Ranne kipeänä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naamarj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa heinäkuun lopulla kun olin salilla tekemässä jalkoja ja sit samana päivänä tein rinnallevetoa niin sen jälkeen ollu ranne kipeenä. Aluks sattus kun vähänkin vääns johohkin suuntaan mut nyt sattuu vaan kun vähänkin jotain painoa kädessä ja yrittää käännellä rannetta. Kävin ton jalkeen viel pari viikkoa puntilla ku aattelin et menee äkkiä ohi kun muissa liikkeissä ei sattunu paitsi kun teki haukkareita tangolla (rinnallevetoa en ole kans ton jälkeen tehnyt). Nyt ollu jo reilu viikon tauko punttiksessa mutta silti ranne sattuu :curs: . Oisko mitään ideoita, mitä kannattais tehdä? Jollain käyny joskus samalla tavalla? Venaisko viel jos parantuis vai pitäiskö käydä lääkärissä kyselemässä, kun ei viittis mitään kuukausia olla puntilta poissa ja alkaa pikkuhiljaan jo vituttamaan kun mitään raskaampaa ei voi kantaa kun vähän kääntää kättä ni ranne alkaa sattumaan niin prkleesti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mulla oli tossa viikko sitten samanlainen juttu, maitopurkkiakaan voinu nostella, hiirikäsi vahitu oikeasta vasuriin, runk... no kättä joutui kuitekin vaihtamaan arkisissakin jutuissa. mulla meni aika tarkkaan 3vko ku parani, en sit tiedä onko järkevää käydä läägärillä vai ei. melkein suosittelisin että menisit, voi olla tosin et ne vaa käskee levätä. itse en mennyt harjavallan arvauskeskukseen ku siellä on kaikki 'lääkärit' vit**päitä. :agre:

Kyllähän sitä ehkä kannattas lekurilla näyttää kun on noinkin pitkään kipuillut. Mutta arvauskeskusksessa todennäkösesti saat vaan lepokäskyn ja särkylääkettä, että ehkä sitä kannattas ihan erikoislääkärillä käydä. Tosin siellä arvauskeskuksessa kannattaa ehkä vähän liiotella kipua ja sen kestoa, saattavat sitten jo vähän tutkiakkin paremmin.

Käytätkö rannesiteitä? Itelläni ei joku aika sitten kestänyt ranteet mitään vääntöä, vaan niihin särki ihan pirusti. Otin rannesiteet käyttöön, eikä vaivaa enään ilmennyt, mutta nytten kun hävitin ne, niin ei se ole palannutkaan.

no jos aletaan ennaltaehkäisemään rannekipuja (mikä tässä tapauksessa on hieman myöhäistä) niin usein syy rannekipuihin löytyy tekniikasta/ylirasituksesta. hauiskäännöissä ranne kääntyy helposti yli ja se voi aiheuttaa kiputiloja, myös penkki on oiva värkki saada rannekipuja mikäli ranteet taittuvat liian taakse. rannesiteillä ranteen saa pysymään paremmin paikallaan, mutta kun asian tiedostaa voi ranteiden liikettä korjata ihan muillakin tavoilla eli juuri tekniikka parantamalla ja välttämällä jatkuvaa ylirasitusta ranteille.

En oo käyttäny rannesiteitä.

Onko muuten ihan turha liike lisätä ohjelmaan et alkais tekemään sitä liikettä että mennään penkille istuu, kyynärpäät penkissä kiinni, ranteet siinä penkin reunalla ja nostetaan tangoa ylös alas nimittäin tota ei oo ennen ohjelmassa ollu.

Zone-sarja -42%
Onkohan voinu vaikuttaa, kun kapeessa penkissä mun ranteet kääntyy aika taakse et saan pidettyy kädet mahdollisimman lähellä vartaloa.

suortti sanoi:
Käytätkö rannesiteitä? Itelläni ei joku aika sitten kestänyt ranteet mitään vääntöä, vaan niihin särki ihan pirusti. Otin rannesiteet käyttöön, eikä vaivaa enään ilmennyt, mutta nytten kun hävitin ne, niin ei se ole palannutkaan.

Hyvä pointti! Mulla murtu viimevuonna näihin aikoihin kämmenluu ja rannekin siitä otti vähän kipua. Se oli pitkään kipeä ja sitten lekurin luvalla rannesiteiden avulla treenasin. Silloin niitä kaipas punnerrusliikkeissä jo melkein lämmittelyssä, mutta pikkuhiljaa ne sai jättää kokonaan pois. Ehkä kuitenkin ois syytä raskaammissa sarjoissa pitää aina, mitä muut on mieltä?

Timba79 sanoi:
Ehkä kuitenkin ois syytä raskaammissa sarjoissa pitää aina, mitä muut on mieltä?

Mulla tuli kanssa alku aikoina kämmen-ranne-akselille kipuja jolloin aloin käyttää tukia ranteissa ja on auttanu, enää ei tarvii missään liikkeessä raskaamassakaan sarjassa. Kädetkin ku tottuu siihen että niitä rasittaa ni kyllä ne sen kestää. :thumbs:

Mutta alkuperäiseen kyssäriin: käy tosiaan jossain erikoislääkärillä tarkastuttamassa (jos mahdollista) jos haluat luotettavan vastauksen...

Itellä hajosi alkuvuonna penkissä ranne ja meni joku 1,5kk, ettei pystyny nostaa ollenkaan. Kävin sitte arvauskeskuksessakin, lääkäri vaan tuumasi, että siinä on rasitusvamma ja syö buranaa jos särkee. Eli aika turha reissu.

Meinas vaan v*tuttaa, kun tuli noin pitkä tauko treenistä. Paino tippu ja tulokset laski. Ostin sitte rannetuet, vaan eipä noita enää tarvi paljoa käyttää. Penkissä olen kuitenkin yleensä pitänyt, ettei hajoais toista kertaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom