Ranteet!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tpo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen "punnuksen" kanssa samaa mieltä, eli kyynärvarren lihasten vahvistaminen.
Pikkupainoilla, 15-20 toistoa.
Toinen aiemmin mainittu kunnon lämmittely/venyttely.
Välipäivänä varsinkin, sormi kerrallaan toimii hyvin.
Venyttelyn tulee olla säännöllistä.
Jos on ranne paskana, väkisin ei tietenkään tehdä mitään, vaan korjataan asia ja aloitetaan alusta.

Originally posted by Ced G
Minkälaiset/merkkiset rannesiteet on hyvät? Miten niitä käytetään? Voisinpa hankkia sellaset ennen kuin rupeaa paukkumaan..

Mulla on vanhat polvi siteet leikattuna 80cm pitkiks. ei pauka ei. Tosin mulla ei oo kyllä muutenkaan olla paukkamisen takia ongelmia eikä otteen,mutta välillä vaan ranteet on tosi tukossa.

Originally posted by metal
Ongelmia oli hauisliikkeissä ja penkissä...ostin Titan Titaniumit "mustat kolme punaista raitaa" ja ne kyllä auttoivat.
hinta noin 28 euroo

Nää on muuten ihan kuningas siteet!! :D
Saa ostettua ainakin MetalGymistä... Kannattaa satsata se raha nimittäin näiden siteiden hinnassa ei ole senttiäkään ylimäärästä.

Niin ja sitten siitä rannekivusta... Mulla oli parivuotta sitten vihlovaa kipua aivan tuossa ranteen "nivelen" alapuolella. Se tuntu erityisen mukavalta just scottipenkissä ja penkkipunnerruksessa. Mitään ongelmaa ei toisaalta ollut vetoliikkeissä. Kävin sitten lekurissa tästä ongelmasta ja tulos oli: RASITUSMURTUMA.

Luuhun muodostu sellainen pieni patti kipualueelle, mutta häipy kipu mukanaan noin 3 viikon levolla :mad2:

mulla tuli yhtäkkiä säkkiä hakatessa ranne ihan perkeleen kipeeks. kipu tuntu tossa peukalon jänteessä (avaa käsi niin auki kuin voit niin pitäisi näkyä). kipu kuitenkin hävisi muutaman tunnin kuluessa mutta säkkiä on turha mennä hakkaamaan, silloin sattuu. huono lyöntitekniikka varmaan, mutta mikähän voisi olla "lääketieteellinen" termi moiselle kivulle. eli siis mistä johtuu?

pelottaa kun pitäis keskiviikkona penkkiä tehdä, mutta jos sattuu niin menee vituiks

mulla kun on tällaiset akanranteet niin olen viimeaikoina törmännyt ko. onkelmiin.. haukkareita tangolla tehdessä vihlo niin perkeleesti eikä siihen auttanut tangon vaihto mutkatankoon. käsipainoilla pysty tekemään ja taljassa onnistu kanssa jos teki narulla... (tanko)penkin jouduin lopettamaan kokonaan vähäksi aikaa.. käsipainoilla tehtynä kipua ei tuntunut kun ranteet oli luonnollisemmassa asennossa. nyt olen niitä yrittänyt vahvistella pikkuhiljaa ja tänään olis tarkotus taas kokeilla haukkareita tangolla... onneksi on noita variaatioita jos ei homma luista

Mun rannekipu-ongelmat meni kans ohi rannesiteillä. Wrangen siteet on minullakin ja hyvät on. Lämmittelysarjoissa ja kevyissä treeneissä en käytä rannesiteitä, mutta kovissa sarjoissa siteet on käytössä.

Joskus olen unohtanut rannesiteet kotiin. Ajattelin, että no niin, nyt meni treeni persauksilleen, mutta eipä mennyt. Tosin joskus on käynyt sitten niin, että ranteet ovat kipeytyneet treenin jälkeen :(

Originally posted by madjack
Ranteissa nyt ei kamalasti lihaksia ole mitä voisi vahvistaa.

Ranteiden vahvistaminen rautakangesta väännettynä siis tarkoittaa että ranteissa on jänteitä sun muuta kivaa jotka oletusarvoisesti ovat kiinnittyneet lihaksiin ynnä luihin ja kun treenaat lihaksia treenaat siis samalla jänteitä sun muita tavaroita mitkä ovat lihaksen ympärillä tai niissä kiinni.

Painonnoston mm-kisoja jos on tullut katseltua niin melkoisia rautoja ne törkki ylös ylös ilman rannesiteitä mutta toki myös rannesiteiden kanssa. Minulla ainakin ranneongelmat hävisivät kun ote alkoi vahvistumaan.

En ole koskaan käyttänyt ranne- enkä polvisiteitä. Ranteet eivät ole kipuilleet muistaakseni koskaan. 15 vuoden aikana kuitenkin on lähes joka vuosi ollut ainakin parin kuukauden mittainen punttitreeni-innostus. Sitten viime vuosina pidempikin treenaus.

Noh... tilasin kuitenkin äsken sekä polvisiteet että rannesiteet. Kyykyssä ainakin alkaisi jo olla aika puolen vuoden pienillä (65-80% max :D) painoilla vemputtelun jälkeen kokeilla maksimipainoja ja lyhempiä sarjoja.

Olen sitä jengiä, joka pyrkii treenaamaan jo alusta asti mahdollisimman teknisesti... Nostovyökin muuten tuli hankittua maastanostoihin kuukausi sitten.

Ei jumankeuta: periaatteet kärsivät inflaatiota. Seuraavaksi varmaan penkkipaita ja nostoremmit tulee hankittua. Niin, ja kyykkäys sitten muuttuu syvästä leveään ja hikisesti sääntöjen mukaiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom