Ranne murtuneena reenailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hokari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis ranne murtu ja jouduttiin leikkaukseen. Mitenkäs tästä kannattais jatkaa oon tehny Arnoldin kultaista kuusikkoa tässä vähän päälle 2kk, mutta nythän en oikein voi tehdä mitään tämän käden kanssa. Siis miten suosittelisitte jatkamaan 2-3kertaa viikossa keskivartaloa ja jalkoja vai? Kiitos vastauksista näin etukäteen :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eli siis ranne murtu ja jouduttiin leikkaukseen. Mitenkäs tästä kannattais jatkaa oon tehny Arnoldin kultaista kuusikkoa tässä vähän päälle 2kk, mutta nythän en oikein voi tehdä mitään tämän käden kanssa. Siis miten suosittelisitte jatkamaan 2-3kertaa viikossa keskivartaloa ja jalkoja vai? Kiitos vastauksista näin etukäteen :)

Ranne on sinänsä ilkeä paikka kun se meinaa liikkua vähän joka liikkeessä. En itse lähtisi leikkimään supersankaria, ranne on kuitenkin tärkeä paikka eikä kannata sitä varomattomuudella täysin paskoa.
Ei tule kyllä heti mieleen liikkeitä mitä voisi täydellä teholla tehdä ilman ranteen "rasittumista".

Lepuuta ranteesi kuntoon ja sitten aloita raaka reeni.

Kai se ranne nyt liikkua saa?

Jos saa: Jalkaprässi, pohkeet, vatsat, ehjän käden hauis/ojentajat/olkapää, yhden käden mave, jalkojen loitontajat/lähentäjät. Eli saat treenattu melkein koko kropan, ja vieläpä monipuolisesti, ei nyt kannata kokonaan jättää salia pois, mutta jos ranne ei saa liikkua ollenkaan (mitä vahvasti epäilen) niin sitten lepäilee enemmän. Paljon vaikeampi taas palata salille jos laiskottelet nytten paljon.

T. Absoluuttinen totuus

Itse aloin ranneleikkauksen jälkeen treenaamaan käytännössä heti, kun sai hikoilla. Kyllä sitä käsi paketissakin saa jumpattua. Keskivartaloa voi vahvistaa monillakin tavoilla rasittamatta käsiä ollenkaan. Myös jalkojen treenaus laitteissa onnistuu. Toki joutuu tekemään enemmän eristäviä liikkeitä, kun kyykyt yms. jää pois kuvioista.

Aerobisena treeninä voi vaikka polkea kuntopyörää. Erilaisiin lihashuoltoharjoitteisiin kannattaa panostaa tällaisten jaksojen aikana. Monesti ne jää tekemättä silloin kun treenaa kovaa.

Kannattaa pitää se kroppa liikkeessä, vaikka olisi loukkaantumisia. (järki kuitenkin mukana) Vierivä kivi ei sammaloidu.

Zone-sarja -42%
Ranne on sinänsä ilkeä paikka kun se meinaa liikkua vähän joka liikkeessä. En itse lähtisi leikkimään supersankaria, ranne on kuitenkin tärkeä paikka eikä kannata sitä varomattomuudella täysin paskoa.
Ei tule kyllä heti mieleen liikkeitä mitä voisi täydellä teholla tehdä ilman ranteen "rasittumista".

Lepuuta ranteesi kuntoon ja sitten aloita raaka reeni.

Mulla tulee pari, Hack-kyykky, Smith-kyykky, Jalkaprässi, Etureisiojennus, Takareisikoukistus, Bulgarialainen kyykky Smithissä. Sitten laitteilla pystyy jumppaileen myös ilman rannetta. Esim Pec-deck. Olkapäät onnistuu myös reenaa laitteilla ilman tarvetta liikutella rannetta.. Ja varmasti onnistuu täydellä teholla. Itellä ollu tässä just ranne murtuneena ja jalkoja on kyllä pystynyt vääntää kovempaa ku ikinä ennen. Tietty ei noita laitteita voi käyttää jos vetelee ylisuurilla painoilla eikä malta tehä työtä sillä lihaksella millä on tarkotus.

Hulluja nämä threadit, joissa on luita poikki mutta silti pitää salille päästä... Tänäänki näky yks jätkä keppien kans salilla tekemässä yläkroppaa vähän miten sattuu!

Se treeniura ei siihen kaadu, jos kuukausi-pari pitää salilta pois olla. Kato leffoja, nussi vaimoo! :thumbs:

Hulluja nämä threadit, joissa on luita poikki mutta silti pitää salille päästä... Tänäänki näky yks jätkä keppien kans salilla tekemässä yläkroppaa vähän miten sattuu!

Se treeniura ei siihen kaadu, jos kuukausi-pari pitää salilta pois olla. Kato leffoja, nussi vaimoo! :thumbs:

Niin no joillekkin se on sama olla kuukausi-pari pois sieltä salilta, etenki jos muutenkaan ei tätä hommaa niin tosissaan ota;). Omalla kohdallani en salilla käyntiä jättäisi ellei olisi ihan välttämätöntä paranemisen kannalta. Ottaa henkisesti koville olla pari kuukautta yhtäkkiä reenaamatta. Väitän kuitenkin että jalkareenit kehittyvät kun keskityt täysillä niihin sen aikaa kun se käsi on paketissa.

Ja varmasti onnistuu täydellä teholla. Itellä ollu tässä just ranne murtuneena ja jalkoja on kyllä pystynyt vääntää kovempaa ku ikinä ennen. Tietty ei noita laitteita voi käyttää jos vetelee ylisuurilla painoilla eikä malta tehä työtä sillä lihaksella millä on tarkotus.

Back
Ylös Bottom