Rantalomalle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ville-
  • Aloitettu Aloitettu
Meksiko!!!!!

Playa del Carmen, Meksiko :rock: Aivan ykkösmesta. Mahtavat rannat & myöskin tekemistä löytyy (sukellus, snorklaus jne.) Ja todella hyviä punttisaleja!!!
Iso plussa ilmat oli mahtavat :)
Kuubassa Varadero oli ihan p..stä, satoi eikä ollut mitään nähtävää tahi tekemistä. Havanna on ihan ookoo..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Playa del Carmen, Meksiko :rock: Aivan ykkösmesta. Mahtavat rannat & myöskin tekemistä löytyy (sukellus, snorklaus jne.) Ja todella hyviä punttisaleja!!!
Iso plussa ilmat oli mahtavat :)
Kuubassa Varadero oli ihan p..stä, satoi eikä ollut mitään nähtävää tahi tekemistä. Havanna on ihan ookoo..

Millanen hintataso? paljon lento kesti?

Millanen hintataso? paljon lento kesti?

Mä oon käynyt kans Playa del Carmenissa ja suosittelen ehdottomasti paikkaa! Tosin viime kesän myrskyjen jälkeen en tiedä onko se kärsinyt millaisia vahinkoja. Lennoista en osaa sanoa, sillä olen lentänyt sinne niin monen mutkan kautta, mutta tuonnehan tehdään myös pakettimatkoja, joten matkatoimistojen sivuilta löytyy varmaan infoa. Me varattiin niin lennot kuin hotellitkin netistä ja kaikki toimi mainiosti. Hotellia varatessa kannattaa suhtautua tietyllä kriittisyydellä kerrottuun informaatioon (niinkuin tietysti aina). Esimerkiksi jos hotellissa mainitaan uima-allas, niin se saattaa olla kokoluokkaa porreamme :). Mutta eipä tuolla altaalla paljon viihtyisikään, biitsit on sen verran upeat. Rannat on valkoista hiekkaa ja vesi aivan turkoosin väristä. Paras puoli tuossa valkoisessa hiekassa on se, että se on oikeastaan pienen pientä korallimurua, joten huokoisena se ei polta jalkapohjia ollenkaan, vaikka aurinko paahtaisi kuinka.

Hintataso, hmmm... varmaan vähän edullisempi kuin Etelä-Euroopassa. Jos Cancuniin eksyy, niin siellä on kaikki vähän kalliimpaa, ainakin sillä turistialueella; enemmän rahat pois gringoilta -meininki. Jenkkejä ei onneksi juuri näy Playa del Carmenissa, vaan siellä turistit on pääosin Euroopasta.

Ehdottomasti suosittelen myös visiittejä esimerkiksi Akumaliin (laguuni, jossa voi snorklailla ja uiskennella upeiden kalojen keskellä, näkyvyys riippuu hieman päivästä) ja Tulumiin (etelään Playa del Carmenista). Cozumelilla ei tullut käytyä, mutta on kuulema yksi maailman suosituimmista sukelluskohteista. Jos haluaa rauhallisempaa menoa, niin kannattaa tsekata hotellit mm. juuri Tulumin alueelta. Chichen Itza on myös mielenkiintoinen, vaikkakin turistien kansoittama, mutta siitä saa silti hyvän käsityksen historian menosta. Cenooteissa, eli makean veden onkaloissa kannattaa käydä vähintään uimassa ja jos sukellusluvat on kunnossa, niin noihin tehdään myös sukellusretkiä. Xcharet on myös käymisen arvoinen paikka; vesihuvipuisto, jossa voi mm. uida maanalaisessa joessa tai uida delfiinien kanssa.

Niin ja meksikolainen ruoka :kuola:. Tosin parhaimmat pöperöt olen kyllä syönyt muualla Meksikossa, kuin tuolla alueella, mutta löytyy sitä hyviä tacoja tuoltakin!

Kanariansaarethan parodisoivat inhorealistisella tavalla suomalaisen junttiuden embleemejä. Usein jo lentokoneen vielä repiessä etäisyyttä maahan alkaa McLarenin harmaisiin, ajattoman tyylikkäisiin kauluspaitoihin pukeutuneiden kouvolalaisten viikon kestävä irtautuminen todellisuudesta ja käyttäytyminen on härskimpää kuin tarkkailuluokan kevätjuhlissa. Tosimies ei anna promilletason pudota reissun aikana kertaakaan alle kahden, ja aurinkorasvaahan käyttävät vain naiset ja homot. Illalla sitten lähdetään vaimonhakkaajapaita päällä kaupungin yöhön vain todetakseen, ettei edes syksyn punaisimman ravun värinen "rusketus" auttanut Gary Nevillen maajoukkuepaitaan pukeutuneen ylipainoisen brittinaisen iskemisessä, vaan tyytyminen on ainoastaan senegalista loikanneen crackhuoran suihinottoon huumeruiskuilla täytetyn pusikon suojissa.

Toki Kanarialle suuntaavassa koneessa on aina se pakollinen eläkeläiskiintiö (noin 75%), koska pakettimatkalla matkustaminen sinne on helppoa, mutta halpaa sekä niitä ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti kiinnosta leuhkia pensasaitaansa pedantisti hoitavalle suomenruotsalaisnaapurilleen olleensa elitistisellä kulttuurimatkalla, joka ei todellisuudessa kiinnostanut vittuakaan.

Kaikessa rappioromanttisuudessaan ja rehellisyydessään Kanariansaaret ovat kuitenkin ihan hyvä valinta matkailijalle, joka haluaa tyydyttää halvalla ihmisen perustarpeet; alkoholin, auringon ja helpohkon seksin saamisen. Rehellisyydellä tarkoitan itsessään sinne matkustamista, en sitä rottamaista koneistoa, joka on luotu turistien rahojen allokointia saarilla asuville varten. Afrikkalaisten venepakolaisten täysin ylihintainen kellojen tyrkyttäminen, sisäänheittäjien katteettomat lupaukset ja baarien epäselvä hintapolitiikka alkavat vituttaa rehellisyyteen tottunutta suomalaista jo ensimmäisten tuntien aikana, ja ylipäänsä ihmisiin luottaminen on helppoa kuin kolme kertaa pettämisestä kiinni jääneeseen vaimoon tai käytettyä autoaan myyvään romaniin uskominen.

Siinä missä Kanariansaaret edustavat nykyään matkakohteena ihan rehellistä junttimeininkiä, alkaa Thaimaa olla 90-luvun Kanaria; tahaton junttila, jota tyylitietoinen reissumies tai -nainen välttää kuin HI-viruksen kantajan kanssa makaamista ilman ehkäisyä. Jos fyrkkaa on hiukan enemmän laittaa kehiin, niin suosittelen kohteeksi Meksikoa, Venezuelaa, Mauritiusta, Brasiliaa tai Kap Verdeä.

...Uskallan retostaa, että mulla on tämä Rico aika hyvin hallussa....

Tuntuu olevan hyvin Puerto Rico hallussa, niin voisin kysellä millainen hotelli on Heliomar? ja millainen sen ympäristö on? Joulukuun alussa olisi tarkoitus lähteä ensimmäistä kertaa etelään.. ainakin tällä hetkellä olen hieman skeptinen sen suhteen, että tulenko viihtymään siellä. Jossain päin saarta pitäis olla joku kalastajakylä yms missä vois käydä ja sitten Arucasin rommitehdas tai jotain sellasta..

Rantalomalle Espanjaan

Suosittelen Espanjaa. Se on mielestäni jäänyt hieman näiden ns. trendi lomakohteiden Thaimaa yms. varjoon. Siellä on kuitenkin hyviä rantalomakohteita missä nauttia lomasta. Kulttuuri on ainutlaatuista keskiaikasine linnoineen, puhumattakaan Antoni Gaudin arkkitehtuurista Barcelonassa. Esimerkiksi aurinkorannikolla on ilmasto erittäin miellyttävä ympäri vuoden. Tietoa Espanjasta löytyy mm. seuraavilta sivuilta:

Tietoa ja kuvia Espanjasta:

http://www.espanja.suomalaisille.com

Tilanteessa riippuen ois ehkä tarkotus lähtä tammi-huhtikuun vaihteessa pitemmäksi aikaa(3-4vko) lämpöön. Jos poissuljetaan epsanja pois niin jääkö tuohon muita järkeviä vaihtoehtoja kuin aasia? Thaimaassa on tullu käytyä ja se houkuttelis, mut jos lennoiltaan halvempia mestoja löytyis niin niitäkin vois miettiä. Tarkoituksena ois vaihtaa maisemaa viikon välein ja hauskaa oltais lähdössä pitämään(=rantaa, yöelämää, nähtävyyksiä). Ehdotuksia?

Mites nuo lennot aasiaan/thaikkuihin, mistä ja milloin niitä saa halvimmalla jos poisluetaan hullut päivät?

Mauritius! Olin viikon alkukuusta ja sieltä löyty melko paratiisimaiset paikat. Eikä ole ainakaan ihan vielä täysin turismilla pilattu.

Vaikka jengi kanarian saaria dissaakin aika kovasti, niin itse rohkenen olla sitä mieltä että esim. Teneriffa on ihan varteenotettava vaihtoehto jos on aikaa viikko eikä halua siitä kahta vuorokautta viettää lentokoneessa.

Onko kokemusta Teneriffan säästä joulu-tammikuun aikoina? Keskilämpötila vissiin päivisin 20 astetta, mutta käsittääkseni usein niiden yli päästään ja poutapäiviäkin riittää? Vai onko räntäsateeseen joututuminen jo todennäköistä joulun tienoilla?

Vaikka jengi kanarian saaria dissaakin aika kovasti, niin itse rohkenen olla sitä mieltä että esim. Teneriffa on ihan varteenotettava vaihtoehto jos on aikaa viikko eikä halua siitä kahta vuorokautta viettää lentokoneessa.

Onko kokemusta Teneriffan säästä joulu-tammikuun aikoina? Keskilämpötila vissiin päivisin 20 astetta, mutta käsittääkseni usein niiden yli päästään ja poutapäiviäkin riittää? Vai onko räntäsateeseen joututuminen jo todennäköistä joulun tienoilla?

Eiks kanarialle lennä joku plus kahdeksan h...joku kreikka varmaan lähempänä jos siltä kannalta rupeaa ajattelemaan. Ja kyllähän sielä kanarialla aina viikon dokaa, ihan nasta paikka siis.

Ite oon kelannu jos lähtis talvella miamiin. Lennot ois joku 600e. Sit kävis muutaman päivän hengailee disney worldissä ja jotain muuta pientä. Toisella puolella mannerta ois sit pienempi versio, disney land. Täytyy kahtella jos sitä ees johonkin pääsis lähtemään, disneyn huvipuistoissa olis vaan saleen siistiä vaikkei ihan lapsia enää ollakkaan :lol2:

Ilmoitelkaa jos bongaatte tonne jorpakon taakse edukkaita matkoja.

Eiks kanarialle lennä joku plus kahdeksan h...joku kreikka varmaan lähempänä jos siltä kannalta rupeaa ajattelemaan.

No varmaan jollain koneella mutta tuskin sellaisella millä Suomesta lennetään lomalentoja. Finnair ilmoittaa lentoajaksi Teneriffalle 6 tuntia, tuskin muilla yhtiöillä kauheesti tosta heittää. (Nyt siis luonnollisesti puhutaan Helsingistä lähtevistä lennoista, niitä kun suurin osa käyttää lomalle mennessään.)

Toki Kreikka on lähempänä mutta ei mikään rantalomakohde talvella.

Haluttaisi kyllä lähteä kun aikaa ja rahaa on mutta ei jaksa yksin vaivaitua matkaan. Ruotsista pääsis Luleå:sta suht halvalla.. Hinnat kruunuissa eli 10kr=1.09€

31/10 Gran Canaria, Spanien 2 v Ving 999:- (108.84€) Endast flyg (sök hotell)
31/10 Gran Canaria, Spanien 2 v Fritidsresor 1995:- (217.34€) Ospec.
31/10 Gran Canaria, Spanien 2 v Ving 1999:- Ospec. boende
31/10 Las Palmas/gran Canaria, Spanien 2 v Apollo 2098:- Endast flyg (sök hotell)

12/11 Thailand 2 v Fritidsresor 6495:- (707.60€) Endast flyg. (sök hotell)
20/11 Phuket, Thailand 2 v Apollo 5898:- (642.56€) Endast flyg (sök hotell)
20/11 Phuket, Thailand 2 v Ving 5999:- Endast flyg (sök hotell)
20/11 Patong, Thailand 2 v Ving 8195:- Patong City Hotel
21/11 Puerto Rico, Spanien 1 v Ving 4700:- Jacaranda
21/11 Gran Canaria, Spanien 2 v Ving 4999:- Ospec. boende

Itse oon ollu Tunisiassa kerran enkä mene toista kertaa. Kulttuuri on aikas hurjasti erilainen ku täällä meillä. Oon kierrellyt aikas paljon eri maita eikä missään tullut tällaista negatiivista kulttuurishokkia. Tietysti makuasioita mutta itse en menisi.

Ite oon kelannu jos lähtis talvella miamiin. Lennot ois joku 600e. Sit kävis muutaman päivän hengailee disney worldissä ja jotain muuta pientä. Toisella puolella mannerta ois sit pienempi versio, disney land. Täytyy kahtella jos sitä ees johonkin pääsis lähtemään, disneyn huvipuistoissa olis vaan saleen siistiä vaikkei ihan lapsia enää ollakkaan :lol2:

Disney World on ihan ok paikka, mutta jos vaan yhdessä huvipuistossa meinaat käydä, niin mee ennemmin Universal Studiosille ja ota siellä se kahden puiston lippu :dance:. Siinä on kaks erillistä huvipuistoa, molemmat tosi siistejä: 4D-leffoja, parhaimipia vuoristoratoja missä mä oon ikinä ollut :eek:, Fear Factory -esityksiä, jne. Hämähäkkimies oli paras!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom