Ranteen kipeytyminen hauiskääntöä tehdessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tällaista vaivaa on ollut jo pidemmän aikaa, varmaan koko salihistorian ajan: Oikea ranne kipeytyy aina habaa reenatessa. Hauis jaksaisi tehdä isommilla painoilla kun oikea ranne, joka saattaa pettää tai johon saattaa alkaa sattumaan kovaa. Mitään lääkärin toteamaa vikaa tai loukkaantumista ranteessa ei ole. :curs:

Kipu on sellainen "kipupiikki", se menee ohi pian liikkeen lopettamisen jälkeen. Tekniikassa ei pitäisi olla vikaa, sillä vasuriin ei satu koskaan habaliikkeissä.

Ehdotuksia siis kaivataan, mitä asialle voisi tehdä? Rannetuet, rannelämmittimet, käsisiteet? Vai pitäisikö haban reenaus jättää kokonaan pois? :lol2:

Kiitoksia avusta, jos jollain on jotain ehdotusta.

Mul on sama vasurilla :/ Emt jos ei siit kivust haittaa oo ni antaa sattuu :D

Mulla tismalleen sama vaiva. Mun ranne kipeytyy tuosta ulkosyrjän luun kohdalta ja eniten siihen ottaa hauiskääntö suoralla tangolla ja vipunostojen kiertoliike. Itselleni ostin rannetuen, jota pitän hauis/olkapääpäivänä ja se on itseasiassa auttanut aika hyvin. Toiset suosittelee tekemään hauiskäännöt z-tangolla tai taljassa, kannattanee kokeilla noitakin. Itselle z-tanko ei ainakaan sopinut yhtään...(tuo meidän salin tanko on jotenkin outo :D ).

Jos rannetukea tarviit, nykäise hihasta salilla, mulla ois tiedossa paikka mistä saat hyvään hintaan ;) Ja siis voin samalla näyttää millainen se mun tuki on.

Sama vaiva täälläkin. Johtuu ilmeisesti jännetupentulehduksesta, joka pääsi kroonistumaan 3-4 v sitten? Rannetuet auttaa jonkin verran, kun vaan muistaa vetää ne niin kireelle ettei veri kierrä :D Nykyisin aloitan hauistreenin keskitetyllä hauiskäännöllä (kp) ja vasta toisena tai kolmantena liikkeenä teen tangolla... Tällä tavalla ei pysty käyttää ranteelle liian isoja painoja. :)

Liittyy kerhoon. Samaa ulkosyrjän kipunointia löytyy, enemmän oikeessa kädessä, mut myös vasen oikkuilee välillä. Käytän aika monessa liikkeessa tukia ni saan tehtyä sarjat kunnialla. Mulla pahin on leuanveto. Tosin nyt ku sain ohjeen tehdä sen aina leveellä otteella, ei oo enää ollu ongelmia. Perusleukoja mä en itseasiassa pysty just ton oikeen ranteen takia vetään.
Ystävä, joka on ammatiltaan fyssari, kerto et kyseessä on rannekanavan ahtauma. Ja neuvo vetämään rannetta auki. Toisella kädellä siis tukeva ote toisesta kämmenestä ja tiukka veto. Mulla tää on selvästi helpottanu tilannetta.

Back
Ylös Bottom