Rannekipu hauiskäännössä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä on joskus ollut puhetta mutta enpä enää löytänyt joten...

hauiskäännössa, lähinnä tangolla tehdessä, tuntuu viiltävä kipu molempien ranteiden sivuilla (pikkusormen puoli). Kipu tuntuu aivan siellä liikkeen yläasennossa ja on suoraan verrannollinen painojen määrään. Vihlasee myös kun päästää sarjan jälkeen irti tangosta. Kipu alkaa olemaan sitä luokkaa ettei näitä perusliikkeitä pysty enää tekemään, ja sekös v..tuttaa. Onko jollekulle tuttu juttu.? Onko jotain tehtävissä..?

Paras neuvo on että tee mutkatangolla. Suoralla tangolla tehdessä leveät tukisiteet todella kireälle ranteisiin (niin että se side tulee ainakin kerran myös peukalon ja etusormen välistä). Näin olen itse pärjännyt asian kanssa.

Alkaa olemaan sitä luokkaa tuo vaiva ettei noista tukisiteistä/mutkatangosta ole enää apua. Levolla tietty helpottaa mutta kiinnostaisi tietää mikä tuo vaiva on ja onko parannettavissa..

Kuulostaa vähän samalta vaivalta, mikä itelläkin on ollut nyt lähes jo puoli vuotta. Tulehduskipulääkekuureista, kylmäpusseista, hieronnasta, levosta ja venyttelyistä ei ole ollut mitään apua. Ilmeisesti lihaskalvot aika kireinä. Maanantaina aika sit kirurgille ja kuulemaan, että mennäänkö sisään ja aukastaaan kalvot.

Kuulostaa vähän samalta vaivalta, mikä itelläkin on ollut nyt lähes jo puoli vuotta. Tulehduskipulääkekuureista, kylmäpusseista, hieronnasta, levosta ja venyttelyistä ei ole ollut mitään apua. Ilmeisesti lihaskalvot aika kireinä. Maanantaina aika sit kirurgille ja kuulemaan, että mennäänkö sisään ja aukastaaan kalvot.

Ilmoittelehan kun saat tuomion...

Kuullostaa hyvin samalta vaivalta mikä itsellä oli viime kesänä/syksynä. Aivan samanlaiset vaivat oli ja se johtui kyynärpään sisäsyrjässä(käden ollessa suorana sisäsyrjän luun etupuolella) olevasta jänteestä josta lähtevät nuo lihakset käsivarteen. Ei auttanut myöskään tulehduskipulääkkeet eikä tuskaset hieronnat mutta kortisonipiikeillä saatiin vaiva pois. Vaivan pitäs näkyä pienenä turvotuksena ja tuon jänteen pitäisi olla kyllä aika kipea painettaessa. Toivottavasti ei ollut liian hankalasti kerrottu ja saitte jotain irti!

Ilmoittelehan kun saat tuomion...

Tähän päivitystä.. Maanantaina tosiaan kävin ortopedilla ja hän ainakin tuumas, että ei oikein sovi tuo lihaskalvojen tiukkuus kuvaan, kun eivät oo tuolta kyynärpään seutuvilta kipeät. Kipu siis tuntuu ranteesta noin 10 sentin päässä peukalolla painaessa luuhun/ihan lihaksen reunaan ja siis sisäsyrjällä. Otettiin molemmista käsistä röntgenkuvat mahdollisista rasitusmurtumista (katsotaan seuraavalla käynnillä) ja lähete johonkin hermotestehin mahdollisista hermopinteistä. Päivittelen taas tilannetta myöhemmin.

Metalchef: Itsellä en ole havainnut kyllä mitään turvotusta ja kipu tuntuu lähinnä vain hauiskäännöissä. Ehdotin jo aikasemmin työterveyslääkärille kortisonipiikkejä, mutta ei pistetty. Ja hän uskoi vaivan olevan juuri tuo lihaskalvojen kireys.

Tää nyt ei varsinaisesti auta kun vamma on jo syntynyt, mutta ehkä hyödyksi jatkoa varten. Jos tekee suoralla tangolla hauiskääntöä, niin kannattaa tehdä leveällä otteella jonka määrittää seuraavanlaisesti: seisot suorana kädet rennosti roikkuen. Käännä kädet niin, että kämmenet osoittavat eteenpäin. Kun teet näin pitäen kädet rentona, tulisi kyynärvarsien ajautua sivummalle, poispäin kyljistä. Pidä tämä leveys ja ota tangosta kiinni. Ei pitäisi ranteiden kipuilla enää.

Tästä on joskus ollut puhetta mutta enpä enää löytänyt joten...

hauiskäännössa, lähinnä tangolla tehdessä, tuntuu viiltävä kipu molempien ranteiden sivuilla (pikkusormen puoli). Kipu tuntuu aivan siellä liikkeen yläasennossa ja on suoraan verrannollinen painojen määrään. Vihlasee myös kun päästää sarjan jälkeen irti tangosta. Kipu alkaa olemaan sitä luokkaa ettei näitä perusliikkeitä pysty enää tekemään, ja sekös v..tuttaa. Onko jollekulle tuttu juttu.? Onko jotain tehtävissä..?

Minulla täysin sama ongelma hauiksia tehdessä mutta siihen auttaa kun teen hauistreenin alussa 20 toistoa rannekääntöä pelkällä tangolla niin ei enää koske ranteisiin hauiskäännön aikana kannattaa kokeilla itselläni ainakin toimii

Itsellä ranteet kipuillu melkein aina. Tehny tosi ronskisti vailla sääliä harrastuksen alusta asti. APT:N Pro ranneremmit pelastivat ranteeni, enää ei pahemmin vihlo paitsi isoilla painoilla etenkin kun poistaa jännityksen. ts.laskee painon alas :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä oikean käden ranne napsuu kun tekee myötäotteella hauista... olen vain jättänyt tekemättä ;o) Vasen kinnas olisi ihan ok. Enkä ole sen enempää murehtinut asiaa kun missään muussa yhteydessä ranne ei ota itseensä.

Itsellä ollut kanssa oikean ranteen kanssa ongelmia nyt reilut puoli vuotta. Sikäli toimii hienosti, mutta tietyissä asennoissa tulee suhteellisen mahtava kipuviilto joka laittaa silmät laajenemaan.
Ei oikein ole selvinnyt mistä vika johtuu, mutta ilmeisesti liian pitkälle edennyt jonkinmoinen tulehdus siellä oli ja ei typeränä tullut löysättyä reeniä tarpeeksi ajoissa. Kannattaa olla varovaisia noiden vammojen kanssa..

e. Itsellä tosin kipu ei rajoittunut pelkästään hauiskääntöön vaan myös mm. dipissä ja käsipaino (vino)penkissä samainen kipu tuntui.

tuttu juttu mutta mulla se johtuu siitä että kummatkin kädet ovat murtuneet vasen 2 kertaa( toinen kerta oli pahempi mutta ei tarvinnut leikata) ja oikean olen murtanut kerran.

Itse tein hauiskääntöjä suoralla tangolla pari kuukautta ja sarjan jälkeen tuli nimenomaan pientä kipua itselläkin. Sen jälkeen vaihdoin tekeen hauiskääntöjä vinopenkissä, kipua ei tunnu ja vinopenassa saan paljon paremman tuntuman hauikseen, eli win win.

Tää nyt ei varsinaisesti auta kun vamma on jo syntynyt, mutta ehkä hyödyksi jatkoa varten. Jos tekee suoralla tangolla hauiskääntöä, niin kannattaa tehdä leveällä otteella jonka määrittää seuraavanlaisesti: seisot suorana kädet rennosti roikkuen. Käännä kädet niin, että kämmenet osoittavat eteenpäin. Kun teet näin pitäen kädet rentona, tulisi kyynärvarsien ajautua sivummalle, poispäin kyljistä. Pidä tämä leveys ja ota tangosta kiinni. Ei pitäisi ranteiden kipuilla enää.

Aivan loistava neuvo! Erittäin helppo tapa löytää sopiva oteleveys, ihan reilusti liian kapeella tein eilen ja oon ihmetelly miksi ranteiden pikkurillin puoli on ollu tänään kipeä. Kiitos. Heti huomenna testaukseen.

Lepoa vaan niin kauan, että ei enää satu ja sitten teet hauiksen variaatioita, joissa ei tarvi puristaa niin kovaa. Itsellä oli ekoina aikoin helvetisti tollaista, niinkuin kaikilla kavereillakin. Voit koittaa hieroa ja venytellä niitä. Kuitenkin se lepo paras. Ne paranee kyllä, kun et ylirasita.

Varsinaisen helppo ratkaisu tähän ongelmaan joka oli myös minulla ennen sen ratkaisemista.. Hommatkaa rannesiteet, ei ole ollut kipua siitä lähtien kun näitä aloin käyttämään.

Kirjotellaas tänne. Eli itselläni myös on ranteiden kanssa ollut jo liki puoli vuotta ongelmia.
Kaikki alkoi kesätöissä kun teki päivästä toiseen liikettä jossa käännetään rannetta myötäpäivään
Tästä johtuen uskoakseni ranteet tuli kipeäkisi mutta pystyin käymään salilla ei ollut niin pahaa vielä
Kunnes tuossa 4-3 kuukautta sitten oli niin kipeet että pidin muutaman viikon tauon salista ja napsin buranaa..
Noh, sillähän sain sitten kuntoon mutta tuli taas kipeäksi kun tarttui levytankoon hauiskäännöissä.
Kipu tuntuu ranteen ulkosyrjässä pikkurillin puolella ja myös sisäsyrjässä.
Nyt olen ollut 7 viikkoa sairaslomalla, muutaman viikon pidin lastaa ja olin kipulääke kuurilla,
Kylmää pidetty, rasvailtu ja tässä parin viikon ajan olen tehnyt lihashuoltoa ja ranteiden vahvistamista.
Kivut hellittänyt sen verran että ei painelu tai kääntely satu enään mutta pyöritellessä rutisee joku,
Ja muutenkin yliliikkuvat nivelet.. Ja jos jotain painoa kädellä nostaa niin sattuu.
Tietääkö kukaan mikä vois olla haluaisin nää jo kuntoon ja oikea on pahempi vasurissakin kipuja.
Kukaan ei oikee tiedä mikä on.. Kolmioruston tulehdusta epäillään. Jollekki kirurgille menen parin viikon päästä.

Back
Ylös Bottom