Rallin MM-sarja 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
sordon ja loebin eroon kuskina toisin sellaisen näkökulman vielä, että todennäköisesti loebin taustalta löytyy citroen tehdastalli ja sordo ei todennäköisesti saa kuin yksityistallin tuen. Varmaksi en osaa sanoa, mutta olettaisin että citroen testaa loebin autossa tulevaan c4 wrc:hen tulevia osia ja näin ollen auto on täysin eri tasolla kuin sordon. Lisäksi loebiä auttaa se että xsara wrc on ollut kauemmin kisa-areenoilla kuin esim. uusi focus, joten sen lastentaudit on karsittu jo pois. Saa nähä, miten meno muuttuu kun c4 wrc istutetaan loebin perseen alle. Pahimmassa tapauksessa muutos voi olla yhtä paha kuin pökötin vaihdos 206->307 cc. Sitä en sano että loeb ei olisi hyvä kuski , mutta en häntä nostaisi mitenkään bossen yläpuolelle. Ainoa missä loeb on grönholmia parempi on suoritusvarmuus.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muistakaa myös että Sordo ajaa vasta ensimmäistä täyttä kauttaan WRC:llä,
joten paljon on vielä opeteltavaa. Esim. Hirvosen Mikko on tahkonnut jo
useamman vuoden ylimmällä tasolla ja vasta nyt Mikolta aletaan odottamaan
nousua aivan kovimpaan kärkeen.

Kyllähän Loeb on number one tällä hetkellä, varma ja erittäin nopea joka alustalla.
Marcuksella liika omia ajovirheitä tällä kaudella Sebiin verrattuna.

Koko sarjan kannalta olisi toivottavaa että Subarukin saisi viimein ensi kaudelle taas juonen päästä kiinni, olisi kiva nähdä Petterikin taas mukana voittokamppailuissa.
 
Itse en kyllä näe Fordia tällä kaudella yhtään Citroenia huonompana autona. Tuskinpa Ford johtaisi MM-sarjaa, jos se olisi alivertainen Citroeniin verrattuna. Voisiko joku hieman perustella tuota väitettyä Citroenin ylivoimaisuutta?

Eihän se johtaisikaan jos Loeb olisi ollut mukana viime kisassa.:)

Sitikan paremmuuden perustelut voi aloittaa vaikka tutkimalla valmistajien maailmanmestaruuksia. Tällä kaudella Ford toki on tullut aikalailla samalle tasolle sitikan kanssa, mutta hox hox, sitikkaa ei kehitetä enää kehitystoiminnan suuntautuessa uuteen malliin ja sitikan rallitoimintaa pyörittää tällä hetkellä yksityistalli(kuten sanottua Loebilla on ilmeisesti jonkin verrran tehdastiimin janttereita apunaan). Olisi muuten eka kerta sitten ties milloin, kun yksityistalli voittaa mestaruuden.
 
Oisko viimeksi merkkimestaruus voitettu privatiimin autolla '92?
Jolly Club ja Lancia Delta HF Integrale, mutta koska on privatiimin
kuljettaja viimeksi voittanut maailmanmestaruuden?
 
auto/pyörä+tiimi on tärkein tekijä moottoriurheilussa vaikka se joidenkin onkin niin vaikea ymmärtää. kuskeissa jotka ovat ikänsä noilla vehkeillä ajaneet on aika vähän eroja loppupeleissä.

Kylläpäs sä näköjään tiedät hyvin nää jutut :rolleyes:

Formula 1:ssä toi auto + tiimi pitää paikkansa melko hyvin, mutta ei rallissa yhtä hyvin. Rallissa ajotaidoilla on isompi merkitys (rata ajo on yksinkertaisempaa).

Ja mitä pieniin eroihin kuskien välillä tulee, niin oletko huomannut, että 20 km:n EK:lla sitä eroa tulee monesti vain muutama sekunti. Eli eihän ne erot isoja ole. Eli johtu se ero mistä tahansa, niin ei se iso ole. Hyvinkin voisi tommonen ero tulla pelkällä ajotaidolla. Ero on niin pieni, että paha sanoa, että tuleeko se autosta vai kuskista.
 
Markku Alen oli TV:ssä viikonloppuna, pohti noita nykyisiä pieniä eroja
sillä, ettei päiväsaikaan valoisalla ja pieniä pätkiä ajettaessa niitä
voi syntyä. Toista se kuulemma oli vanhaan hyvään aikaan kun
ajettiin yötä päivää putkeen.
MA on muistaakseni joskus aikaisemmin todennut, että Jyskälä ei
erottanut miehiä pojista, sen teki yöllä sateessa ajettava Ouninpohja!
 
Oisko viimeksi merkkimestaruus voitettu privatiimin autolla '92?
Jolly Club ja Lancia Delta HF Integrale, mutta koska on privatiimin
kuljettaja viimeksi voittanut maailmanmestaruuden?


Eikös ennen näitä viimeisimpiä sääntömuutoksia ollut niin että yksityistalli ei voinut osallistua mm-taistoon vai oliko se vain tallimestaruuskilpailun kohdalla? vai muistanko ihan väärin?
 
olis hienoo jos ens vuonna samas tallis ajais loeb sekä grönholm, nii sit nähtäis todellinen kaksintaistelu...
nii, ei ilman tiimiä rallia voiteta
 
öö. grönholm johtaa australian rallia ja heti perässä tulloo mikko hirvonen.
et hyvin on suomalaisilla ralli alkanu. no eiköhän grönholm hoida nimiinsä koko rallin.
 
Ei mene Grönholmilla vahvasti. Taas piti pistää johtoasemasta pöpelikköön vaikkei olisi tarvinnut yrittää noin kovaa. Nyt kärsii sitten seuraamuksista ja on 12 minuuttia kärjestä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Grönholmin mestaruustoiveet sammui nyt siis lopullisesti, mutta saatiinpahan Hirvosesta uusi rallivoittaja. Hieno ajo Mikolta :thumbs:
 
Noni grönholm voitti sit päätös kisan.
no ens vuonna sit grönholm vie mestaruuden.

Eikös sitku tule taas tehdastallilla mukaan? Ei mahda bosse lööpille mitään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom