Raskas duuni ja treenit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisi vakaa aikomus aloittaa treenaaminen, mutta tämän hetkinen työni on fyysisesti todella raskasta. Työ on normitauot poislukien pelkkää raatamista 8 tuntia päivässä ja viisi päivää viikossa, painavien tavaroiden nostoa todella kovalla tahdilla.

Peilistä kun katsoo niin joku voisi luulla että olisin jo punttiksella käynyt, ainakin hauiksia ja käsivarsia treenaamassa. Mutta itsestä tuntuu että lihaksisto ei juuri ole kasvanut vaikka vuoden päivät tätä työtä olen tehnyt.

Työpäivän jälkeen ei kertakaikkiaan jaksa punttikselle lähteä. Lauantaina voisi jaksaa mennä, mutta tuntuu turhalta jos pääsisi vain kerran viikossa salille.

Ajattelinkin kysyä, koska vakaa aikomus olisi saada lisää lihasmassaa, että kannattaako ottaa ruokavalioon lisäproteiinia tämän työnteon rasitusten takia? Olisiko siitä hyötyä?

Toiseksi, onko siitä hyötyä ollenkaan jos kävisi vain kerran viikossa punttiksella?

+ Kaikenlaiset muut neuvot on tervetulleita, täällä on varmasti muitakin jotka on joskus sovitellut treenaamista ja raskasta duunia yhteen.

Ajattelinkin kysyä, koska vakaa aikomus olisi saada lisää lihasmassaa, että kannattaako ottaa ruokavalioon lisäproteiinia tämän työnteon rasitusten takia? Olisiko siitä hyötyä?

Toiseksi, onko siitä hyötyä ollenkaan jos kävisi vain kerran viikossa punttiksella?

+ Kaikenlaiset muut neuvot on tervetulleita, täällä on varmasti muitakin jotka on joskus sovitellut treenaamista ja raskasta duunia yhteen.

Miten olisi treenit aamusta? Itse tein aina vapaapäivinä sekä työpäivän aamuina kun olin kesän varastolla töissä lappaamassa tavaraa paikasta toiseen. Tosin se varsinainen päivä venyy kyllä aina tosi pitkäksi jos herää vielä aikasemmin kuin senkin ajan voisi käyttää vaihtoehtoisesti nukkumiseen. Jos on mahdollisuus käydä harvoin, niin ennemmin itse kävisin harvoin ennemminkin kuin en ollenkaan.

Ja sitä laadukasta ruokaa ei voi syödä liikaa jos on paljon kulutusta. Itse kävin aamusta vetämässä lenkin salille ja siellä rankka aamutreeni ja kotiin lenkki ja sitten lenkki töihin kävellen ja siellä sitä laatikon lappaamista ja muuta keräilyä ja koko päivä jalkojen päällä ja kävelyä. Sitten taas päivän lopuksi lenkki kotia tai sama salikeikka illalla, mutta täysin eri lihat. Jos sitä kovalla kulutuksella vääntää niin miinuksilla kuin olla ja osaa vielä treeniä rankan työn lisäksi, niin kyllä se tuntuu jossain.

Lisäprotut riippuu paljon mitä sinun varsinainen ruokavalio sisältää. Jos on vajausta, niin kannattaa. Tasainen ruokailu käyttöön jos mahdollista töissä ja se auttaa jaksamaan parempaan ja ei väsytä välttämättä niin paljon. Pitäisi ilmeisesti lakien mukaan olla ruokatunti ja pari kahvitaukoa alalla kuin alalla. Voin olla väärässäkin. Niille valmistaa pienet ateriat joista saa kaiken tarpeellisen. Kannattaa yrittää laskea omalle kohdalle kulutusta ja sen mukaan muodostaa omat ruokailut.

Unta palloon niin paljon kuin mieli tekee ja unirytmit antaa periksi. Itsellä vielä oli semmoisia virityksiä nukkumisen suhteen kesällä, että yöllä nukkui ja sitten tuli työpäivän jälkeen kotiin ja nukkui taas ja sitten taas lähti ja taas tuli yö ja nukkui jne.

Kerta viikkoon kuulostaa tosi vähältä. Näkisin, että sitten pitäisi jo alkaa ottamaan semmoisia erittäin pitkiä kertatreenejä, että kuolema ja oksennus kolkuttaa joka treenin lopussa, koska sen harvaa se olisi. Kaikki loppuun saakka ja paljon liikkeitä ja sarjoja. Itse koittaisin väkisin yhdistää sen eri päivien aamuihin jos päivien lopussa ei jaksa. Kyllä monet treenaa silti vaikka on töissä paljon rasitusta ja ssaa tulosta.

Aika paljon on kyllä päästä kiinni jaksaako sitä vaan vääntää itsensä vielä työpäivän jälkeen vielä repimään. Tai jos ei päivän lopussa jaksa niin ottaa unta ja lataa akut ja taas jaksaa. Näin tulee tehtyä nykyäänkin niin jaksaa aina vääntää kunnolla. Kovilla jalat oli kyllä tuona aikana. Jalkatreeneissä laski painot kuin lehmänhäntä koska muuta liikuntaa tuli jo niin paljon päivän mittaan.

Kannattaa aloittaa tosi rauhallisesti.Niin pikkuhiljaa huomaa jos keho tottuu ylimääräiseen rasitukseen.

Säännölliseen ravinnon saantiin ja ravinnon laatuun kannattaa perehtyä huolella.Levätä kannattaa sitten kunnollisilla pitkillä yöunilla.

Itse tulee tehtyä vaihtelevaa fyysistä työtä.Se ettei jaksa kovan ja kuuman työpäivän jälkeen treeniä ajatellakaan on tuttua hommaa.Silloin jää ainakin minulta treenit väliin.Koko ilta kun menee palautuessa seuraavaan työpäivään.

Itse tulee oltua jakeluauton ratissa(aamulla terminaalissa 2- 2,5 h) 8-9 h,ja täytyy sanoa ettei se kovin hienoa ole lähteä illalla salille,kuten eilen: Aamusta 6.15- iltapäivään 17.15 töissä ja sitten illalla salille seitsemän jälkeen.
Nyt on kyllä jaksanut,kun ei ole tuota viinaa tullut paljon imeksittyä.

Sama vika ettei millään jaksaisi mennä salille kun on ollut nyt muutaman viikon vähän raskasta töissä. Koulua tehdään uusiksi kolmen miehen voimin ja koko ajan vain lisää töitä. Raskasta sellaista. Ja kun menee salille niin ei sitä jaksa treenata lähellekkään niin kovaa kuin ennen :wall: ... Tulee sellainen uupumisen olo ihan muutamassa minuutissa... onneksi kohta rauhoittuu työt ja pyhitetään päivät salille :rock:

Itsellä kokemusta hiekan lapioimisesta yms. kesätöistä alaikäisenä ja ohella oli treenit. Ruokaa meni kurkusta alas aivan yletön määrä, kun lisäksi treenasin 4x/viikko ja aina 1,5-2h kerrallaan.

Sinuna kävisin 3 kertaa viikossa puntilla. Lyhyet treenit, voimapainotteisesti kun tekniikka on ensin hierottu kuntoon pidemmillä sarjoilla ja jako seuraava:

TI (aamu): Maastaveto
TO (aamu): Yläkroppa (selkä ja rinta)
LA: Kyykky

Tai esim:
LA: Kyykky
SU: Yläkroppa (selkä ja rinta)
KE(aamu): Maastaveto

Jälkimmäisessä tulee vain 1 päivä arkiviikolle ja tulee kumminkin treenattua koko kroppa kunnolla. Ehkä hieman alakroppapainotteisesti.

Suositut

Back
Ylös Bottom