Rankka laihtuminen intissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps, eli pelot ennen inttiä kuihtumisesta on käynyt toteen tässä muutamassa kuukaudessa. Ennen inttiin lähtemistä olin 184/91 ja suht timmissä kunnossa, olin ihan tyytyväinen kroppaan ja nyt muutamassa kuukaudessa paino on pudonnut järkyttävät 11 kg (!) eli nyt 184/80 ja olo tuntuu perkeleen kuihtuneelta ja tuntuu että lihakset palaa samaa tahtia, ylimääräistä rasvaa ei ole missään ja suoraan sanoen vituttaa. :curs:

Olen pyrkinyt kuitenkin syömään intissä hyvin, toisaalta intin sapuska ei aina maistu, varsinkin kun on tullut jonkin verran sairasteltua flunssan parissa aika paljon. Pitäisiköhän tässä vaiheessa jo huolestua vai ottaa ihan iisisti ja toivoa että paino rupee jonkin verran palautumaan intin loppupuoliskolla :wall:

edit: hups, taisikin tulla väärälle alueelle.

Ei se paino toivomisella nouse, syö enemmän.

Eddie Lomax sanoi:
Jeps, eli pelot ennen inttiä kuihtumisesta on käynyt toteen tässä muutamassa kuukaudessa. Ennen inttiin lähtemistä olin 184/91 ja suht timmissä kunnossa, olin ihan tyytyväinen kroppaan ja nyt muutamassa kuukaudessa paino on pudonnut järkyttävät 11 kg (!) eli nyt 184/80 ja olo tuntuu perkeleen kuihtuneelta ja tuntuu että lihakset palaa samaa tahtia, ylimääräistä rasvaa ei ole missään ja suoraan sanoen vituttaa. :curs:

Olen pyrkinyt kuitenkin syömään intissä hyvin, toisaalta intin sapuska ei aina maistu, varsinkin kun on tullut jonkin verran sairasteltua flunssan parissa aika paljon. Pitäisiköhän tässä vaiheessa jo huolestua vai ottaa ihan iisisti ja toivoa että paino rupee jonkin verran palautumaan intin loppupuoliskolla :wall:

edit: hups, taisikin tulla väärälle alueelle.

Pinkki vinkki:

Älä ota mitään ressiä painonlaskusta intissä. Siellä on muutenkin ihan tarpeeksi sitä tekemistä ja stressaamista ;). Mä en itte reenannu ollenkaan koko aikana ja paino laski n.10 kiloa. Intin jälkeen kesti n.3 kk, kun vanhat lihakset ja voimatasot oli saavutettu. Tietysti kannattaa katsoa ettei hirveesti ylimäärästä rasvaa kerää intin loppupuolella.

njoo itse painoin tiukat 50kg loppusodan jälkeen ja rasvaprosentti nousi intissä. (-15kg/6kk)

hiilarisafkat pari kertaa päivässä yhdistettynä "kevyeen" reippailuun pitää lihat loitolla. osta ihmeessä tukkupaketti protskupatukoita, massajuomia, proteiinia, pähkinöitä yms. energiaa ja proteiinia sisältävää evästä mukaan. säästä vaikka lomillasi hieman juopottelussa ja pistät kaikki päivärahasi safkaan. intistä sitä et saa riittävästi, ellet ole tykistössä tai sotilaspoliisina..

Ramone sanoi:
Huh huh, onneksi sain vapautuksen ettei ainakaan intistä oo uralle haittaa.

Noh,aika huonosti on asiat jos et inttiin kelpaa :rolleyes:

Voi sen ajan kyllä paremminkin varmaan käyttää.On se semmonen paikka.

itellä kans intissä paino tippu aika rajusti.Ku sen lisäks yritti reenata kovaa niin siitähän seuras ylikunto.Se sitten sekotti elimistön todella totaalisesti ja paino tippui senkin ansiosta vielä lisää ku ei itte havainnu sitä riittävän ajoissa.Lopulta mulle lyötiin E:n papeerit käteen ku ei voinu olla palvelukses mukana kunnolla.Tällä hetkellä pystyn jo kevyesti reenailee ja tuntuu että palautuminen normaaliin on lähempänä.mutta edelleen kärsin tietyistä oireista...vituttaa kans vaan itellä ku lihat on hävinny ku ne on vuosien työllä hankittu :wall:

Painonlaskusta kannata ottaa tressiä...entiset lihat saat vielä moninverroin takaisin...kannattaa ennemminkin olla huolissaan fläsän kertymisestä loppuaikana...nim.merk.+10kg korkoa aikoinaan intissä kasvaneena :curs:

pikkujöpö sanoi:
Noh,aika huonosti on asiat jos et inttiin kelpaa :rolleyes:

Voi sen ajan kyllä paremminkin varmaan käyttää.On se semmonen paikka.
Ei niitten asioiden kauhean huonosti tarvii olla. Eikös diabetes riitä vapautukseen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
suortti sanoi:
Ei niitten asioiden kauhean huonosti tarvii olla. Eikös diabetes riitä vapautukseen?

Riittää ja monet synnynnäiset viat ja vaikka se että puuttuu joku sormi kokonaan, tai ainakaan ei "pääse" kun b-mieheksi. Ja tuskin kovinkaan monessa duunipaikassa ainakaan on merkitystä sillä.

Sori, :offtopic: Inttikeskustelut on erikseen.

Olen kohta ollut sen puoli vuotta intissä (puolet jäljellä) ja meikäläinen on lihonnut sellaset 5 kg. Lihaksia ei pahemmin ollutkaan mitkä katois, mutta liikuin enemmän ennen inttiä, kuin intissä ja söin paljon terveellisemmin.

Nyt tosin tulee liikuttua yhtä paljon, kuin ennen inttiä, kun on päässyt keväällä taas harjoittelun makuun, kun alokas aika on ohi.

Rasvaprosentti oli ennen inttiä sähkösellä mittauksella 6,6 nyt varmaan vähintään 10.

Suosittelen tonnikalan ostamista kaappiin. Vetäsee iltasin purkin, niin tulee kummasti se 40-50 grammaa protskua lisää päivittäin.

Tuota tuota, tämä menee ehkä vähän ohi aiheen. Mutta suosittelisin tekemään intissä intin ruokavaliolla intin hommia ja jättää se turha stressaaminen muille. Intin jälkeen kyllä on aikaa taas kerätä lihaa ympärille.

Ite laihduin ensimmäisenä puolenavuotena. Ja seuraavana puolenavuotena tuli takas ja vähän lisää. Meno paino oli n. 90 --> 82. Ja sitten 82 ---> 92. Eli aika hyvin. Se mikä ensin lähti oli lähinnä läskiä, ja onnistuin saamaan edes osan lihaksena takaisin.
Ja tämä "lihominen" ei edes ihan kokonaan läskinä tullut. Ja tämä tapahtui ihan intin ruokia syömällä... Ja illalla tietysti "tykistä" kebappii.

mappana sanoi:
Tuota tuota, tämä menee ehkä vähän ohi aiheen. Mutta suosittelisin tekemään intissä intin ruokavaliolla intin hommia ja jättää se turha stressaaminen muille. Intin jälkeen kyllä on aikaa taas kerätä lihaa ympärille.

Samaa mieltä. Reilut 14kk sitten inttiin mennessä paino oli 91kg, intissä söin niin paljon kun pystyin aina kun ruokaa oli tarjolla, kävin salilla yhteensä alle 10 kertaa ja reilut 2kk sitten kotiutuessa painoin 89-90kg. Lihaa toki oli lähtenyt paljon enemmän ja tullut sitten läskinä takaisin. Tällä hetkellä kun kotiutumisesta on 10 viikkoa ja saman verran kovaa treeniä takana niin paino huitelee siinä 95kg paikkeilla ja voimatasot reilusti paremmat kuin ennen inttiä. Turha murehtia siis, voimat ja lihat tulee heittämällä takaisin.

Riippuu miten pitkälle ehtinyt on ennen inttiä. Turhaahan se murehtiminen on jos on vielä melko alottelija sinne mennessä mutta jos alkaa jo kovissa mitoissa olla niin todellakin kannattaa panostaa siihen inttiaikaankin.

ZweCCo sanoi:
Riippuu miten pitkälle ehtinyt on ennen inttiä. Turhaahan se murehtiminen on jos on vielä melko alottelija sinne mennessä mutta jos alkaa jo kovissa mitoissa olla niin todellakin kannattaa panostaa siihen inttiaikaankin.

Oletetaan, että palveluspaikkana on jokin missä ei juurikaan ole mahdollisuuksia käydä salilla, eli kunnon parantaminen ei intin aikana onnistu. Tällöin panostuksen suuruus riippuu siitä kuinka kovassa kunnossa haluaa intin aikana olla, koska intin jälkeen lihasmuistin avulla vanhat lihat ja voimat saa kuitenkin nopeasti takaisin. Sillä ei juurikaan ainakaan mulle olis merkitystä onko takaisin samassa kunnossa esim. 3kk vai 4kk päästä. Kaikki mahdollinen lihojen säilyttämiseksi kannattaa tietenkin tehdä, kunhan elämä siellä intissä ei pyöri pelkästään sen ympärillä.

Eikö yleensä jokaisen varuskunnan vakiovarustukseen luulis kuuluvan kuntosali? Kai siellä nyt urheilumahdollisuuksia on. Ootko sattunu lukemaan miten Hulkki menetteli intin aikana? Aika esimerkillistä toimintaa oli siinä kun tuli tässä joku päivä luettua sen kirjottama juttu siitä.

ZweCCo sanoi:
Eikö yleensä jokaisen varuskunnan vakiovarustukseen luulis kuuluvan kuntosali? Kai siellä nyt urheilumahdollisuuksia on. Ootko sattunu lukemaan miten Hulkki menetteli intin aikana? Aika esimerkillistä toimintaa oli siinä kun tuli tässä joku päivä luettua sen kirjottama juttu siitä.

Toki, kuntosali löytyy, mutta kun on koko päivän ryynännyt metsässä ja sitten vapaa-aikaa on hurjat ~2h
niin sitä voi miettiä jaksaako sitten vielä lähteä salille vai käyttää se aika lepäämiseen/rentoutumiseen.

Mulla on kans laskenut paino intissä sadasta kilosta yhdeksäänkymmeneen kiloon kolmessa kuussa. Suurin osa on kyllä lähteny läskistä, se pienikin maha on hävinnyt.
Nyt alkaa vielä Auk, laihtuu varmaan lisää, SpolK kun ei oo niitä helpoimpia paikkoja. Tosin sitten on puoli vuotta helpompaa ja intin jälkeen voi taas ruveta käymään aktiivisesti salilla.
Kolme kertaa oon nyt salilla käyny, ei oo hirveen kummonen ainakaan parolassa ja ruuhkaa on ihan pirusti.
Ihan hyvä keino on se, että vetää palveluksen jälkeen joskus illalla pari desiä heraa/maitoproteiinia, saa mahan täyteen yötä varten ja vähän paikkausainetta päivän rasituksia korjaamaan.

En jaksanu edes välittää intissä painon laskemisesta. Siellä vitutti muutenki tarpeeks. Intin jälkeen olo oli jotenki masentunu ku paino meni n. 84 ---> n. 69. Nyt rupee reeni taas maistumaan ja muutama kilo on otettu jo takas. Jotenki ei vaan jaksa riemuita tässä vaiheessa siitä että on saanu pari kiloa lisää, ku on jo kerran tottunu siihen että on hieman isommassa kunnossa. Kaipa tämä nyt lähtee tästä kulkemaan...

Back
Ylös Bottom