Raskas liike --> Eristysliike --> Pitkitetty eristysliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eristysliikkeillä ei voi rasittaa hermostoa liikaa.

Mä en nyt todellakaan käsitä sun ajattelutapaa. Ellet tarkoittanut kahta vajaata sarjaa per harjoitus, niin sitten tossa ei ole mitään järkeä. Niitä vajaita sarjojahan voi vetää vaikka 12, joten miksi tehdä 2?
Ja mä puolestaan joudun tekemään nimenomaan sen 1-3 sarjaa sen takia, että mulle sopii raskas mutta vähävolyyminen treeni.

Ja niin ethän sä tietenkään vetäisi 2-jakosta failureen, koska sä treenaat volyymilla. Mä treenaan matalalla volyymilla.

Mä en nyt todellakaan käsitä sun ajattelutapaa. Ellet tarkoittanut kahta vajaata sarjaa per harjoitus, niin sitten tossa ei ole mitään järkeä. Niitä vajaita sarjojahan voi vetää vaikka 12, joten miksi tehdä 2?
Ja mä puolestaan joudun tekemään nimenomaan sen 1-3 sarjaa sen takia, että mulle sopii raskas mutta vähävolyyminen treeni.

Ja niin ethän sä tietenkään vetäisi 2-jakosta failureen, koska sä treenaat volyymilla. Mä treenaan matalalla volyymilla.

Volyymilla ja volyymilla... Useimmiten 2-jakoisessa tulee mulla sarjoja 2-6 per lihasryhmä yhdellä tai kahdella liikkeellä että eipä tuota minään kovin kovavolyymisena voi pitää.. Tosin nyttemmin on volyymit ollu kovia ku 5*5 sydeemejä oon tehny vakiopainolla ja 1-jakoisena.

Mutta niinku sanoin että kokeile ja raportoi sitten miten toimii. Siitä se paras vastaus tulee sulle.

edit. Ja tuosta että miksi tehdä 2 vajaata sarjaa vaikkapa per treeni.. Kyllä se toimii ihan hyvin koska kysymyksessä on kuitenkin se että pitkällä aikavälillä saadaan murkuloita tangossa ismommaksi.. Sillon on pelkästään hyötyä siitä että välillä vedetään kevyemmin ja pikkuhiljaa nostetaan vaikka sarjapainoja sinne failuren rajalle ja sitten kevennyksen kautta uuteen nousuun entisten maksimien ohi. Perussettiä perusteellisimmillaan.

Marden kanssa kyllä täysin samoilla linjoilla. Erityistekniikat rasittavat yleensä keskushermostoa huomattavasti enemmän kuin isoilla painoilla tehtynä lähelle failurea. Jos joka treenissä käytät rest-pause tyyppistä tekniikkaa ja viet siinä sarjat negatiivisee failureen, niin veikkaanpa ettei tulosta synny pitkällä tähtäimellä. Mielummin käytät tuota syklin viimeiseillä viikolla ennen deloading viikkoa.

Raskailla liikkeillä sarjapainojen ollessa lähellä esim 5RM ( kunka pitkiä sarjoja sitten teetkään ), on treeni paljon tehokkaampaa kuin flaijereita tehdessä. IMO kannattaa 2-jakoisessa keskittyä raskaisiin pääliikkeisiin ja viimeistellä lihasryhmä eristysliikkeillä, mikäli siihen on tarvetta. Usein ei.

Viitaten tähän postiisi(=ikä 15-v. ja treenivuosia ilmeisesti kohta 2 kasassa) ja kaikkiin enemmän ja vähemmän turhaan hifistelyyn keskittyviin aloittamiisi threadeihin, ehdottaisin toistaiseksi vain kuuntelemaan kokeneempien treenaajien ehdotuksia noiden treenaamisiesi suhteen sen sijaan, että yrität keksiä omassa päässäsi jonkin aivan uuden ja mullistavan treenitavan. Eli nyt perusasiat kuntoon treenin ja ruokailujen suhteen. Kannattaa alkaa miettiä noin monimutkaisia hifistelyjuttuja sitten, kunhan olet treenannut muutamia vuosia ihan perinteisillä ohjelmilla, luonut kunnon pohjan treenaamiselle ja opetellut ihan oikeasti tuntemaan kroppaasi ja treenaamisen peruskuvioita.

Oho, en perkele huomannu edes että oot nuin nuori. Tarkoitus ei oo vähätellä, mutta melko paljon epäilen että löytyykö tosiaan tarvittavaa kropan tuntemusta jotta kannattaisi tuolla tavalla treenata. Luulisin että tosiaan ihan perustreenistä olis eniten iloa eli keskittyisit lähinnä saamaan rautaa tankoon perusliikkeissä hyvällä tekniikalla ja muistaisit myös syödä tarpeeksi.

Kunnioitan porukoiden ehdotuksia, mutta uskon että pystyn parin vuoden jatkuvalla tutkimisella ja kuitenkin jonkinlaisella treenikokemuksella treeniohjelmia tekemään.

Ja tämä ohjelma ei nyt ole aivan mun päästä vedetty. Olen paljon puhunut tuosta DC:stä. Jos ette ole huomanneet, tämä on DCn kevyversio. Tässä on vain ideana, että tämä on DC, mutta kevyemmällä hermostorasituksella. Tämä on myös vähemmän haitallista nivelille ja jänteille. Muuten sama.

Kunnioitan porukoiden ehdotuksia, mutta uskon että pystyn parin vuoden jatkuvalla tutkimisella ja kuitenkin jonkinlaisella treenikokemuksella treeniohjelmia tekemään.

Ja tämä ohjelma ei nyt ole aivan mun päästä vedetty. Olen paljon puhunut tuosta DC:stä. Jos ette ole huomanneet, tämä on DCn kevyversio. Tässä on vain ideana, että tämä on DC, mutta kevyemmällä hermostorasituksella. Tämä on myös vähemmän haitallista nivelille ja jänteille. Muuten sama.

Vaihtuuko tässä sitten myös liikkeet? Jos ei, niin ennenmmin tai myöhemmin tulee stoppi vastaan. Ja DCssä on paljon helpompi saada progressiota. Samoin kehitys usein volyymiohjelmilla on parempaa, etenkin aloittelijoilla. Paremmat pohjat/peruskunto ja sitä kautta suurempi työkapasiteetti ja enemmän treeniä, joka johtaa parempaan kehitykseen.

DoggCrappiakaan ei suositella kenellekään alle 3 vuotta treenanneille. Ja hermostorasitus on silti melko suuri. Paljon erikoistekniikoita ja failuresarjoja usein.

Tottakai liikkeet vaihtuu, siinä 4 viikon sisällä tai silloin jos ei enää painot siinä harjoituksessa nouse.

Niin, tiedän että DC on hermostolle rasittavaa. Ja muutenkin. Siksi päätin tälleen vähän keventää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon vähä muiden kannalla että... vaikka sulla on kuinka ammattilainen fiilis nii ehkä kannattas vaa tehä iha normi ohjelmia ja oppia tuntemaa kroppaansa ja kasvamaan ku ruveta keksiin mitään uusia ihmeellisiä treeniohjelmia :rolleyes:

Ja sitte jos joku on eri mieltä nii rupeet vänkään vastaan... miks sitte ees pyydät mielipiteitä..

Itte alan vasta nyt pikkuhiljaa hiffata (tuntea) mistä helvetistä rest-pausessa on oikeasti kysymys. Kuinkahan paljon meni kehitystä hukkaan kun aikanaan erikoistekniikoita ryhtyi käyttämään niistä mitään tajuamatta. Paikat vaan meni paskaksi ja tukkoon. Ja kehitys sitä myötä vituilleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom