ranne ja olkapäät kipeänä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
ekaks: teen 2 jakoista ohjelmaa, salilla 4 kertaa viikkoo tulee käytyä. Asiaan, Nyt on viime tiistai treenistä kipeytyny inhottavasti etuolkapäät, tosin en ole varma kutsutaanko niitä tuolla nimellä mut kuiteski. Veikkaisin että se on tuosta vinopenkistä kun tuntuu että tekniikkani ei taidakaa olla siinä ihan paras. Miten teillä, voiko vinopenkistä helposti saada paskaks etuolkapäät? Entäs pystypunnerruksesta tangolla? Niin ja tässä alapuolella on tämä ohjelma jonka tein tiistaina:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

Niin ja toinen asia. Vasen ranne on ollu jo vajaat pari kk kipeänä. Ristitaljassa luulisin, että meni kipeeks. Sen koommin en ole koskenutkaan ristitaljaan. Melkeinpä jokainen liike missä vedän jotain itteeni päin tällä kädellä, silloin tuntuu inhottavaa kipua ranteessa. Lähinnä hauisliikkeissä tämä tuntuu. rannekääntö sattuu ellen tue toisella kädellä. Hauis tangolla sattuu ilkeästi. Sekä keskitetty hauiskääntö. Kahta eri liikettä olen nyt pystynyt tekemään hauiksille. Kannattaisiko mennä ihan lääkärin vastaanotolle? Vai parantuuko itsestään?

Nuo etuolkapäiden kipeytyminen johtuu siitä, että sulla on aikamoinen määrä punnerrusliikkeitä. Varsinki kapea penkki rasittaa etuolkapäitä paljon. Jos teet päivä aika 9 kovaa punnerrusliikettä se rasittaa kyllä olkapäitä paljon! Kannattaa pitää huolta, että nuo olkapäät kerkee palautua muuten kehitys niissä jää paikoilleen. Jos tulokset nousee ja lihaa tulee ja paikat pysyy kunnossa ni jatka vaan. Ite ottaisin ton kapeen penkin pois tuolta tai ainaki vähentäisin sarjoja. Ja noista ranteista sen verta et ne on myös kovilla punnerrusliikkeissä, joten kato et tanko on kämmenessä niin, että se makaa käden päällä eikä lähellä sormia. Kannattaa myös hommata rannesiteet varsinki raskaisiin nostoihin.

Punnerrusliikkeitä pitää vähän karsia. Omat etuolkapäävaivat lähtivät kun jätin kapean penkin kokonaan pois, ojentajille on monta muutakin hyvää liikettä, kuten dippi (ei rasita mun etuolkia) rankalainen ja ojentajapunnerrus.

Ranneongelmiin kannattaa kokeilla rannetukia ja/tai lepoa niitä rasittavista liikkeistä.

Feikkiedit: Edellä selitettiin jo samat asiat, menkööt toiseen kertaan.

Mulla on ollu aina välillä ranteitten kanssa ongelmia. Ja hauis on kaikista pahin liike niitä rasittamaa. Ite oon vaa jättäny suosiolla pois hauiksen treenistä jos ei oo voinu ollekaa tehä, sillä levolla sen voi jo ens kerralla treenata. Saa nähä mitä se nyt sanoo kun 8 pvä tauko on salista. Voi olla, ettei rasitu ainakaa heti niin nopeeta.

Hauisliikkeet ovat todellakin aika kovasti ranteita rasittavia, varsinkin tangolla tehdyt.

Suosittelisinkin pitämään taukoa esim. viikon verran jotta kivut lähtee ja tämän jälkeen sitten käyttämään niitä rannetukia kaikissa lämmittelyä raskaimmissa sarjoissa. Rannetuet myös mukaan raskaimmissa punnerrussarjoissa. Kiinnitä myös huomiota "ranteen kulmaan" kun treenaat. Hiero forkut treenin jälkeen, onnistuu hyvin omatoimisesti.

itseasiassa en ole tehnyt tuota kapea penkkii ollenkaa vaikka se on tuossa. olen tehnyt ranskalaista ja taljalla ojentajia. ilmeisesti se on siitä vinopenkistä. Mutta pitäisikö silti vielä karsia jotain? Myös kaulan seutu molemmilta puolilta menee aina vähä jumiin ton treenin jälkee. Veikkaan että se johtuu tuosta pystypunnerruksesta käsipainoilla.

Joo olenki nyt parisen viikkoo käyttänyt hanskoja joissa on myös rannetuki. DUKE Fitness hansikkaat. todella hyvät!

Olen yrittänyt välttää niitä liikkeitä mitkä rasittaa tuota rannetta pahiten mutta vielähän tuossa tuntuu kipua. Ehkä se sitten joskus hellittää. Periaatteessa se saa koko ajan lepoa jos en vaan tee niitä pahimpia haukkaliikkeitä. Välillä aina sit kokeilen joko se ranne antas periks.

Pitääki ruveta nyt seuraa tuota tekniikkaa enemmän.

matowako sanoi:
Myös kaulan seutu molemmilta puolilta menee aina vähä jumiin ton treenin jälkee. Veikkaan että se johtuu tuosta pystypunnerruksesta käsipainoilla.

Kannattaa pyrkiä siihen ettei tota niskan seutua jännitä liikaa esim juuri pystypunnerruksessa ja prässissä. Muuten voi hyvin äkkiä "napsahtaa" takaraivossa/niskassa ku ponnistuspäänsärky tulee, joka on varsin vittuimainen homma. Toki ilman jännittämistä ei voi tehä mutta keskity hengitys tekniikkaa.

Ja onko matowako muistanut venytellä ja käydä jopa hierojalla? Varmasti tulee erilaisia jumeja jos lihashuolto kusee.

Pitääpä kiinnittää tuohon huomiota, raqqi.

timba, venyteltyä tulee aina treenipäivinä. Sellanen minuutti aina niitä lihaksia mitä oon tehny treenipäivänä. Hierojalla ei ole tullut käytyy. Mutta tyttöystävä on hieronut muutaman kerran. Pitäisi kyllä pyytää useammin. :) Niin ja en tiedä olenko ainut mutta inhoon venyttelyä, veemäistä touhua mut pakko mikä pakko.

Hieronta on siitä inhottavaa, että silloin kun se tehoaa ja niitä jumeja on, se yleensä sattuu perkeleesti. Onhan se "silittelyhieronta" ihan kivantuntuista, mutta eipä siitä sitten lihasjumien kannalta mitään hyötyä olekkaan.

EDIT: Korjaus

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rannekipuihin auttaa itellä ainaki sellaset ihan normit rannehikinauhat. Ne lämmittää ranteita eikä ole tullut kipeeksi enää niiden käytön aloittamisen jälkeen.

Vinopenkissä rikkoo tosi helposti toisen olkapään jumiin, jos ahnehtii liian isoilla painoilla levytangossa. Smithissä ja käsipainoilla en ole kertaakaan onnistunut olkapäitä hajottamaan.

Pystypunnerrus käsipainoilla napsauttaa niskan taas jumiin ja olen välttänyt kyseistä liikettä, koska olkapään ja niskan liittoutuminen yhteen on todella vittumainen jo unensaannin kannaltakin. Pystypunnerrus levytangolla ja koneessa taas ei aiheuta itselle em. kipuja.

Suositut

Back
Ylös Bottom