Ranne kipuilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jali
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja noista löysistä nivelistä viel sen verran, et onko mun periaatteessa ikinä mahdollista käydä enää salilla tän ranteen kanssa jos se työstä jo noin paljon nokkiinsa ottaa?

Jos salilla käyminen tyssäis kipuileviin ranteisiin, niin mun penkkiura olis loppunu 60kiloon, onneksi on rannesiteet ja tuet.

Itsellä myöskin ranne temppuilee... Kipu kohdistuu kämmen puolelle, mutta vain suuressa rasituksessa esim. Penkistä nostettaessa kovilla painoilla vain muutamia toistoja (1-4). Kipu tuntuu kuin TODELLA kovana suonen vetona muutaman sentin alueella käsivarressa heti kämmenen jälkeen. Toistoja tehtäessä ranteessa ei tunnu minkäänlaista kipua, mutta heti tangosta irti päästettyä kipu ilmenee. Kipu kuitenkin häviää noin 20-30sekunnin jälkeen otteen irroittamisesta ja käsi on kuin "normaali", mutta jälleen jos rannetta rasittaa suurella painolla ilmiö toistuu... Terve kipu tuntuu hyvältä mutta meinaa hieman latistaa motivaatiota, muutaman viikon "vamman" kanssa painittua ei meinaa enää huvittaa raskailla painoilla tehdä sarjoja loppuun kun tietää että järjetön kipu iskee jälleen. Ja vielä lisäyksenä että pientä taukoa tästä penkkipunnerruksesta koitin, olin hieman vajaan 2 viikkoa tekemättä kyseistä liikettä tuloksetta.

Veikkaan, että kipeää rannetta kannattaa palautella 1-5kg käsipainoilla tekemällä rannekääntöjä myötä- ja vastaotteilla tunnustelemalla kivun rajaa niin että pysyy kivusta poissa mahdollisimman paljon. Jos tämäkin aiheuttaa liikaa kipua, niin sitten kai lääkäriin ja leikkaukseen, mars.

Raskaasti ei pidä treenata, koska raskas työ sen on saanut rikkikin. Pitää löytää ranteiden kuntouttavaan treenaamiseen taso, jonka tekeminen ei aiheuta jatkuvaa lisäkipua. Ja sitten hyvin varovasti kokeilla mitä käsi kestää. Ja sitten taas jatkaa kuntoutusta... ja sitten taas joskus kokeilee... ja kuntouttaa.

Muutoin kannattaa huomioida kipeää rannetta käytettäessä sen työskentelykulma. Ranteelle luonnollisin työasento on olla suorassa (luulisin). Kuvittele nyrkkeilijää, jonka on pakko lyödä ranne suorana, muutoin voi käsi taittua pahasti. Ranteen asento kannattaa muissakin askareissa (kuten puristaessa) huomioida ja pitää suorana.

Latest posts

Back
Ylös Bottom