Rakko nopeasti kuosiin ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jalassa on viikonloppuna tullut 2cm*0.5cm rakko ja 1,5 vko:n päästä pitäisi olla juoksemassa valmiiksi maksetulla maratonilla:wall: ...

-Miten saisin rakon tehokkaimmin paranemaan? (neulalla vaan paskaksi?)

Puhkot tai et.. (itse en puhkoisi, voi tulehtua, jolloin ei parantuminen ainakaan nopeudu) Compeedin rakkolaastarit on aika rok suojaamaan rakkoja. Sitä, ehtiikö parantua priimakuntoon maratonilles en anna takeita.

Compeedia vaan. Itse laittaisin nyt muutamaksi päiväksi yhden, niin paranee sen alla minkä ehtii. Sit ennen maraa uusi laastari päälle.

Mulla oli rakkula kantapäässä viime viikonloppuna ja rakkolaastareita ei tällä kertaa löytynyt, eikä mitään ainetta siihen. Pistin känsään tarkoitettua ainetta ja rakko kuivui kasaan parissa tunnissa, hyvin toimi, pitää käyttää jatkossakin. Ei tuosta luulis pahemmin haittaakaan olevan.

Ite puhkoisin, omat rakot on ainakin parantuneet viikon sisällä puhkomisesta.
Omat oon yleensä puhkassut ja valutellut nesteet pois sit oon ootellu päivän tai pari ja leikannut sen ylinmääräisen nahan pois.
Mutta en kyllä oo mikään juoksija ja varmaan riippuu siitä miten paljon meinasit juosta tässä puolentoista viikon aikana...

Jos puhkaiset niin kannattaa puhkaista niin, että työnnät neulan terveen ihon kohdalta sisään ja tyhjennät rakon alakautta. Siis niin, että se rakkulan pinta jää ehjäksi. Sitten vielä compeedia päälle niin hyvä tulee.

edit: Lapin vaelluksilla on siis tehty noin ja ei ole ollut sen rakon kanssa mitään ongelmia loppuvaelluksella.

Harim sanoi:
Jos puhkaiset niin kannattaa puhkaista niin, että työnnät neulan terveen ihon kohdalta sisään ja tyhjennät rakon alakautta. Siis niin, että se rakkulan pinta jää ehjäksi. Sitten vielä compeedia päälle niin hyvä tulee.

edit: Lapin vaelluksilla on siis tehty noin ja ei ole ollut sen rakon kanssa mitään ongelmia loppuvaelluksella.
Vielä sytkärillä kun kuumentaa neulan pään niin pöpöt pysyy kurissa

Seuraavassa "niksi", jota olen käyttänyt lukuisia kertoja:

Vetäise rakon läpi neula, jossa on lanka perässä. Leikkaa neula irti ja anna langan olla rakon läpi n. 10 min. (langan päät n. 2 cm). Lanka valuttaa nesteen pois, eikä se kerry sinne aina uudestaan (kuten jos vain puhkaistaan neulalla).

Leikkaa lanka lyhyeksi ja vedä ulos saman suuntaisesti kuin vedit sen sisään. Suojaa rakko kohta hiertymisiltä muutaman päivän ja voila... Rakkokohta on kuin uusi!!

Ja ai niin. Tottakai neula ja rakkokohta desinfioidaan ennen käsittelyä.

Puhkot sen. Revit löysän ihan irti. Desinfioit viinalla (voi vähän kirpaista :D) . Ja bepanthenia rakolle aina kuin vain pystyt laittaa, nopeuttaa 3-5x parantumisen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rafael sanoi:
hekottaja, et kai ihan tosissasi tuota suosittele?

Aina on minulla toiminut :)

Mikä sitten olisi vialla tuossa? :(

No jos käyttää muita kenkiä kuin sandaaleja, niin se avohaava on siinä pintaa vasten. Sukatkaan eivät oikein tee gutaa tuollaiselle.

Jos mahdollista ole ilman sukkia ja suihkuta rakkoa haalealla vedellä parin tunnin välein

talla tavalla armeijassa laakari meille opetti, taitaapi olla paras tapa.

Hei!
Mulla oli just sellanen compeedin rakkolaastari jalassa. Se poisti kivun heti, sen annetaan olla iholla niin kauan kun se pysyy, ja sit ku se lähtee alla on ihan terve iho. Mut en tiä kannattaako yrittää repiä pois sitä, sen verran tiukassa tuntu olevan et tuntu et olis tullu uus haaveri jos olis repiny sen pois, olis lähteny iho mukana.
Siis tiivistän:Mun kokemukset laastareista on kyllä myönteiset.

siis pakko kysyä, jos olet menossa maratoonille ja sinulla on rakko jalassa??
siis miten helvetissä olet sellaisen onnistunut hankkimaan koska maratoonille
valmistautumiseen kuuluu nähdäkseni hieman lenkkeilyä ja jos joku oikeasti sellaiseen juoksuun valmistautuu niin harjoittelee ainakin vuoden, eli miten se rakko vasta nyt on tullut, luulisi että jalat on jo niin karaistuneet että moista ei pääse syntymään.

ja tosiaan sen rakon saa siisteimmin pois sillai että pistät neulan tervee ihon kautta
läpi ja valutat nesteet veke, ja jos epäilet että tulee käymään kipeetä itse juoksussa
niin hommaa codeiinia, se yleensä tepsii

tsemiä vaan suoritukseen

Back
Ylös Bottom