Rannetuet penkkiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poerr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Raven sanoi:
Mulla ei ainakaan ole vahvistunut, vaikka kuinka on yritetty ilman siteitä ja erikoisliikkein vahvistaa.

Pitääpä sanoa sitten velipojalle, joka on lääkäri että paskaa puhui.
Olet ilmeisesti jotenkin poikkeava ihminen, koska niin ainakin pitäisi käydä, että nuo niveletkin vahvistuu....
Mutta mitäpä meidän auttaa toisillemme vinoilla netissä. Hyviä treenejä vain,peace.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakko mainita nyt kun vielä muistaa, eli velipoika sanoi myös, että "jos käyttää aineita, niin nivelet ei kehity samaa tahtia lihasten kanssa".
Eli sitten on varmaan sama, et onko yrittäny ilman rättejä treenata.

Powerhousu sanoi:
Kröhöm. Paha sanoa jälkiäteen, mutta OLISIT käyttänyt rannetukia jo aikaisemmin. Ei ne ole sitä varten, että ne laitetaan sitten kun paikat on jo paskana.
Kiitos Powerhousu, sun saarnasi takia sain vihdoin tänään ostettua rannetuet jotka piti oikeasti hankkia jo aikoja sitten. Ne tosiaan tukee punnerrusliikkeissä ja ainakin yhden kokeilun perusteella ranteet on paljon helpompi pitää oikeassa asennossa. Pakko on vaan miettiä, että miten ihmeessä joku noin minimaalisen ostoksen tekeminen voikin olla niin äärimmäisen hankalaa. :jahas:

Saattekos työ "hyötyjä" siteistä ranteissa, esim. penassa? Välillä kun kuulee, että tulee siteillä enemmän, kuin ilman?

Itse aiheeseen: Joskus 15 vuotta sitten pikkupoikana 100 kiloo tuntu penassa ainakin ranteessa - käytin joskus jotain ideaalisidettä. Nyt, kun alan olla jo miehen iässä, ja reeniä vanhoilla päivillä on natuna semmoiset 4 vuotta, eiranteiden kanssa ole ollut MITÄÄn ongelmia. Olkapään ja rangan fasettien kanssa kylläkin. Raudat tuohon 100 kiloon nähden nyt ei niin järisyttäviä ole vieläkään, mutta sarjapainoina on tehty mm. 7x150, 6x4x150, 4x160, jne. Ehkäpä ne ranteen on vahvistunut, vaikee sanoo.

Zone-sarja -42%
Tape sanoi:
Saattekos työ "hyötyjä" siteistä ranteissa, esim. penassa? Välillä kun kuulee, että tulee siteillä enemmän, kuin ilman?

Ehkäpä ne ranteen on vahvistunut, vaikee sanoo.

1)Aikoinani rannestiteistä saamani tuki oli enemmänkin "henkinen"

2)Joka paikka ihmiskropassa, jota vaan nousujohteisesti painovastuksilla treenaa, kehittyy ja vahvistuu ;)

Joo, kauheelta se ainakin tuntuu äkistään nostaa, kun on ilman tottunut. Mitä kerran pari oon kokeillut. Täysin luonnottomalta kireillä siteillä.

Tape sanoi:
Joo, kauheelta se ainakin tuntuu äkistään nostaa, kun on ilman tottunut. Mitä kerran pari oon kokeillut. Täysin luonnottomalta kireillä siteillä.

Aikoinaan meillä oli rannesiteinä vanhoista polvisiteistä leikatut pätkät jotka sitten vaan nopsaan kietaistiin ranteiden ympärille kun ykköstä tai kakkosta nostettiin. ei sen kummempia.

Tape sanoi:

Juup niin se on, itselläkin joskus tulee pitempiä välejä, että siteet on melkein nukkuessakin päällä ja sitten kun ne ottaa pois niin vaikeaksi menee.
Se ranteiden jännittäminen (et ne pysyis suorassa) ottaa sitten "ylivallan" siitä, että pystyisi keskittymään itse nostoon...tämä vain siksi, että siteet päällä ranteet tekee hommat puoliteholla(en puhu hanskaan vetämisestä):D

jarre55 sanoi:
Aikoinaan meillä oli rannesiteinä vanhoista polvisiteistä leikatut pätkät jotka sitten vaan nopsaan kietaistiin ranteiden ympärille kun ykköstä tai kakkosta nostettiin. ei sen kummempia.

Hmm, mulla on vieläkin...nuo tarrasiteet tahtoo ainakin ajan myötä alkaa aukeilemaan yms...

Niin, siis minä tarkoitin, että tuntuu kauheelta nostaa siteillä, kun on tottunut nostamaan ilman. Ranteet on ihan luonnottoman suorassa ja menee keskittyminen siihen, kun miettii vaan sitä puristusta ranteessa. Eli en nosta koskaan siteillä - pari kertaan olen kokeillut ja kauheelta on tuntunut. Toisaalta, ei ole raudatkaan kummoisia, että sikäli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tape sanoi:
Niin, siis minä tarkoitin, että tuntuu kauheelta nostaa siteillä, kun on tottunut nostamaan ilman. Ranteet on ihan luonnottoman suorassa ja menee keskittyminen siihen, kun miettii vaan sitä puristusta ranteessa. Eli en nosta koskaan siteillä - pari kertaan olen kokeillut ja kauheelta on tuntunut. Toisaalta, ei ole raudatkaan kummoisia, että sikäli.

Aah, käsitin väärin..mistä on tullut merkein jo perinne;)
Mutta itsellä esimerkiksi viime kesänä kyykyssä oli pitkään siteet ja tein yhden nousun loppuun niillä.Sitten aloin treenaamaan ilman niitä ja pienen totutteluvaiheen jälkeen kyykkäsin 75% raudoilla pari kasia(ihan vain huvikseen kokeilin...)
Aiemmin oli niin, ettei paljon yli 60% rautoja ilman siteitä meikä manne ottanut..

Sama homma penkissä.Kun pitkään käyttää siteitä, niin siihen tottuu ettei ranteita tarvitse niin paljoa jännittää....
Ja vaikkei sun raudat olisikaan kummoisia (ei ole mullakaan) niin pitää muistaa, että maksimi se on pienikin maksimi;)

mul on sellaset yorkin rannetuet niil ei pahemmin väänny.. on kyl aika huvittavan näköstä ku niitte pääl viel salihanskat et pysyy nahat käsis

Olisi aikomus ostaa rannesiteet ihan vaan sitä varten että penkkimaksimiin ne ruuvaisin ranteisiin. Ranteet ei ole vihoitellut ollenkaan mutta aattelin että jospa niistä olisi mukamas tulokseen jotain hyötyä.
Eli mitäs suosittelette? Mitkä on hintalaatu suhteeltaan parhaat? Käyttöähän niillä ei sitten tosissaan olisi missään muussa kun silloin kun tehdään pienillä mutta minulle suurilla painoilla punnerrusliikkeitä.

Wrange DR -rannesiteet 29 cm 12,00 € / pari
Superwrap DG- rannesiteet 60 cm 15,00 € / pari
Metal Black-ranneside 60 cm 32,00 € / pari
Titan THP -rannesiteet 60 cm 27,80 € / pari

Tuossahan on jo monen merkkistä ja monen hintasta pitäisi vaan joku valita. Mulle varmaan piisais tommoset lyhyetmallit vai tukeeko ne sitten ollenkaan.

Hyvistä rannesiteistä en osaa sanoa, mutta huonoista kyllä.
Itselläni oli muutaman hetken käytössä Fastin punamustat kohtuullisen lyhyet siteet (paketissa taisi lukea HARD tms.). Nuo olivat sitten aivan surkeat, joko ne oli niin kireellä ettei verikiertänyt näpeissä tai sitten niin löysällä etteivät ne tukeneet lainkaan. Toisen remmin kuminauha petti kolmannella käyttökerralla ja molempien tarrat parissa kuussa. Huonoin "sijoittamani" ~10€ ikinä :1:

Luulisin, että tuollaiset pitkät (60cm) olisivat hyvät, nuo fastit olivat ehkä n. 30cm, jonka takia ne joutui vetämään kiinni hampaat irvessä, jotta tukivat edes jotenkin. Tuollaisilla pitkillä saisi vedettyä useamman kevyemmän kirroksen, jolloin tuki tulisi enemmän kierrosten myötä eikä yksittäisen kierroksen kireyden.

Omien ranteiden kivut penkissä loppuivat tosin täysin, kun nykyään lämmittelen ne aina kunnolla ennen reeniä, käytän apinaotetta ja pidän tangon lähes linjassa käsivarren kanssa. Painot ovat vasta hieman satasen päällä, mutta ennen ranteet soivat penkissä jo n. 60kg painolla (olen kohtuullisen uusi harrastaja). Nykyään saa tehdä useampia raskaita sarjoja ja ranteet tuntuvat suorastaan vahvoilta. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom