Rasvaa polttava salitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Otto.89
  • Aloitettu Aloitettu
Terve!

Aluksi. Olen jo pitempään kattellut pakkotoisto.com sivuja, mutta nyt vasta tuli rekisteröytyä.

Ja sitten itse asiaan eli rasvanpoltto. Tässä on nyt muutama lisäkilo kertynyt viimeisen vuoden ehkä parin aikana. Aikaisemmin harrastanu kilpatasolla kilpauintia ja tottahan toki tuolloin pysyi kovassa kunnossa. Lopetin aktiivisen uimsien ja kävin enemmän salilla, massaa tuli, lihasta tuli ja sitten tietenkin rasvaa, liikaa. Aikasemmin sixpack näky, mutta nykyään, noh, vähän kun pullistaa tulee 4pack :D. Olis taas kova hinku saada se sixpack takas ja myös hieman hoikempaan kuntoon. Omat neuvot vaan loppuvat siihen, että mitä kannattaisi tehdä salilla? Muuten olen edelleen kovassa kunnossa, jopa cooper tuloskin kehittynyt vaikka painan 10kg enemmän mitä joskus. Voiko joku auttaa asain kanssa, ohjelmaa tai jotain? Olen kovin huono lähtemään lenkille juoksemaan, koska penikat tulevat todella kipeiksi ja ovat sitten jumissa seuraavan päivän. Eli, jos joltain saisi ohjelmaa ja ohjeita tähän ongelmaan olisin todella kiitollinen. Tiedän paljon liikkeitä ja en kavahda haasteita ja omaan vahvan keskivartalon.

-Otto, No Pain No Gain!

ei välttämättä varsinaista dieettiä tarvii vetää ku kattelee mitä syö ja tekee pitkiä ja kovia sarjoja :) ite pudotellu 14kg sillee, hidasta mutta toiminu ainaki mulla...

Olen jo muuttanut ruokatapoja siten, että makeat ja roskaruoka pois/todella todella vähälle ja "aikatauluttanut" ruokailujani sekä aterioiden kokoa sen mukaan mitä olen kuluttanut. Nyt tarvitsisin vain jonkinlaisen ohjelman tai ohjeita mitä liikkeitä ja kuinka paljon toistoja olisi hyvä tehdä tämä kaltaisen päämäärän tavoittamiseksi.

ja tokihan noita toistomääriä voi muuttaa kun muistaa keventää painoja... ite tehny tota silleen että viikko noilla 8-15 toistoa ja viikko 4-6... ihan mukavasti rasvaa palanu ja lihaa tullu :)

ja tokihan noita toistomääriä voi muuttaa kun muistaa keventää painoja... ite tehny tota silleen että viikko noilla 8-15 toistoa ja viikko 4-6... ihan mukavasti rasvaa palanu ja lihaa tullu :)

Hyväksi havaittu esim 6-8, 8-12, 12-15
Aika vähän jostain 4 toiston sarjoista on etenkään ylläolevalle kaverille hyötyä.. Jos itse haluaisin poltella rasvaa salilla niin vetäisin jotain nopeasykkeisiä kuntopiirijuttuja tyyliin crossfit, vaikken ko lajosta hirveämmin muuten perustakaan.. Ja toki joku pikku syke päälle polkien tai soutaen..

Ei se oo niin tarkkaa niiden painojen ja toistojen määrien kanssa. Vaihtelu vois olla painonpudotuksenki aikana ihan hyvä idea.

Kunhan nostelet vähä painoja ja lisäät soppaan vähä aerobista ja pistät ruokavaliota kuntoon (vähennät hiilareita ja kovia rasvoja), niin tulosta tulee.
Ota perusliikkeet veto-, työntö- ja jalkaliikkeistä, niin että tulee jotakuinki koko kroppa treenattua.

Eli valikoidaan syötäväksi ruoka-aineita, joiden arvellaan edistävän painon laskua. Mitäs tämä on jos ei dieettausta?

JEP! englannin 'diet' tarkoittaa ruokavaliota, ja myös "dieettiä" joka on muodostunut tästä 'ruokavalio' sanasta 'laihdutuskuuri' tarkoitukseen.

Kuntosaliharjottelu itsessään on rasvaa polttavaa treeniä, eli matalaskkeistä pääsääntösesti.. Hyvä rasvanpoltto syke oli muistaakseni 110-130, eli suht matala, tämän takia pitkiä matalasykkeisiä "aeroobisia" niin saadaan läskejä sulatettua tehokkaasti..

jos kerta penikat haittaa niin mikset ui enää? jotain aamuaerobista mukaan ni lähtee rasva palaan :)
Ensiksi meni maku koko hommaan, mutta ajatellu ottavani uinnin takaisin ohjelmaan kunhan uimahalli aukeaa. Olen tälläin kesällä käynyt järvessä uimassa. Matkat suunnilleen 1km-4km, ikävä kyllä siihen, kuinka paljon järvessä voi uida riippuu lämpötilasta :(. Mutta tosiaan, eiköhän tuo uinti tule nyt takaisin ohjelmaan, koska haluan todella päästä takaisin hyvään kuntoon!!

Ei muuta kun vähillä hiilareilla kovia treenejä. Suosi raskaita, vapailla painoilla suoritettavia liikkeitä, kuten maastaveto, kyykky, kulmasoutu, pystypunnerrus, penkkipunnerrus. Niissä mukaan aktivoituu suurempi määrä lihaksia--->rasva palaa paremmin. Toki mukaan myös muitakin liikkeitä mieltymyksen mukaan. Työ/koulumatkat kun hurautat auton sijasta polkupyörällä tai kävellen, saat huomaamatta ylimääräistä hyötyliikuntaa. Ei se pelkkä salitreeni auta painonhallinnan kanssa, oikeassa suhteessa salia, terveellistä syömistä ja muutakin liikuntaa (mainitsemasi uinti erittäin hyvä) niin kilot karisee ja päkki alkaa pilkistämään!

Ite tiputin 11 kg pelkkää rasvaa (inbody-mittauksella vahvistettu) puolessa vuodessa syömällä kurinalaisesti ja vetämällä 30 min reipasta kävelyä/päivä. Salitreeni ei itsessään paljoa rasvaa polta eli se ohjelma ei niin tärkeetä roolia tässä asiassa näyttele, mut tosiaan niinku täällä on jo jengi todennut niin suosi vähän pidempää sarjaa että niitä kaloreita palais enemmän. Ja mikä estää alottamasta sitä uimista taas jos sillä kerran aiemminki on tulosta tullu :)

Kiitos kannustuksesta ja hyvistä vinkeistä. Olen ottanut jo selvää syömisen osalta mitä syödä, mitä ei. Entisenä kilpaurheilina ravinto on kutienkin jääny syrjään. Pysty syömään mitä vain, ksoka urheiltua tuli päivässä se 4-5h. Ensiviikolla lähtee salitreeni käyntiin kaiken muun liikkumisen ohella. Tämä viikko vielä ilman salia, mutta ravintoon olen puutunut jo heti. Ja tosta hyötyliikunnasta. Asun Tampereella ja vielä sellassella paikalla, että polkupyörä tai muu pyörillä liikkuva taikka jalkasin on paras vaihtoehto liikkumiseen. :)

Se on kyllä aika höpöhöpöä, että rasvanpolttoon pitää tehdä pitkiä sarjoja. Noi on taas noita 90-luvun Bodaus-lehden informaatiohelmiä.. Treenaat vaan ihan normaalisti, pidät kalorit vähän miinuksella ja lisäät ehkä vähän aerobista vaikka välipäiville(ei niin että palautuminen kusee).

JEP! englannin 'diet' tarkoittaa ruokavaliota, ja myös "dieettiä" joka on muodostunut tästä 'ruokavalio' sanasta 'laihdutuskuuri' tarkoitukseen.

Ja tosin maako varmaan tarkoittaa tällä sitä, että korjaisi esim epäterveelliset ruoat pois, jotka yleensä ovat myös lihottavia.
Eli täten laatii itselleen "dieetin"

E: oho tuplaposti :whip:

kyllä tätähän mä ajoin takaa :) se on vaan toi ulosanti aina välillä hieman perseestä.... mutta joo, ite ainaki huomasin sen että kun alko syömään "parempia" ruokia nii johan loppu nälän tunne ja välillä oli pakko himmailla syömistä ku jatkuvasti ns, yltäkylläinen tunne :)

Back
Ylös Bottom