Rasva pois ensin?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on vähän sama tilanne en yhtään tiedä mitä tehdä. ~180 pitkä ja painan 86.5 kg. Salitreeniä takana 1,5 vuotta josta 1 vuosi ruokailut ja treeni kunnossa. Ikää siis 17.

Periaatteessa voisin dieetata johonkin 10 rasvoihin, mutta siinä menettäisin hyvää lihasten kasvatusaikaa. Ja kaikki nyt puhuu, että pienempi rasva % --> enemmän testoa. Kuinka paljon tuo vaikuttaa kun rasva % nyt jotain 17 (??).

Eli toisaalta olisi järkevää käyttää eduksi nuorta ikää ja puntata plussilla kovaa, mutta toisaalta dieetata.

Mielipiteitä?
No ite pääle 180cm ja aamupaino oli jouluntienoilla 88-89kg. Rasvat about 20-24%. Nyt aamupaino 78kg rasvat jotain 15-17% luokkaa, jatkan dieettiä tahtia kiristellen vielä n.3-5kg ja pidän pienimuotoisen palauttelu jakson pienillä plussilla. Sitten koitan kiristellä kympin tienoille kesäksi.

Ei täällä nyt mahdottomasti teilata ihmisiä jotka ei halua isoja jalkalihaksia vaan just niitä pellejä jotka hinkkaa yläkroppaa saatanasti ja sitten heittävät perään jotain tyyliin 'jalat saa tarpeeks osumaa sählyssä'. Eli tärkeintä on että treenaa niitä jalkoja tasapuolisesti yläkropan kanssa ihan jo pelkästään lihastasapainon takia, ei tartte sitten vanhempana surkutella kun jalkavoimat on valovuoden päässä yläkropan voimista. Toisaalta onhan se hienoa pyörätuolia pyöritellä hyvillä hartiavoimilla kun jalat on jo pettäny? :rolleyes:
Naisista puheenollen liian isoilla jaloilla ei saa suht pillejä/slimmejä farkkuja jalkaan (puhun vielä suht kireäistä ja muodokkaista jaloista ja pohkeista). Ja valtaosa naisista katsoo ennemmin noita kuin gazozin pussihousuja. Siima jalat on perseestä koska lonkka-lantio-hartia suhde on perseellään.

Jaa on vai? Siis jos nyt ihan valtaväestöstä puhutaan. Se kyykkypese vielä menee, mutta ne isot reidet ei kyllä ole kuuminta hottia valtaosasta naisista... Ei tosin kyllä mikään boudarin yläkroppakaan.

En mä ainakaan tätä lajia suosittele kenellekään vain pillua saadakseen. Siihen varmaan vähän helmpompiakin tapoja. Ainakin nuorilla miehillä, esim. panostaminen pukeutumiseen ja vastaavat. Mutta jos ajatellaan, että tästä vanhenee niin kyllä sitä varmaan 50 vuotias timmissä kunnossa oleva on vähän halutumpaa seuraa kuin perinteinen kaljamahaukko, joita valtaosa 50 vuotiasta valitettavasti edustaa.

Myöskään terveysellisiä seikkoja ei ole syytä väheksyä yhtään. Monipuolisella salitreenillä ja vaikka parilla kävelylenkillä viikossa pitää itsensä mukavasti kuosissa. Toki voi harrastaa vaikka futistakin, mutta nyt ollaan punttiurheilua harrastavien foorumilla, joten puhutaan tästä.

Ketjun aloittajalle sanoisin minäkin että ensin sopivasti läskiä pois, mutta tietysti salitreenin kanssa. Mutta kalorit miinuksella kunnes on isommat läskit poltettu ja sitten maltillisesti plussalla lihasta kasvattamaan. Ja vaikka vähän syklittelyä peliin heti, eli vaikka 2-3 viikon miinusjaksoja väliin jos alkaa liikaa läskin hyppiin silmille. Turha sitä on tehdä kuten minä, eli hommata 4 kk dieettikakku riesaksi.

Nojoo, siinä mennään omasta mielestäni metsään jos pelkästään naisia varten tätä tehdään. Toki hyvä jos ylipäätään tehdään. Mutta ei tuo varmaan pitkälle kanna tuo ajattelutapa. Eiköhän niitä naisia saada ihan muilla avuilla kuitenkin kun pelkällä ropalla

Nojoo, siinä mennään omasta mielestäni metsään jos pelkästään naisia varten tätä tehdään. Toki hyvä jos ylipäätään tehdään. Mutta ei tuo varmaan pitkälle kanna tuo ajattelutapa. Eiköhän niitä naisia saada ihan muilla avuilla kuitenkin kun pelkällä ropalla

Varmaan jotkut saa. Mutta jos on naamastaan ruma, eikä omista verbaalista lahjakkuutta, ja vielä ujo naisten seurassa+köyhä, niin eipä jää vaihtoehtoja. Vartaloa kun voi aina kehittää.
Ja muutenkin olen sitä mieltä, että kuntosalilla käynti pillua saadakseen on ihan yhtä hyvä syy, kuin muut yleisimmät syyt harrastaa. Voin melkein vannoa, että kuntosaliharrastus on suurimmalla osalla miehistä lähtenyt turhamaisuudesta, naisista, tai huonosta itsetunnosta. Joko halutaan olla isompia, ja komeampia kuin muut, tai halutaan, että naiset katselee, tai sitten ollaan oltu niin pieniä, että saatu turpaan, ja itsetuntoa parantaakseen alettu bodailemaan. Toki varmaan löytyy niitäkin, jotka ovat alkaneet treenaamaan vain koska se on niin hauskaa ym. mutta ovat varmasti vähemmistöä. Tietenkin sitten myöhemmin kun itsetunto on jo noussut, ja naisistakin on kokemusta, niin syyt treenata usein muuttuvat.

Totta. Itse kyllä reenaan ihan vain itseni takia, mutta sitä en voi kiistää etteikö olisi mukava saada kommenttia naisilta tai kateellisilta miehiltä (nohomo). Tuo huono itsetunto on varmasti myös yksi syy. Ja sitä kuvastaa varmaan sekin, että ainakin monet harrastajat ovat aika lyhyitä(?) = kompensoi pituutta leveydellä ja lihaksilla. Muutenkin miehillä on sellainen kiero ajattelutapa, että mitä isompi sitä parempi. Tai enpä nyt tiedä onko se niin kiero se ajattelutapa. Mutta uskon kyllä siihen, että reenaamiseen löytyy enemmän syitä ulkopuolisilta tahoilta kuin esim. terveydestä huolehtiminen. Kunnianhimo myöskin.

Mun mielestäni se, että Parhaat huomautukset-ketjussa on n.9000 viestiä, todistaa porukan tekevän tätä pääsääntöisesti muiden takia.

Varmaan jotkut saa. Mutta jos on naamastaan ruma, eikä omista verbaalista lahjakkuutta, ja vielä ujo naisten seurassa+köyhä, niin eipä jää vaihtoehtoja. Vartaloa kun voi aina kehittää.
Ja muutenkin olen sitä mieltä, että kuntosalilla käynti pillua saadakseen on ihan yhtä hyvä syy, kuin muut yleisimmät syyt harrastaa. Voin melkein vannoa, että kuntosaliharrastus on suurimmalla osalla miehistä lähtenyt turhamaisuudesta, naisista, tai huonosta itsetunnosta. Joko halutaan olla isompia, ja komeampia kuin muut, tai halutaan, että naiset katselee, tai sitten ollaan oltu niin pieniä, että saatu turpaan, ja itsetuntoa parantaakseen alettu bodailemaan. Toki varmaan löytyy niitäkin, jotka ovat alkaneet treenaamaan vain koska se on niin hauskaa ym. mutta ovat varmasti vähemmistöä. Tietenkin sitten myöhemmin kun itsetunto on jo noussut, ja naisistakin on kokemusta, niin syyt treenata usein muuttuvat.

Ihan randomisti tähän pakko kommentoida ku alko huvittamaan, että vaikka ois kuinka timmi mut jos on verbaalisesti lahjaton, naamastaan ruma ja köyhä (oikeesti pa ettei oo varaa tyylii käydä sen naikkosen kanssa leffassa tai saati sitten veloissa) ni eipä sitä hirveesti lämpenis muutenkaan, tietty jos naamastaan on siedettävä ni kaippa sitä makkariin asti sillä kropalla pärjää ;D Eipä kannata ottaa mun kommenttia vakavasti :D Suurin osa meistä naisistakin käy siellä salilla niitten miesten takia myös ne rumat, köyhät ja verbaalisesti lahjattomat, mutta pääasia on että kuhan käy oli motiivi mikä tahansa (paisti ne kilon painojen kolisuttajat vois jäädä kotio).. Olihan mulla asiaakin, että koskeekos toi nuori ikä naisiakin ku hormoonitoiminta, aineenvaihdunta ja anatomia kuitenki erilaisia suhteessa saman ikäseen mieheen? Ja mikä mahdetaan laskea nuoreksi :P ??

Suositut

Back
Ylös Bottom