Rasva lihottaa - Not.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taha
  • Aloitettu Aloitettu
Tiivistän vielä, et ois hyvä jos ois sellanen ravinto thread samoin kuin on tuo treeniohjelma thread. Sakkeus käy heittämässä öljy löylyt ja iivili tuo termarit ja hernarit ja reissarit...
Sillä onhan ravinto tärkeä osa,niin kehonrakennusta ja voimanostoa. Se ei tarkoita, että tästä tulee joku demin 2 palsta. Vituttaa vaan kun porukka ihmettelee miten bodarit syö ja kumoaa tämän mietteet yhteen ääneen. Ja mitään poliittista sanomaa näillä mun jutuilla yrittänyt kehittään, enkä kaupallista. Jos tälläsellä pystyy muuttaa ees yhden itsepäisen suomalaisen mielipiteet, niin oon tyytyväinen :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiskohan tässä nyt joku selventää mitkä on niin sanotusti niitä huonoja rasvoja ja mitkä hyviä? Ja missä tuotteissa on näitä huonoja rasvoja niin voisi välttää jopa niitten syömistä??

Ja mitkä rasvat ne tukkii niitä verisuonia vai kaikkiko, ja onko mahdollista sitä rasvaa saada suonista pois tai voiko sitä ehkäistä ettei sitä sinne kerry?

kaikki muokatut rasvat on paskoja. Siis margariinit sun muut. eläinrasva, kylmäpuristetut kasvisrasvat, kalanrasva, voi, erityismaininta camelina-öljylle(omega 3/6 suhde paras) siinä nyt alkuun hyviä.

Originally posted by vezku
kaikki muokatut rasvat on paskoja. Siis margariinit sun muut. eläinrasva, kylmäpuristetut kasvisrasvat, kalanrasva, voi, erityismaininta camelina-öljylle(omega 3/6 suhde paras) siinä nyt alkuun hyviä.

Onko eläinrasva (lue läski) sun mielestä hyvää rasvaa? entä voi? mä olisin kohtuullisen paljon erimieltä..

Originally posted by kekexx

Voithan sinä tai kuka tahansa, jolla on ylimääräistä energiaa, koota/luoda tavallaan FAQ2:n, jossa yksinkertaiset perusohjeet treeniin, ruokavalioon, jne.

Kannatan vahvasti. Olen parisen kuukautta yrittänyt syödä ja treenata mahdollisimman tehokkaasti ja terveellisesti, johon on täältä ihan hyvin löytynyt neuvoja. Tosin varsinkin noita ravintoasioita saa todella kahlata läpi search:lla ja Fakista ennen kuin niihin tulee jotain tolkkua. Siis henkilöille joille nämä asiat on uutta (eli minä).

Mukava olisi myös jonkinlainen lista suositeltavista ja vältettävistä RUOISTA JA RUOKA-AINEISTA. Olisihan ihan kiva syödä välillä jotain muutakin kuin raejuustoa, tonnikalaa ja kaurahiutaleita :D

Originally posted by Marcel
Kannatan vahvasti. Olen parisen kuukautta yrittänyt syödä ja treenata mahdollisimman tehokkaasti ja terveellisesti, johon on täältä ihan hyvin löytynyt neuvoja. Tosin varsinkin noita ravintoasioita saa todella kahlata läpi search:lla ja Fakista ennen kuin niihin tulee jotain tolkkua. Siis henkilöille joille nämä asiat on uutta (eli minä).

Onko se nyt niin hiton vaikeeta selata faqia tai katella searchilla vanhoja posteja ? Vai pitäisikö kaikki tunkea kultalusikalla perseeseen ?? Jos ei viitsi sen vertaa vaivautua niin kannattais varmaan vaihtaa lajia tai jotain..

Originally posted by ljp
Onko se nyt niin hiton vaikeeta selata faqia tai katella searchilla vanhoja posteja ? Vai pitäisikö kaikki tunkea kultalusikalla perseeseen ?? Jos ei viitsi sen vertaa vaivautua niin kannattais varmaan vaihtaa lajia tai jotain..

Mitäköhän mä tohon just kirjotin:

"...johon on täältä ihan hyvin löytynyt neuvoja."

...että.

Originally posted by Mynz
Voiskohan tässä nyt joku selventää mitkä on niin sanotusti niitä huonoja rasvoja ja mitkä hyviä? Ja missä tuotteissa on näitä huonoja rasvoja niin voisi välttää jopa niitten syömistä??

Laitetaan nyt tähän pari threadia jossa on asiaa käsitelty

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=1207&highlight=%F6ljy

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8819&highlight=rasva

Lisää löytyy varmaan jos vaan jaksat searcia käyttää.

eläinrasvaa=lihassa itsessään olevaa rasvaa, esim paistijauhelihassa 10%. eläinrasva on itseasiassa hyvää rasvaa, kuten myös voi. Tämä johtuu siitä että näitä rasvoja ei ole teollisesti käsitelty semmoiseen muotoon, että ihmisen ruoansulatus ei niitä pysty käsittelemään. vs. margariini, juoksevat voit yms... tällä ruokavaliolla kun otetaan 30% rasvaa ja 70% proteiinia, niin mikä ettei sitä voi suoraan läskiäkin syödä. en sitä kuitenkaan itse harrasta. Voit vapaasti olla eri mieltä ja olla syömättä eläinrasvaa/voita. itse käytän molempia, mustikat vetelen kerman kanssa yms.. yms.

eläinrasvaa=lihassa itsessään olevaa rasvaa, esim paistijauhelihassa 10%. eläinrasva on itseasiassa hyvää rasvaa, kuten myös voi. Tämä johtuu siitä että näitä rasvoja ei ole teollisesti käsitelty semmoiseen muotoon, että ihmisen ruoansulatus ei niitä pysty käsittelemään. vs. margariini, juoksevat voit yms... tällä ruokavaliolla kun otetaan 30% rasvaa ja 70% proteiinia, niin mikä ettei sitä voi suoraan läskiäkin syödä. en sitä kuitenkaan itse harrasta. Voit vapaasti olla eri mieltä ja olla syömättä eläinrasvaa/voita. itse käytän molempia, mustikat vetelen kerman kanssa yms.. yms.

siis sä syöt 30% ja 70% proteiinia. Mihin ne hiilarit jäi? kyllä niitäkin varmasti tulee syötyä vaikka low-carb ravintoa söisikin. vai väitätkö, ettet syö mitään hiilihydraatti pitoista se saattaa olla kohtuullisen vaikeaa. Noissa mustikoissa on jo hiilihydraattia hieman.

Mä pidän edelleenkin kiinni siitä, että eläinrasvat on pahasta niin paljon niissä on tyydyttyneitä rasvoja. MUN mielestä ei ole järkevää syödä voita tai läskiä vaikka vetelisikin tuollaisella keto ravinnolla eteenpäin. Tyydyttyneitä rasvoja saa aivan varmasti riittävästi ilman voin syömistäkin.

Se, että jotain ainetta ei ole teollisesti käsitelty ei siitä välttämättä tee yhtään sen terveelisempää tai parempaa. Eiköhän ne ole nuo tyydytteneet rasvat jotka tukkivat verisuonet ja aiheuttavat ongelmia.

Uskoisin, että suurin osa pakkislaistakin allekirjoittaa tuon voin ja läskin käytön huonouden.

HipHop ja nyt vihdoinkin salille..

Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki Marcelille :D , juuri näin kannattaakin toimia, että etsii tietoa epäselvissä asioissa :thumbs: sillä sitä saa parhaan hyödyn tästä loistavasta tietopankista.

hh:a joku tommonen <25g päivässä, en sitä nyt siihen erikseen laittanut. lähinnä se tulee maitotuotteista ja joistain vihanneksista tai marjoista kuten nyt se mustikka. voita en syö syömällä, vaan käytän sitä esim ruuanvalmistuksessa. Olen tossa muutaman vuoden vetänyt vähärasvaista ruokavaliota ja siitä ei mulle ollut mitään apua. Oli lähinnä paska fiilis koko ajan. Nykyinen ruokavalio on suhteellisen uusi mutta olo on kyllä loistava, odotellaan muutama kuukausi ja katsotaan mikä olo sitten.

Mitäköhän mä tohon just kirjotin:

"...johon on täältä ihan hyvin löytynyt neuvoja."

...että.

Tuli kirjoitettua vähän mitä sattuu (tätä se dieetti teettää..). Eli en tarkoittanut sinua tuolla tekstillä vaan tuota ehdotusta (siis tuo faq2). No hard feelings mate :kippis1:

voita en syö syömällä, vaan käytän sitä esim ruuanvalmistuksessa. Olen tossa muutaman vuoden vetänyt vähärasvaista ruokavaliota ja siitä ei mulle ollut mitään apua. Oli lähinnä paska fiilis koko ajan. Nykyinen ruokavalio on suhteellisen uusi mutta olo on kyllä loistava, odotellaan muutama kuukausi ja katsotaan mikä olo sitten.

Jep jep. En mäkään tarkoittanut vähärasvaista ruokavaliota päinvastoin paljon rasvaa, mutta hyviä rasvoja kuten kylmäpuristettu rypsäriä, kyl.pur. oliiviöljyä, kalan rasvaa yms. Samalla tavalla olen minä tässä dietillä leikkaillut hiilareista ja lisännyt rasvan määrää ja hyvin toimii :kippis1:. Siis ketoon asti en ole venyttänyt. Juhannuksen jälkeen tosin ajattelin sitäkin kokeilla.

Mä lähinnä näillä höpinöilläni tarkoitin sitä, että paljon rasvaa, mutta rasvat hyvistä lähteistä :).

Jatketaan kokeiluja ja raportoidaan myöhemmin :thumbs:

koitappa kylmäpuristettua camelina-öljyä, siinä on pitäisi olla optimaalinen omega-rasvojen suhde. En muista sitä tähän hätään mutta voin kyllä tarkastaa. Ei muuta muuta ku hyvät jussit ja keto päälle!:kippis1:

500 g hiilaria päivässä, elossa ollaan ja palat näkyy.
Kisadieetillä tyhjäysvaiheessa oli hiilaria 50 g päivässä, ei kulkenu treeni silloin mitenkään loistavasti..

Taitaa se vanha viisas sääntö olla kaikkein paras näissä terveysasioissa.

"Kaikkea kohtuudella"

Vai mitä luulette?

Originally posted by metusalemi
Taitaa se vanha viisas sääntö olla kaikkein paras näissä terveysasioissa.

"Kaikkea kohtuudella"

Vai mitä luulette?

Myös vanhoja "viisaita" sääntöjä noudatetaan kohtuudella. Vai pitäiskö suunniteltu punttitreeni korvata kantojen ja kivien nostolla ja tieteellisesti suuniteltu dieetti kirnupiimällä, märänneillä silakoilla ja kuivalla ruisleivällä?

"Kaikki yleistäminen on vaarallista - myös tämä."

Anonyymi viesti Go4Fit:ltä:
"Tuo rasvansyöntihypetys dieetillä on nyt in. väitetään, että rasvan lisääminen ruokavalioon lisää kehon rasvojen polttoa. Tämän villityksen taustat unohtuvat helpolla. Laihdutettaessa kehon rasvavarastot palavat parhaiten ruojkavalion koostuessa kaikista ravintosuositusten mukaisista ravintoaineryhmistä. Hiilihydraattien, proteiini ja rasvan oikea (ravitsemussuositusten mukainen) suhde polttaa rasvaa parhaiten.

Rasvan lisäämisen vaikutus rasvanpolttoon on johtunut siitä, että dieettaajat ovat olleet muodikkailla "fat free" -dieeteillä, ja tämän jälkeen on alettu huomaamaan, että rasvan lisääminen alkaa pudottamaan painoa entistä paremmin. Tältä taustalta on rasvojen lisääminen ruokavalioon todettu rasvaa polttavaksi. Tämä toimii kehonrakentajilla, joiden ruokavalio on muotoutunut aikojen kuluessa normaalia vähärasvaisemmaksi, kuten lajin luonteeseen on kuulunut. Jos taas valmiiksi syö kuten normaali pulliainen, niin rasvojen saanti onkin jo suositusten ylärajojen yläpuolella. Tällöin ei saa uskoa kehonrakentajien ruokavalion korjaamiseen tarkoitettua rasvan lisäystä, vaan täytyy lähteä oman ruokavalionsa koostumuksesta ja vähentää rasvaa.

"Lisää rasvaa polttaa lisää rasvaa." Väite on väärä tulkinta siitä mitä on tapahtunut, kun vähärasvaiseen ruokavalioon on lisätty rasvaa. Tosiasiassa vain ravintoaineiden saanti on saatu tasapainoon. Tämän jälkeen ei saakaan enää rasvaa lisätä, mikäli haluaa rasvanpolton tehokkuuden pysyvän hyvänä.

Tietysti voi laihduttaa eskimo-mallisella ruokavaliollakin, isoilla rasva- ja proteiinimäärillä, mutta rasvanpolton tehokkuus kärsii."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom