Rallin MM 2006

Liittynyt
31.3.2003
Viestejä
1 884
Ai että lämmittää sydäntä, kun Mitsubishikin vetäytyi pois ensi kauden MM-sarjasta. Ikävä vaan, että Harri taitaa joutua myymäläänsä töihin. Kokonaista 2 tehdastallia mukana sarjassa. Jokohan FIA vihdoinkin herää tähän maailmaan? Varmaan Subaru ja Ford lähtee kauteen innoissaan, yeah right.
http://www.yle.fi/urheilu/looppi/id25104.html

Kustannukset, oi kustannukset ovat olleet avainsana rallia kehitettäessä jo monta vuotta, mutta silti päätökset on lähes järjestään tuonu lisää kustannuksia.:wall: Ketkä siellä oikein päättää asioista?

Äkkiä pois niitä ralleja siitä ohjelmasta, ei ralli ole mikään F1 jossa pitäisi ajaa 18 kisaa vuodessa. Ja tekniikkaa pois, missä taidetaan olla oikealla suunnalla.(ihme kyllä)

Nyt on sitten yksityistallien kuskeilla elämänsä tilaisuus napsia voittoja, ei ole tainnut aiemmin kovin montaa voittoa mennä yksityistallien kuskeille.
Seuraava vuosi olkoon Markuksen ja Mikon heiniä. Saisi kyllä Hirvonenkin ottaa ekan voiton, on sen verta hyvät saumat.

Saapa nähdä mihin tämä touhu menee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luoja! Todellakin tänään lukaisin uutisia ja Ford + Subaru ainoita ketkä jäämässä kisaamaan tehdastalleista. Eipä taida olla paljon katsomista tuossakaan enää, mitenköhän kaikkien työpaikkojen käy?
 
Eiköhän tässä kohta käy niin että n-ryhmäläiset ottavat ykkös-autojen aseman ja mm-sarja tuhoutuu. Eipä taida päättäjät tajuta, että nyt väärillä päätöksillä tuhotaan mm-sarja aivan kokonaan. Suorakytkentälaatikot pois ja muita kustannuksia pitää leikata, että sarja saadaan kiinnostavaksi tehdastallien osalta. Tai sitten on kehitettävä sarja siihen suuntaan että yksityistallit voivat toimia kunnolla sarjassa. Eli vähän niinkuin aikaisemmin f1:sissä.
 
Minkä takia suorakytkentälaatikot olisi saatava pois ja mitä niiden tilalle? Ei kai tuo synkroneiden korvaaminen teräksisillä kytkentähampailla ole mikään iso kulu, noihinhan on jo varaa F-cupin tiimeilläkin.
 
Ei tarvitse seurata enää ensivuonna rallia....:(
Ja epäilen että käy aika suuri kato tuossa hommassa esim. jyväskylässä. Samoin ei paljoa kannata hehkuttaa ensivuoden maailmanmestarin voittoaan, kun osanottaja määrä on mikä on.
 
NHB sanoi:
Minkä takia suorakytkentälaatikot olisi saatava pois ja mitä niiden tilalle? Ei kai tuo synkroneiden korvaaminen teräksisillä kytkentähampailla ole mikään iso kulu, noihinhan on jo varaa F-cupin tiimeilläkin.

Ehkei tuo ole se ykköskustannusleikkauskohde, mutta kustannus sekin. Muistaakseni WRC-auton laatikko maksaa muutama kymmenen tuhatta euroa. Ja samalla noista luopuminen toisi autot lähemmäksi sarjatuotanto autoja, joka voisi toimia hyvänä virikkeenä katsojien lisäämiseksi.
 
blobbari sanoi:
Ehkei tuo ole se ykköskustannusleikkauskohde, mutta kustannus sekin. Muistaakseni WRC-auton laatikko maksaa muutama kymmenen tuhatta euroa. Ja samalla noista luopuminen toisi autot lähemmäksi sarjatuotanto autoja, joka voisi toimia hyvänä virikkeenä katsojien lisäämiseksi.
Mutta eihän se ole suorakytkentä mikä maksaa. Jos nyt ensin vaikka luovuttaisiin automatisoiduista vaihtajista niin säätö olisi aivan toista luokkaa. Suorakytkentähän ei tee muuta kuin sallii vaihdot melkein "veto päällä" ilman synkronirenkaiden aiheuttaman viiveen odottelua. Tuskinpa noin mitätöntä eroa edes moni katsoja tiedostaa ek:n varrella.
 
NHB sanoi:
Mutta eihän se ole suorakytkentä mikä maksaa. Jos nyt ensin vaikka luovuttaisiin automatisoiduista vaihtajista niin säätö olisi aivan toista luokkaa. Suorakytkentähän ei tee muuta kuin sallii vaihdot melkein "veto päällä" ilman synkronirenkaiden aiheuttaman viiveen odottelua. Tuskinpa noin mitätöntä eroa edes moni katsoja tiedostaa ek:n varrella.


Ok, I have misunderstood.
 
Fat Rat sanoi:
Seuraava vuosi olkoon Markuksen ja Mikon heiniä. Saisi kyllä Hirvonenkin ottaa ekan voiton, on sen verta hyvät saumat.
Voipi olla, että voitot tulee menemään aika pitkälle samaan osoitteeseen kuin tälläkin kaudella. Loeb ja Sitikka on kivenkova yhdistelmä ensikin kaudella, vaikka taustalla ei enää tehdastiimiä olekaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom