoa heitä oikeasta, itsekin tullut koettua pihtien julma totuus :joulu7:

Kyllä kai niillä pihdeilläkin väärän tuloksen saa aikaan, vaikeushan pihdeillä mitattaessa on ainakin mulla siinä että saa pidettyä mitattavasta laardista kiinni. Parempi olisi jos kaveri mittaisi.

Sittenhän siinä oppaassa sanotaan kanssa että pitää aina mitata samoista paikoista ja samalta puolelta kehoa. Tällöin tulokset on vertailukelpoisia.

Originally posted by timba79
Omistaakos kukaan tota kyseistä vaakaa??? tekeekö sillä mitään??

Tilasin Hobby Hallista vastaavan, ja voin vakuuttaa, että sillä ei tee yhtään mitään. Omron ja pihdit näyttää alle kympin lukemia, ja tällä rakkineella tauluun heilahtaa noin 20%! :itku:

Mulla on toi laite tuolt lidlsitä. En oo pihdeillä rasvaa mitannu joten ei oo vertailu tulosta.. Mutta tyytyväinen olen. Rasvoprosentiks näytää 18.8% . Mahan kohalla on ympärymitaltaan n.18cm makkara joten oikeen näyttäis :joulu1:

Koitin kaverin tykönä tota lidlin laitetta eikä se kappale edes toiminut kunnolla... meni päälle ja pois koska sattui ja antoi ainoastaan yhden tuloksen (muilla erroria), joka sekin lienee hanurista.

Taisi osua susi laite kohdalle, mutta silti sanoisin että pihdit miehen tiellä pitää jos joku. :P

Parasta laitteessa oli kun kaveri sai rahat takaisin...

Ostin ittekin tollaset rasvapihdit. Mukana tuli ohjelämyskä, jossa neuvottiin mittaa kolmesta kohtaa; rinnasta, vatsasta ja reidestä. Ite sain 11,3 % ja apumittaaja 9,4%, eli tulokset vaihtelee jos uskaltaa puristaa...
Aikaisemmin multa on mitattu rasvat pihdeillä punttisaleilla ja fysioterapeuteilla. Mittakohdat oli eri paikassa ja niiden käyttämä laskukaava oli eri. Olisiko kellään linkkiä tai tietoa, mistä sais tän "paremman" kaavan.

Originally posted by JumalanRuoska
Tilasin Hobby Hallista vastaavan, ja voin vakuuttaa, että sillä ei tee yhtään mitään. Omron ja pihdit näyttää alle kympin lukemia, ja tällä rakkineella tauluun heilahtaa noin 20%! :itku:

Liikaa ne kuulemma näyttää joo, mutta lähinnä kiinnostaakin että onko se tulos vertailukelpoinen, tarkotan siis sitä, että jos rasvaprosentti putoo vaikka viidellä niin näyttääkö se vaaka sitten viittä vähemmän vaikka oiskin todellista suurempi luku?? tämä siinä tärkeintä ois...

Vaaka oli aivan paska ostos, no saipahan nyt ainakin elektronisen henkilö vaa'an. Tässä mun mittaukset Pihdeillä seitsemästä kohtaa ja näytti 11% ja sitten toi lidlin vaaka tulos oli 26%. Eli "vain" siis 15% heitto....paska laite sanon minä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samoin tuli hankittua Lidlistä tuo vaaka, ja mulla näyttää myös 20 prossaa. Pihdeillä tulokseksi tulee kuitenkin n.9%. Ja tuo omronin kädessä pidettävä vehje antoi aikoinaan tulokseksi 5 prosenttia. Mene ja tiedä.

Sen verran kuitenkin luotan tohon vaakaan että sitä voinee käyttää vertailukohtana. Ainakin kun testasin heti saatuani ton vaa'an tekemällä putkeen muutaman kerran rasvaprosenttimittauksen näytti kaikki tulokset ihan samaa, ja nyt kun joulun jälkeen on jo ehtinyt vähän tiputtaa noita kinkkukiloja niin vaakakin näyttää rasvaprosentissa realistisen oloista vähennystä.

Ja onpahan siinä ainakin sitten kauko-ohjaimella varustettu vaaka jos ei muuta.:D

Originally posted by dink
Samoin tuli hankittua Lidlistä tuo vaaka, ja mulla näyttää myös 20 prossaa. Pihdeillä tulokseksi tulee kuitenkin n.9%. Ja tuo omronin kädessä pidettävä vehje antoi aikoinaan tulokseksi 5 prosenttia. Mene ja tiedä.

Sen verran kuitenkin luotan tohon vaakaan että sitä voinee käyttää vertailukohtana. Ainakin kun testasin heti saatuani ton vaa'an tekemällä putkeen muutaman kerran rasvaprosenttimittauksen näytti kaikki tulokset ihan samaa, ja nyt kun joulun jälkeen on jo ehtinyt vähän tiputtaa noita kinkkukiloja niin vaakakin näyttää rasvaprosentissa realistisen oloista vähennystä.

Ja onpahan siinä ainakin sitten kauko-ohjaimella varustettu vaaka jos ei muuta.:D

Just tämänsuuntasta tietoo mä vähän kaipailinkin, että kunhan pystyy vertaamaan sen prosentin kehitystä niin se on pääasia ja jos tietää paljonko se näyttää ylöspäin niin tietää oikean prosentinkin yksinkertaisella vähennyslaskulla.

kannattaa mennä instruun, siellä saa ilmatteeks mitata sellasella sähösellä laitteella rasvaprosentin

Sen mitä oon huomannu niin kannattaa kastella jalat kunnolla kun menee siihe vakaan(lidl). Antaa iha eri tuloksen jos jalat on just just kostutettu. Siis nimeenomaan ilman kunnon kastelua se antaa korkeita lukemia. Joskus se on mittaajasta kiinni ei laitteesta.:david:

Jonu:

Nyt oon päässy sitä itsekin testailemaan ja sanotaanhan niissä käyttiksissäkin että jalat pitää olla puhtaat ja kosteat jotta pystyy mittaamaan, näyttäähän se vähän liikaa mutta jos on vaan vertailukelpoinen lukema niin kyllä sitä oman rasvaprosentin kehitykseen pystyy käyttämään...ja on siinä kuitenkin hyvä digitaalivaaka...

Mä ostin nyt sitten eilen tuollaisen pihtimittarin. Nyt tarttis apua itse mittaamiseen. Eli: ohjeen mukaan mitataan vain kolmesta kohtaa: vatsa, ojentaja ja reisi. Vatsa ja ojentaja vielä onnistuu, mutta miten mittaatte tuon reiden? Tulos heittää tosi paljon ihan riippuen siitä, miten lujaa puristaa. Pitääkö sitä ihraa likistää niin paljon kuin saa vai mitä?

Onko jollain jotain kaavaa, missä käytettäisiin useampia mittauskohtia kuin vain nuo kolme?

Originally posted by Mariko
Mä ostin nyt sitten eilen tuollaisen pihtimittarin. Nyt tarttis apua itse mittaamiseen. Eli: ohjeen mukaan mitataan vain kolmesta kohtaa: vatsa, ojentaja ja reisi. Vatsa ja ojentaja vielä onnistuu, mutta miten mittaatte tuon reiden? Tulos heittää tosi paljon ihan riippuen siitä, miten lujaa puristaa. Pitääkö sitä ihraa likistää niin paljon kuin saa vai mitä?

Onko jollain jotain kaavaa, missä käytettäisiin useampia mittauskohtia kuin vain nuo kolme?

Mulla on mitattu joskus selästä, ojentajasta ja tosta lonkkaluun seutuvilta ( mittaajana fysioterapeutti ).

Originally posted by Mariko

Kyllä vain.
Tästä osotteesta löytyy sivun alareunasta, erikseen miehille sekä naisille 3-piste- sekä 7-pistemittaus menetelmät. Kätsy saitti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom