Ranteet ei kestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

mgh

Ikä
38
Elikkäs ranteet ei kestä maastavetoa. Tankoa nostaessa alkaa vihlomaan ja tuntuu ikäänkuin ranteet tippuisivat kohta irti käsivarsista tangon painon takia.

Ranteet on kyllä vahvistunu ihan tätä maastavetoa tekemällä pikkasen, mutta nyt on jonkin aikaa junnannu tulos paikallaan kun ei ranteet kestä nostaa suurempaa painomäärää.

Muissa liikkeissäki kuten vipareissa ranteet on kovillla. Eli mitenhän sais noita ranteita vahvistettuu vai onko ees mahdollista? Pitäiskö jättää mave pois ohjelmasta, vai auttasko jos tekisin sitä vaikka jollain vetoremmeillä?

Jos bodailussa on pääpaino, niin remmit mukaan vaan. Tekee sen minkä pystyy ilman ja sitten kovimmat sarjat remmien kanssa.

En tosiaan kovinkaa suurilla painomäärilläkää pysty tota mavee tekemää ilman rannekipuu ja bodytyylillä treenaan. Mut joo vois harkita noiden vetoremmien ostoo että voi jatkaa maven tekemistä ja rannekääntöjä vois kans kokeilla.

Kiitos vastauksista. :worship:

edit: Niin ja toivottavasti noi ranteet tosta vähän voimistuis kuitenkin. Painomäärä on mavessa nimittäi se 40 kg missä alkaa tekemään ranteiden takia tiukkaa. :(

mgh sanoi:
edit: Niin ja toivottavasti noi ranteet tosta vähän voimistuis kuitenkin. Painomäärä on mavessa nimittäi se 40 kg missä alkaa tekemään ranteiden takia tiukkaa. :(

Kuulostaa aika huolestuttavalta jo.. Silti tekisin mavet ilman remmejä vaikka treenaiskin kehotyylillä

Dino84 sanoi:
vetoremmit tai sitten teet erinäkösiä rannekääntöjä mutta todella pienillä painoilla ettei tuu tulehduksia tms

que?

Otin tossa just tangon rullailut sormilla ja ranteella rinta-ojentaja -päivän ohjelmaan kokeiluluontoisesti. Silleen tein että pari lämmittelysarjaa, ja päälle 2*8 ja kyynärvarret aivan jumissa. Mistään tulehdusriskistä oo kuullutkaan, mikäs se on?

mgh sanoi:

Minustakin tuo jo kuulustaa huolestuttavalta. Onko sulla ollu ranteessa murtuma/murtumia tai sitten jotain muuta vikaa? Jotenkin ei kuulosta normaalilta että noilla painoilla ei ranteet kestä. Sillon kun luin tota ekaa postaustas niin aattelin että vedät jotain tyyliin 150kg esim. niin en ihmetelly ees että voi tulla jotain ongelmia. Jos kuitenkin jotain epänormaalia huomaat ranteissa niin kannattaa tutkituttaa.

mgh sanoi:

Kyllä mä melkein tähänkohtaa suosittelisin lääkärissä käyntiä. Ja sitten ihan erikoislääkäri kannattaa valita, se ainakin osaa tutkia ne ranteet kunnolla. Sattuu pian huonosti jos jo tollasissa raudoissa kunnon kipua esiintyy.

Cockton sanoi:
que?

Otin tossa just tangon rullailut sormilla ja ranteella rinta-ojentaja -päivän ohjelmaan kokeiluluontoisesti. Silleen tein että pari lämmittelysarjaa, ja päälle 2*8 ja kyynärvarret aivan jumissa. Mistään tulehdusriskistä oo kuullutkaan, mikäs se on?

jännetupintulehdus...mulla ei ranteet kestä tota yhtään ilman ettei tulehtuis

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dino84 sanoi:
jännetupintulehdus...mulla ei ranteet kestä tota yhtään ilman ettei tulehtuis

okei, hyvä tietää. Pitää nyt sitten kattoa miltä tuntuu, 2-3 kertaa on toi ollu mukana, eikä mitään ongelmia vielä ole ollu.

Ei oo ollu murtumia koskaan missään.

Jos lähtisin tota tunnetta kuvailemaan mikä mavessa ja vipareissa tulee. Niin luulen että mahdollisesti joku jänne tai vastaava rupee "muljahtamaan" luun yli. Tää tuntuu kyllä oikeestaan lähinnä noissa vipareissa, mavessa rupee vaa vihlomaan.

Lääkärillä käynti vissiinki sit eessä. :itku:

mgh sanoi:
Ei oo ollu murtumia koskaan missään.

Jos lähtisin tota tunnetta kuvailemaan mikä mavessa ja vipareissa tulee. Niin luulen että mahdollisesti joku jänne tai vastaava rupee "muljahtamaan" luun yli. Tää tuntuu kyllä oikeestaan lähinnä noissa vipareissa, mavessa rupee vaa vihlomaan.

Lääkärillä käynti vissiinki sit eessä. :itku:

Mulla on oikeestaan ihan sama ongelma, paitsi että se kipu ilmenee melkeinpä pelkästään vetoremmejä käytettäessä. En suosittelis niitä tuon ongelman ratkaisuksi, mutta voithan tietty kokeilla. Vetoremmithän siirtää rasitusta juuri enemmän ranteille puristusvoiman loppuessa. Vipareissa ja hauisliikkeissä auttaa rannetuet ainakin jonkin verran.

Käy ihmeessä lääkärissä. Mä en jaksa. Vastaukseks sieltä tulee kuitenkin yliliikkuvat nivelet ja pari vuotta sitten sairastettu krooninen jännetuppitulehdus..

Edit. Ja hei, ei sitä mavea oo mikään pakko tehä jos sattuu ;)

Toi muljahtelu kuulosti samalta kun erään tenniskyynärpäätuttavani ongelmat. Pitää sellaista sidettä tuossa kyynärvarren paksuimmassa kohdassa reenatessa, estää niiden jänteiden muljahtelut. Eli semmonen tarralla nykästävä hihna.

itellä sama juttu kulmasoudun kanssa.

Mulla tossa aiemmin kans kulmasoudussa tuntu vasemmassa ranteessa semmonen muljahus parissa viimesessä oikein raskaassa toistossa. Nyt se härö on sitten johonki hävinny kädestä. Varmaan menny jänteet järjestykeen taas. :)

Toisin päin

Itse teen maastavedon siten, että oikea käsi on vastaotteella ja vasen myötäotteella. Jos pistän ranteen toisin päin, eli oikea käsi vastaotteelle ja vasen myötäotteelle, ranteet alkavat muljahdella niin ikävästi, että on lopetettava.

Tätä kannattaa koittaa.

Tosiaan, 40kg on vähän maastavedossa. Mikähän mahtaa olla ranteiden asento ja ote kun teet maastavetoa?

Voisin kuvitella vihlontaa ilmenevän suurilla painoilla jos ote on kämmenet kropasta pois päin. Muuten kuulostaa tooooooooosi hämärältä.

Myötäotteella teen, ranteet on hartioiden leveydellä ihan normaalisti.

Pakko vissiinki ostaa rannetuet ja kiristää ne kunnolla. Tosiaanki ihan niinku jänteet tuolla ranteen kohilla rupeis seilaamaan luiden yli sun muuta. Jospa noi rannetuet kunnolla kiristettyinä pitäis ne jänteet kohillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom