ranteet ei kestä...!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sidney
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Apua tarttis rannekipujen kanssa: Koskaan ei ole mitään jännetuppitulehduksia tai muuta vastaavaa rasitushässäkkää ollut. Nykyään on kuitenkin monet liikkeet puntilla alkanut ottaa ihan liikaa ranteisiin - ranskalaiset punnerrukset, tavalliset etunojapunnerrukset, hauiskäännöt ja kulmasoutu ja penkkipunnerrus tangolla...Oon yrittäny pitää ranteet "jämäköinä", olla puristamatta tankoa turhaan jne, mutta välistä ei yksinkertaisesti pysty liikkeitä tekee, kun ranteisiin sattuu niin pirusti (lue=pakottaa). :( Auttasko esmes jonkinlaiset rannetuet ja jos auttaa, niin mistä saa, paljonko maksaa? Joillain mimmeillä nähny sellasia froteeläpsyköitä ranteissa, mutta niillä ei taida juuri tukivaikutusta olla, vai...?

itse kärsin hyvin samankaltaisista ongelmista,sitten rupesin käyttämään näitä,nyt pystyy kaikki liikkeet tekemään täysipainoisesti,ei mitään ongelmia

Kyllähän joistain elastisista rannetuista voisi olla apua. Lähimmät rannetuet voi lyötyä Prismasta (joka paikassahan noita myydään)ja ei maksa paljoakaan.

Kannattais varmaan pitää vähän aikaa taukoa salilta ja sit tehdä niitä liikkeitä mitkä ei käy ranteisiin. Kevyillä painoilla rannerullausta...niin vahvistuu ranteen lihakset pikku hiljaa...en tiedä.

Sidney sanoi:
Auttasko esmes jonkinlaiset rannetuet ja jos auttaa, niin mistä saa, paljonko maksaa?

Minulla oli vasemman ranteen kanssa ongelmia, jotka poistuivat kun hommasin InterSportista kunnollisen rannetuen. Maksoi muistaakseni jotain 30 euron kieppeillä, eli aika hinnakashan tuo oli. Mutta ei ole kyllä kaduttanut hankinta, koska aikaisemmin mm. hauiskäännöissä vaivanneet kivut ovat poissa.

Rannetuet autto mullaki, löysin vielä sattumalta halpahallista asialliset Rucanorin neopreenituet, jotka tukee just sopivasti. En tosin käytä niitä, paitsi sillon kun sattuu tai on kipeytyny muuten, eli vaikka olis ranteet kipeenä niin voi reenata tuet päällä ilman että sattuu.

Mulla on samantapaset ku tuossa oheisessa kuvassa eli peukalolenksulla -> pysyy paremmin ylhäällä. Perinteinen pelkästään ranteen ympäri laitettava tuki liukuu mulla liian alas, eli ei enää tue.

---

edit: ja jos on ranne kipeä niin ei toi forearmssien vitkuttelu siihen varsinaisesti auta...

Kyllä ranteessa on kohtuu paljon lihaksia.

totw36_ebig.jpg

totw36_fbig.jpg

Reenaamalla ranteita vahvistat niiden lihaksia ja varmaan tiedät mitä voimaharjoittelu tekee nivelille. Ei muuta kuin ranteet pumppiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ilmielävä sanoi:
Kyllä ranteessa on kohtuu paljon lihaksia.

totw36_ebig.jpg

totw36_fbig.jpg

Reenaamalla ranteita vahvistat niiden lihaksia ja varmaan tiedät mitä voimaharjoittelu tekee nivelille. Ei muuta kuin ranteet pumppiin.

Rajasin noista kuvista sen osan käsivarresta jota mä pidän ranteena, tuossa alla siis. Kuinkas paljon tuossa niitä lihaksia on?

Jos siis tuossa alla olevan kuvan osassa on kipuja, niin ei auta forkkujen vispailut siihen kipuun, vaikkakin pitkällä tähtäimellä voi auttaa suotuisasti rannekipujen syntymiseen, tilanteessa jossa nivelet joutuvat tekemään työn mihin heikot lihakset ei pysty.

edit: kuva unohtu! ja hidas olin...

kärsin ite kans rannekivuista, mut menivät ohi sen jälkeen ku heitin rannetuet nurkkaan ja vaihdoin tilalle ihan tavalliset hikinauhat. ilmeisesti lämmittää rannetta sen verran ettei ikävää särkyä tule bonuksena. varmasti asiansa ajaa myös laadukkaammat rannetuet 1,5m fastin rannetuet oli ainakin ihan :kakka:

Joo näinhän se on, sorry. Niissä on tosiaan aika vissi ero.
RANTEESSA ei ole lihaksia, mutta forkut on asia erikseen. Itellä joskus kipeytyi RANTEET penkkiä tehdessä, mutta ei sen jälkeen kun olen harjoittanut FORKKUJA aktiivisesti.

Niin.. ja postissani tarkoitinkin ettei yleensä nää salilla tyyppejä reenaamassa FORKKUJA.

Aattelin kans että jos vahvistaa FORKKUJA niin sillä voi olla vaikutusta rannekipuihin.

HuppiHarri sanoi:
Almost on topic: Todella harvoin näkee salilla ketään joka reenaa ranteita... mistähän tämäkin johtuu??

Kyllä mulla on yksi kaveri, joka treenaa salilla ranteita. Sillä on oikein omat treenikerrat niille "tänään treenaan olkapäitä ja ranteita". Ohjelmaan kuuluu lukuisi ranteenkääntöjä tangolla, taljalla, käsipainoilla eri suuntiin jne. Sitten samaa muiluutusta olkapäille. Lopuksi kokeillaan penkissä ykköstä. Sitten mennään kotiin, syödään purkki tonnikalaa ja ensi viikolla treenataan lisää ranteita. Ja kokeillaan penkkiykköstä.

Ja pitkin vuotta ihmetellään kun paino ei nouse ja penkki junnaa paikallaan.

mulla on kans ranteet niinku naisilla...koko ikäni ollu. ei ne taida olla edes kyynärvarsien kanssa "tasapainossa" kun ranteen ympärysmitta on n 16cm ja kyynärvarren paksuin kohta on lähemmäs 30cm ja tiedän kyl miten kyynärvarsia voi treenata painoilla vitkuttamalla mutta en tiedä auttaakohan se niin itse ranteisiin. auttaiskohan sellaiset käsipuristimet...siis sellaset joita vaan puristetaan kasaan käden sisällä?

naruranne sanoi:
mulla on kans ranteet niinku naisilla...koko ikäni ollu. ei ne taida olla edes kyynärvarsien kanssa "tasapainossa" kun ranteen ympärysmitta on n 16cm ja kyynärvarren paksuin kohta on lähemmäs 30cm ja tiedän kyl miten kyynärvarsia voi treenata painoilla vitkuttamalla mutta en tiedä auttaakohan se niin itse ranteisiin. auttaiskohan sellaiset käsipuristimet...siis sellaset joita vaan puristetaan kasaan käden sisällä?

Ohkaset ranteet antaa isomman vaikutelman forkusta joten be happy :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom