Rannevammoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos porukalla leikattu rannekanavia tai kyynärpään hermopinteitä? Miten nopeasti käsi on kestänyt punttia leikkauksen jälkeen? Oma käsi on parhaillaan tuplapaketissa, rannekanavan leikkauksen lisäksi samalla reissulla ronkittiin kyynärpäästä hermo pois pinteestä. Saikkua toimistotyöstä tuli kuukausi ja sinä aikana kahvikuppia suurempaa ei saa nostaa (nyt 4pv leikkauksesta hyvä että sormia pystyy heiluttamaan varovasti ja sekin sattuu), mutta miten nopeasti sen jälkeen uskaltaa puntille edes haaveilla? Vähän heikko oli ohjeistus ylipäätään kuntoutukseen sitten kun pääsen paketista eroon joten jos on jotain hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. :)

No ei ole multa leikattu, mutta varmaan parisataa oon ite saksinu. "Yleinen ohje" on se kuukausi ilman isompaa kuormitusta ja sen jälkeen kivun mukaan. Tuo rannekanavan haava on vaan semmosessa paikassa, että useimmat sanoo sen aristavan enemmän tai vähemmän 2-6kk. Se on vaaratonta ja kättä saa käyttää siitä huolimatta. Itse pitäisin sen 4-6vkoa taukoa salilta ja sitten ihan puhtaasti kivun sanelemissa rajoissa.

Kiitos vastauksesta TJJ. :) Hyvä tietää että voi mennä noinkin pitkään. Kyynärpää alkaa olla jo kyynärpään tuntuinen, paketin sain pois maanantaina. Hermosärky hellitti jo 3-4 päivässä ja sähkönapsumistakaan ei tule enää juuri ollenkaan. Ranne on edelleen paketissa ja eilen oli eka kivuton päivä levossa, tänään tosin kipu taas yltyi ja jouduin nappaamaan panacodia. Pysyy jo kynsilakkasuti kädessä ilman kipua ja sormet heiluu kunnolla, eli kyllä tässä reilu viikossa jotain edistystä on tapahtunut. Mitään suurempaa käyttöä ei vielä pysty, mutta elättelen toiveita että viikon päästä pysyis jo lusikka että sais syötyä normisti. Pari kertaa olen herännyt siihen että puristan kättä nyrkkiin unissani ja voi juma että se sattuu! Onneksi tässä on vielä juoksukautta jäljellä ihan kivasti niin pääsee lenkille jahka saa ens viikolla tikit pois. Tässä alkaa tulla vähän hulluksi himassa neljän seinän sisällä netflixiä tuijottaessa, onneks enää muutama viikko saikkua jäljellä.

Yksikätisenä vasurilla toimiessa on kyllä oppinut aika luovaksi, ei kovin montaa pulloa ja purkkia löydy tästä talosta mitkä ei olisi olleet mun haarojen/polvien välissä. :D

Kävipä tuossa melkein 4 viikkoa sitten festareilla ikävä juttu, että tuntematon aggresiivinen mieshenkilö otti vasemmasta ranteestani kiinni kun olin siinä vähän niinkuin lepäämässä heh, ja tempaisi mut nurtsilta ylös siinä epäonnistuen , maasto oli loivaa eikä mun jalat ei sitten kantaneet yllättävässä tilanteessa ,ranne vääntyi ja meikä huusi kyllä täyttä kurkkua.... Ranteen ulkosyrjään tuli suht haaleahko mustelma luun kohdalle, käsi oli turvonnut ranteesta hieman 3-5 päivää .

Luun kohdalta koputtaessa vieläkin hieman tuntuu. Hauiskääntö ei onnistu mitenkään (vihlaisi pahasti kun vaan yritti 3 kilon painolla), hiukan raskaammat esineet saattavat aiheuttaa kipua muutenkin esim tiskaus on jopa hiukan hankalaa edelleen, kiertoliikkeet sattuvat esim oven avaaminen....olen saanut pitää rannetta levossa melkein 4 viikkoa ettei ole tarvinnut mitään erikoista tehdä. Nyt tässä mietinkin että pitäskö mun nyt sittenkin lääkärille mennä, tuntuu tyhmältä mennä näin myöhässä.....? Lähinnä sen takia en ole mennyt, koska oikea käsi/ranne meni 2 vuotta sitten omasta mielestäni pahemmin ja parani lopulta itsestään (en tosin muista miten pitkään meni, kun en vielä harrastanut salia). Onko kellään tällainen vamma parantunut itsestään, jos niin miten pitkään meni? Entä onko sitten niitä negatiivisempia kokemuksia, että joku on mennyt pahemmin rikki ja toimenpiteitä vaadittu? Taitaa jäädä tuo fitfarmin bull's all out haaveeksi , vaikka on jo maksettukin siitä......

Kävipä tuossa melkein 4 viikkoa sitten festareilla ikävä juttu, että tuntematon aggresiivinen mieshenkilö otti vasemmasta ranteestani kiinni kun olin siinä vähän niinkuin lepäämässä heh, ja tempaisi mut nurtsilta ylös siinä epäonnistuen , maasto oli loivaa eikä mun jalat ei sitten kantaneet yllättävässä tilanteessa ,ranne vääntyi ja meikä huusi kyllä täyttä kurkkua.... Ranteen ulkosyrjään tuli suht haaleahko mustelma luun kohdalle, käsi oli turvonnut ranteesta hieman 3-5 päivää .

Luun kohdalta koputtaessa vieläkin hieman tuntuu. Hauiskääntö ei onnistu mitenkään (vihlaisi pahasti kun vaan yritti 3 kilon painolla), hiukan raskaammat esineet saattavat aiheuttaa kipua muutenkin esim tiskaus on jopa hiukan hankalaa edelleen, kiertoliikkeet sattuvat esim oven avaaminen....olen saanut pitää rannetta levossa melkein 4 viikkoa ettei ole tarvinnut mitään erikoista tehdä. Nyt tässä mietinkin että pitäskö mun nyt sittenkin lääkärille mennä, tuntuu tyhmältä mennä näin myöhässä.....? Lähinnä sen takia en ole mennyt, koska oikea käsi/ranne meni 2 vuotta sitten omasta mielestäni pahemmin ja parani lopulta itsestään (en tosin muista miten pitkään meni, kun en vielä harrastanut salia). Onko kellään tällainen vamma parantunut itsestään, jos niin miten pitkään meni? Entä onko sitten niitä negatiivisempia kokemuksia, että joku on mennyt pahemmin rikki ja toimenpiteitä vaadittu? Taitaa jäädä tuo fitfarmin bull's all out haaveeksi , vaikka on jo maksettukin siitä......

kyl ainaki ite olisin menny jo aikoja sitte jos noin vaivaa. sais ainaki varmistuksen onko murtumia,jossei muuta.

No jos jotain olis pahasti murtunut ni luulis et ois aika helkkaristi sattunut ja sattuis vieläkin vaikka miten päin olis:D hiusmurtumaa toki voi olla mikä paranee tietääkseni itsekseen.....noista ranteen nivelsiteistä lähinnä huolissani olen, jos ne menneet ni paraneeko itestään vai ei......mutta joka tapauksessa lääkäri torstaina. Ja lähinnä kokemuksia täältä tulin kyselemään......

Viimeksi muokattu:
No jos jotain olis pahasti murtunut ni luulis et ois aika helkkaristi sattunut ja sattuis vieläkin vaikka miten päin olis:D hiusmurtumaa toki voi olla mikä paranee tietääkseni itsekseen.....noista ranteen nivelsiteistä lähinnä huolissani olen, jos ne menneet ni paraneeko itestään vai ei......mutta joka tapauksessa lääkäri torstaina. Ja lähinnä kokemuksia täältä tulin kyselemään......

jos joku nivelside venähtää niin useimmiten ne paranee levon kanssa itellään :)

En nyt tiedä onko vika varsinaisesti ranteessa, mutta siellä seutuvilla on myös tuntemuksia. Painettaessa kipukohta sijoittuu noin ranteen ja kyynärpään puoliväliin, nimenomaan kyynärluun puoleiselle sisäsyrjälle. Tuntuu nimenomaan luuta vasten painettaessa, mutta en usko, että kyynärluuta olisin telonut, koska mitään tapaturmaa ei ole sattunut. Kuntosalilla kipu tuntuu käsipainoja käyttäessä, erityisesti hauiskääntöjä tehdessä, kun painon on nostanut yläasentoon, sekä silloin, kun painon laskee kädestä. Nyt treenin jälkeen tuntuu, että pikkurilli ja nimetön on hieman puutuneen tuntuisia ja aivan kuin niitä hieman pistelisi nyt. Onko kenelläkään muulla ollut tämän tyyppistä vaivaa? Olen miettinyt voiko siellä jotkin sorminivelet tai sormien lihakset vaivata, mutta ihan hatusta nämä vaihtoehdot vedin. Nyt kun muistelen, niin kaikki oikeastaan alkoi hauiskääntöjä tehdessä mutkatangolla suht kapealla otteella toissaviikolla.

Onko kenelläkään hoitovinkkiä? Lomareissu edessä, niin sellainen 1-2 viikon totaaliloma joka tapauksessa edessä.

EDIT: Lisätään sellainen taustatieto vielä, että parikymmentä vuotta sitten värttinäluu samaisesta kädestä katkesi kahdesti (samasta kohtaa, ei kerennyt luutua) vuoden aikana. Jotain on tietty voinut mennä uuteen järjestykseen kädessä näiden vammojen ansiosta. Voimaharjoittelua minulla nyt takana n. vuosi.

Viimeksi muokattu:
Noniin lääkärissä käyty ja löytyhän sieltä hyväasentoinen värttinäluun murtuma :D Mitä hemmettiä ,luulin et murtumat nyt sattuu ihan saakelisti et pyörtyy tai jotain :o no nyt on jo 4 viikkoa kulunut tapahtumasta niin kipsiä ei enää laiteta vaan tuki 3 viikkoa. Nyt onkin kysymys mitä unohdin lääkäriltä kysyä....mitäs sitten? Oonko valmis alottaa salit vai pitääkö kättä vaan lepuutella? Miten nopee tollaset paranee? Löytyi myös vähäinen lihasvaurio, sen aika kuulemma parantaa.

Ehkei nyt kannata salille lähtä ainakaan tuen pitämiseen aikana.. Ja varovasti senkin jälkeen, ettei hyvä asentoisesta tule huono asentoista.

Juu siis en meinannutkaan tuen aikana käydä :D oli vähän epäselvästi yllä kirjoitettu.....Lähinnä mietin et koska sit tuen jälkeen kannattaa edes yrittää nostaa mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom