Rannerullaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Sherm Stick
:offtopic: Miten puristusvoimia voi parantaa??

Osta stressipallo ja puristele sitä pitkin päivää. Toinen hyvä on repiä sanomalehdestä aukeama ja rutistaa se mahd. pieneksi palloksi vain yhtä kättä käyttäen.

Originally posted by Sherm Stick
:offtopic: Miten puristusvoimia voi parantaa??

Puristusvoiman treenaamiseen suosittelisin <i>Captains of Crush</i> -grippereitä. Mutta jos esim. maastavedossa ei tanko pysy käsissä niin siihen voisi auttaa esim. osatoistot niin, että nostat tangon vaikka jostain telineeltä ja pitelet sitten ilmassa niin kauan kuin jaksat.

Ja jos aihe kiinnostaa enemmänkin niin esim. John Brookfieldin <i>Mastery of Hand Strength</i> on melko kattava opus.

Eikö puristusvoiman hankkimiseen olisi kova sana sellanen "liike" missä laitetaan himmee lisäpaino esim. dippivyöhön ja roikutaan leukatangossa niin kauan kun jaksaa:thumbs:

Mun vinkki noihin rannekääntöihin on, että ne kannattaa tehdä kyynärvarsi lähes pystysuorassa asennossa.

Monet makuuttavat rannekääntöjä tehdessä kyynärvarsia reisien (tai penkin) päällä. Minä roikotan käsiä reisien välissä tukien käsiä reisiin.

Tässä on sekin hyöty, että painon voi päästää sormenpäille asti ihan kontrolloidusti.

Painoja näin tehden voi kuitenkin käyttää paljon enemmän kuin, jos teet rannekääntöjä selän takana.

Ja staattinen parin sekunnin jännitys joka toiston lopussa toimiin mielestäni hyvin. Puristan niin perkeleesti.

Ja kyllä ne kyynärvarren lihakset puristusvoimaan vaikuttavat. Ihan samat lihakset jännittyvät kyynärvarressa puristatpa sitten kättä nyrkkiin tai taivutat rannetta.

Originally posted by Oneofus
Ja kyllä ne kyynärvarren lihakset puristusvoimaan vaikuttavat. Ihan samat lihakset jännittyvät kyynärvarressa puristatpa sitten kättä nyrkkiin tai taivutat rannetta.

Enpä usko, että rannekääntöjä tekemällä saa hirveästi puristusvoimaa. On kuitenkin hyvä liike ranteille ja kyynärvarsille.

Originally posted by Evil Joe
Treenaa tangolla ja käsipainoilla, älä laitteissa. Isompia painoja tulee puristettua helvetin kovaa ja puristusvoima sen kun kasvaa.
No, hyvä. Mä nimittäin teen yli puolet liikkeistä tangolla ja käsipainoilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom