Rannekipuun neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä on kanssa pitempään vaivannut ranne. Tulee yllättäen kipeeks siten että jos kääntää eri asentoihin sattuu aivan s**tanasti. Ohi kipu menee yleensä kun laittaa muutamaksi päiväksi siteen eikä treenaa sinä aikana. Sitä mikä siinä on niin en tiedä, eikä kyllä lääkärikään osannu sanoa. Käski vaan laittaa siteen aina kun tulee kipeeks ja odottaa niin kauan kun on ranne on taas terve.

Kotiaurinko sanoi:
Uskon että useimmilla pitkään harjoitelleilla on liikkeitä joita ei tehdä, itse olen jättänyt väliin kokonaan(korvannut muilla liikkeillä). niiden huonojen puolien vuoksi esim. niskantakaa punnerrus, pystysoutu ja yhdenkäden ojentajapunnerrus käsipainolla.

Suosittelen jättämään väliin liikkeet joissa (epätavallista) kipua ilmenee tai ei sovi omalle rakenteelle.

Siihen en tässä puutu, millä tavalla nuo mainitut liikkeet olen pois jättänyt.

Tämä on kyllä täysin totta! Itellä saman liikkeet pannassa, paitti että en oo tota yhden käden pystypunnerrusta ees koittanut. Ja noiden lisäksi on vielä ylätalja niskan taakse, kyykky selkäongelmien takia ja dippiä en tee lisäpainoilla.

Mulla oli myös jokin aika sitten oikea ranne kipeä vähän pidempään, tuntui hauis että rannekäännöissä jos yritin isommilla raudoilla.
Se meni ohi venyttelyllä ja kevyillä painoilla tehdyillä ranneliikkeillä.
Syy mistä vaiva tuli, oli ranteiden pyörittely, niin että ne naksuivat.
Tein sitä pyörittelyä ennen vaivaa melkein joka ilta, ehkä parin kuukauden ajan.
Eli en suosittele liikaa pyörittelemään ranteita.
BTW eräs kiropraktikko sanoi samaa niskasta, pyörittely ei hyväksi.
Muistaakseni tekee pahaa nikamille tai jotain sinne päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom