Jeps, ton kaverin pätkät näytti loistavilta.. Eli siis nyt taitaa alkaa parin päivän mittainen vahaus operaatio ja sen jälkeen rastottamaan.. Ei vissiin pelkkä pyöritys riitä.
Ja jollain ompeluneulalla pitäis tiivistellä(niitä irtohiuksia työnnellä ns. "patukkaan"). Mäntysuopaa en siis käytä, pelkästään tässä alussa hieman vahaa ja jos sitä (meri)suolavettä..
Edit. Huomasin vasta ton sun edit:is, kaverihan sano että itse rastottamisessa tai sen jälkeen ei käytä vahaa missään nimessä mutta sitä ennen että takuttaa hiusta hieman?
Millä muuten saisi hiuken karheutumaan ja takkuuntumaan kun vahalla? Ei vissiin pelkkä suolavesi riitä?
Olen saanut lyhyen tukan takuttumaan pelkästään pyörittelyllä. Siinä menee kyllä aikaa, mutta jos muutaman päivän ajan pyörittelee niin takkuja alkaa aika hyvin muodostumaan. Pestessä hajoavat, mutta sen jälkeen takkuuntuu taas paremmin jne, kunnes jossain vaiheessa alkaa tulla pysyviä takkuja. Jos ei pelkkä käsin pyörittely riitä niin kannattaa kokeilla villapipoa tms. Tosin siitä saattaa jäädä hahtuvia tukkaan.
Pötköjä voi tiivistellä huovutusneulalla, mutta en suosittele sitäkään: neula katkoo hiuksia ja vaikka aluksi sillä voi saada hyvännäköiset takut, ne saattavat katketa myöhemmin siitä kohdasta, johon neulaa on käytetty. Jos haluat niitä neulalla tiivistellä, tee se varovasti. Noita huovutusneuloja saa ainakin Sinooperista ja kannattaa ostaa kaikkein paksuimpia.
Tukasta saa tosi karhean kun pesee kunnolla shampoolla vaikka kahteen kertaan ja laittaa sen jälkeen suolavettä hiuksiin. Vaha saattaa auttaa aluksi, mutta kuten tuossa videolla sanottiin, se sulatetaan kiinni tukkaan ja sen poissaaminen on todella vaikeaa, varsinkin valmiista pötköistä.
Hauskaa takuttelua ja raportoi tänne miten onnistuu!
Minulla on siis ollut takut monta kertaa, yleensä jatkeilla mutta välillä myös noita lyhyitä. Tällä hetkellä kasvatan omaa väriä takaisin ja suunnittelen, että annan tukan takkuuntua itsestään, kunhan se on tarpeeksi pitkä. Kivaa lukea muiden projekteista tässä odotellessa.