ranta taino kesäkuntoon 2009!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjensta eli nyt olisi aika ruveta reenaamaan kunnolla että sais itsensä kesäksi kuntoon!

Tätä foorumia on tullut luettua jo todella paljon ja tietoa on kertyny jo vähän liikaakin dieeteistä treeneistä sun muista. Eli en osaa laittaa asioita enää yhteen olen ihan sekaisin toisin sanotusti...

kirjoittalla täällä monitorin ja penkin välissä on ikää 19vuotta, pituutta 190cm, painoa reilut 115kg:curs:
Kunto mulla on aivan nollissa koska ainut harrastun mitä mulla on ollu viimeisen 6 vuoden aikana on ollut toi katkaravun kurittaminen :worship: (okei ei ehkä niin paljoo) mutta tosiaa kunto on tosi huono ja nyt oon hommannu itelleni kunnon salivarusteet (on college housua on kenkää on kaikkee) ja nyt haluun päästä näistä läskeistä eroon ja kiristää itteeni mahollisimman paljon ens kesäks että voin rannalla näyttää ihan rusinalta! :hyvä:

Eli idea on ruveta treenaamaan aluksi tällä viikko ohjelmalla:

Maanantai: Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

TI: Aeorobinen kävely/Juoksu/Hölkkä 30-60min

KE: Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

TO: Aeorobinen kävely/Juoksu/Hölkkä 30-60min

PE: Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

LA: Lepo
SU: Aamu aerobinen / riippuu olotilasta :david:

Ruokavalio on sitte se asia mistä oon ihan sekasin !
Eli mulla on koulua vaihtelevasti yleensä 08.00 - 14.00 ja en ole tottunut käymään syömässä koulussa koska en pidä ajatuksesta että 17 vuotiaat finninaamaset kaverit tekevät sen ruuan. Joten en syö ollenkaan koulun aikana ruokailuni on tällainen:

herätys 07.00 aamupala = Yoggi yougurtti juoma (tämä pitäisi korjata mutta ei ole aikaa syödä kunnolla aamulla kun kiire kouluun ...)

ruokavälitunti 11.15 = 1-2 Banaania

kotona klo 14.30 = Kanaa / jauhelihaa / keittoa(jauheliha,nakki,liha) \ riisiä \ pastaa \ nuudeleita \ perunaa, juomaksi maitoa

lounas illemmalla ~17-18.00 = maitorahkaa + myslia + hedelmä / yougurttia + mysliä/kaurahiutaleita + hedelmä

iltapala 20-22.00 = Tonnikalaa, raejuustoa, leipää+kalkkunaviipaleita ja maitoa juomaksi

Välillä tulee myös syötyö leipää pari viipaletta ja juotua maitoa (mulla menee keskimäärin 1.5l maitoa päivässä)

Protsku menee treenin jälkeen tällähetkellä mulla on jotai Handlax heraprotskua + maltoa molempia annostelen 1dl ja laitan 3dl vettä / maitoa sitteku oon tottunu treenaamaan kunnolla niin tossa on avaamaton Eiselt kreatiini purkki jonka korkkaan sitte ku rautaa rupee nousee ilma että oksettaa ja pyöryttää jokasen sarjan jälkeen.

Eli kysymys kuuluu kannattaako mun käydä syömässä kunnolla ruokavälkällä? Esim joku mäkin / hesen kanasalaatti? välillä menee subway kanaterÿaki subi vedettyä myös kevyt majoneesilla + kaikilla salaattitilpehööreillä.

Kannattaako näillä eväillä lähteä salille?
Onko kenelläkään mitään lisättävää tähän vielä?
Jos joltain löytyy jotain hyviä sarjoja aloittelijalle mielellään 3 päivänä viikossa käyn salilla niin postakaa tähän niitä kiitos!

EDIT: JOS SULLA EI OO MUUTA SANOTTAVAA KU KÄYTÄ HAKUA JÄTÄ POSTAAMATTA LUEN TÄTÄ FOORUMIA PÄIVITTÄIN koitan vain saada suoraan selitystä asioille enkä lukea jotai 5 sivua että saan tietooni onko moccamaster tehty hollanissa käsin vai ei, eli asiallisia kommentteja ja parannuskeinoja kiitos!

Kysyt "kannattaako näillä eväillä lähteä salille".
Eihän se sali tapa vaikkei olisikaan asioita noin tarkasti miettinyt. Tekniikka kuntoon vaikka oman salin konkarien/massahirmujen opastuksella. Muut osaa varmasti vastata tarkemmin ja paremminkin.

Salille vaan ja tsemppiä treeniin! :whip:

Kyllä mä aamulle lisäisin reilusti lisää ruokaa niin pysyy nälkä kurissa. Äkkiä luettuna en mitään suurempia virheitä löydä. Kokeile ja kato miten lähtee rullaamaan. Pakolliset tsempit vielä!

Heräät aikasemmin aamulla että kerkeät keittää vaikka puuron ja vetästä siihen rahkaa tai raejuustoa. Tuohon menee aikaa syömisineen n. 5min. Ei pitäsi olla paha rasti.
9 jälkeen välipalaa, vaikka rahkaa, tai sitten paukku prodea. Käy vaan siellä koulussa syömässä, jos mahdollista niin koita valikoida paljon kasviksia ja lihaa/kanaa/kalaa lautaselle. Jätät nuo turhat sokeria (jogurtit, myslit yms) sisältävät välipalat pois. Illalla ei kannata leipää syödä, tunaa tai raejuustoa/rahkaa + öljyt sekaan.
Muista syödä riittävän säännöllisesti. Ja ottaa pääosa kaloreista prodesta ja rasvoista.

Miten tollanen Gainomaxi tai Protskupatukka toimis aamupalaksi?

Oon meinaan sellanen aamukasa että en kyllä pysty heräämään yhtääna aikasemmin, mitä aikasemmin meen nukkumaan sitä vaikeampaa herätä tiiä sitte mikä siinä on..

Kiitos tsemppauksesta ens maanantaina alotan käymää salilla kunnolla ja diettaamaan 100%!

gainomaxissa on aika paljon hiilareita (40g), joten en itse ainakaan hirveest niitä vetäis.

SU: Aamu aerobinen / riippuu olotilasta

Jos tolla "riippu olotilasta" tarkotat darraa, niin ikävä tosiasia on se että dokaaminen sun täytyy nyt jäädyttää lähes täysin jos haluut kunnolla onnistua diietissä.

Aamupala kannattaa väsätä illalla valmiiksi. Itse laitan pari desilitraa mansikkajugurttia, vajaa desin mansikkaheraa ja desin kaurahiutaleita kippoon ja sekoitan. On muuten todella hyvää! Eikä siinä kauaakaan mene kun sen naamaan huitasee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten tollanen Gainomaxi tai Protskupatukka toimis aamupalaksi?

Oon meinaan sellanen aamukasa että en kyllä pysty heräämään yhtääna aikasemmin, mitä aikasemmin meen nukkumaan sitä vaikeampaa herätä tiiä sitte mikä siinä on..

Kiitos tsemppauksesta ens maanantaina alotan käymää salilla kunnolla ja diettaamaan 100%!

Ei voi olla vaikeampaa herätä 5min aiemmin!! :wtf: No ihan sama.. Tuossa gainomaxissa on muistaakseni aika paljon hiilaria, josta sokereita ihan vitusti. En tosin tarkastanut mistään, näin muistelen..
Tee se aamupala valmiiksi illalla jos et kerta pysty nousta aikasemmin. Vaikka heraa + elovena, siihen sitten heität vaan veden/maidon aamulla sekaan ja ääntä kohti.

mitäs helvettiä, kun kaveri kerran rohkeesti kysyy. onko se otsikkokin niin nuukaa sitten.

eiköhän noilla alkuun pääse ja toivon tsemppiä sulle!
joo taino vitu j33 pontoosa!!112

Kyllä se on niin nuukaa. Itse kirjoitushan oli varsin asiallinen, mutta otsikko on luotaantyöntävä. Itse klikkasin otsaketta, koska luulin että täällä puhutaan kaverista nimeltä Ranta-Taino. Se kuulosti lystikkäältä.

Asiaan. Aloituksen kirjoittajalta voisin kysäistä, oletko laskenut ruokailujesi summittaisen energiamäärän? Entä paljonko painoa pyrit tiputtamaan kesään mennessä?

Oon itse käsittänyt dieettaamisesta lukemani perusteella, että painonputoamisen pysähtymistä varten kannattaa jättää "ässiä hihaan". Eli siis esim. itse ku aloitin pudottamaan painoani, en aluksi tehnyt aamuaerobisia, koska painoa oli paljon pudotettavana (ja tuntuu vieläkin olevan) ja keholla on tapana tottua ärsykkeisiin. Kun tuntu että painonpudotus taas aamuaerobistenkin kanssa pysähtyy, sitten joko lisään aamuaerobista tai muutan sitä. Esim. aamukävely-->HIIT.
Eli mielestäni kaikkia keinoja ei kannata ottaa heti käyttöön, koska niiltä loppuu teho ennen pitkää. Ja uudenlainen rasitus keholle polttaa aina uudella tavalla rasvaa, aivan kuin aloittaisit dieetin uudestaan. Saa toki (ja pitääkin) korjata virheellisiä väitteitäni.

Tällä hetkellä vedän 2 aerobista viikossa(kuntopyörällä 30min kohtuullista vauhtia) ja tarkoituksena ois uuden vuoden jälkeen lisätä 3 aerobiseen ja muuttaa se 30 min siihen "ennen aamupalaa HIIT:iin". Kommentteja?

Kysymys: Onko rasvanpolttovalmisteisiin panostamisessa mitään järkeä? Esim. aivan dieetin loppuvaiheeseen? Tuntuu olevan hinta/hyöty -suhteeltaan aika surkeita. Onko jollakulla hyviä kokemuksia näistä valmisteista? Entä löytyykö ihan normaalista elintarvikekaupasta joitain tuotteita, joilla olisi rasvaa polttava vaikutus? (esim. vihreä tee, toimiiko?)

Kyllä se on niin nuukaa. Itse kirjoitushan oli varsin asiallinen, mutta otsikko on luotaantyöntävä. Itse klikkasin otsaketta, koska luulin että täällä puhutaan kaverista nimeltä Ranta-Taino. Se kuulosti lystikkäältä.

:lol2: Sama. Luulin että tämä kertoo Ranta-TAinosta. :lol2:

Aamupala kannattaa väsätä illalla valmiiksi. Itse laitan pari desilitraa mansikkajugurttia, vajaa desin mansikkaheraa ja desin kaurahiutaleita kippoon ja sekoitan. On muuten todella hyvää! Eikä siinä kauaakaan mene kun sen naamaan huitasee.

Pitää definedly koittaa tota tollasen vetää lärvii ku ajelee kouluun aamulla :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom