Rakennustouhujen jälkiviisausthread -opi muiden virheistä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niinhän ne pistetään mutta ainakin omassa talopaketissa ikkunat oli valmiina kiinni elementeissä ja välissä villakaistale ja talotehtaan tiivistysoppaan mukaan molemille puolin laitetaan nuo solumuoviputkelot.

Eikö sinne nyt samalla vaivalla olisi voinut sutaista puretaanit? Mä en ymmärrä mitä talotoimittaja tässäkin voittaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täälläkin eristettiin putket maassa ja ainoastaan liitoskohdat ylhäällä. Ärsyttävää oli silti, mutta ei ylivoimaista. Suurin osa putkista suoraan kattotuolin päälle ja 50mm aluvillaa. Silloin ei myöskään tarvi ripustella niitä putkia.

Ihmettelen tuota eristepaksuuksien arvontaa. Sen pitäisi aivan yksiselitteisesti selvitä IV-kuvista. Meillä ainakin oli ihan tuotekoodia myöten kaikki tiedot käytettävistä materiaaleista ja vahvuuksista.

Täälläkin eristettiin putket maassa ja ainoastaan liitoskohdat ylhäällä. Ärsyttävää oli silti, mutta ei ylivoimaista. Suurin osa putkista suoraan kattotuolin päälle ja 50mm aluvillaa. Silloin ei myöskään tarvi ripustella niitä putkia.

Ihmettelen tuota eristepaksuuksien arvontaa. Sen pitäisi aivan yksiselitteisesti selvitä IV-kuvista. Meillä ainakin oli ihan tuotekoodia myöten kaikki tiedot käytettävistä materiaaleista ja vahvuuksista.

Samalla periaatteella. Muoviputket oli vieläpä aika mukavia käsitellä ja ilmeisesti (ainakin Hupen juttujen perusteella) ihan kannattavaa vaikka vähän kalliimmaksi tulikin.

Itse laitoin kyllä kaikki roikkumaan kun sanottiin että kosketus kattotuoliin lisää ääntä. Muovin kuulemma myös pitäisi olla hiljaisempi materiaali kuin metalli.

Eikö sinne nyt samalla vaivalla olisi voinut sutaista puretaanit? Mä en ymmärrä mitä talotoimittaja tässäkin voittaa?

Robotit tekevät noita elementtejä, urtsilla se on hitaampaa. Villakaista menee noin 3 sekunnissa paikoilleen ja ikkuna vain tuupataan väliin. Urtsi kuivaa jo pari tuntii.

Robotit tekevät noita elementtejä, urtsilla se on hitaampaa. Villakaista menee noin 3 sekunnissa paikoilleen ja ikkuna vain tuupataan väliin. Urtsi kuivaa jo pari tuntii.

OK. Onneksi tuli palat pienemmältä firmalta jossa "roboteilla" pysyy urtsipullo kädessä.

Mahtaakohan Tiivin ikkunat olla yhtään parempia kuin Fenestra? Jompi kumpi pitäisi valita, kun Kastelli ei muita toimita...

Tiivi taisi hävitä tuon TM:n ikkunatestin, tosin eipä Fenestraakaan voi paljon kehua. Tosin Tiivi toimitti testiin väärän ikkunan. Valkkaisin Tiivin itse, Fenestra on jo yrityksenä niin ala-arvoinen.

Tiivi taisi hävitä tuon TM:n ikkunatestin, tosin eipä Fenestraakaan voi paljon kehua. Tosin Tiivi toimitti testiin väärän ikkunan. Valkkaisin Tiivin itse, Fenestra on jo yrityksenä niin ala-arvoinen.

Meillä tiivin ikkunat. Ihan ookoolta vaikuttavat. Pari halkesi. Heti tuli korjaaja kun soitin. Ei varmaan parhaita, mutta tuskin huonoimpiakaan.

Sisäovet on Matti-ovelta. Todella laadukkaita ovat. Ei mitään valittamista. Ulko-ovien toimittajaa en muista.

Niinhän ne pistetään mutta ainakin omassa talopaketissa ikkunat oli valmiina kiinni elementeissä ja välissä villakaistale ja talotehtaan tiivistysoppaan mukaan molemille puolin laitetaan nuo solumuoviputkelot.

Woot, olisko sinne pitänyt jotain solumuovia alkaa änkeemään? En muista tuollaista opasta kyllä yhtään, he-he. No vähän saattaa tuulla ikkunan pielistä.

Tänään otettiin ikkunalista irti ja kurkistettiin eli ihan pelkkä villa näyttäs olevan. Ainakaan sisäpuolella ei ole mitään solumakkaroita, villaa vaan tukittu täyteen. Mitenhän on, onko tuo ihan laillinen tiivistys? Omatalon paketti vuodelta 2007. Pitänee tarkastaa jostain, mutta mistä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään otettiin ikkunalista irti ja kurkistettiin eli ihan pelkkä villa näyttäs olevan. Ainakaan sisäpuolella ei ole mitään solumakkaroita, villaa vaan tukittu täyteen. Mitenhän on, onko tuo ihan laillinen tiivistys? Omatalon paketti vuodelta 2007. Pitänee tarkastaa jostain, mutta mistä?

No siis Finndomon tiivistysohjeessa sanotaan niin että seinän höyrysulku taitetaan ikkunan väliin villakaistaleeseen saakka ja "lukitaan" kiinni sillä solumuovikaistaleella. Tämä on pystytysporukan/rakentajan moka jos näin ei ole tehty. Tehtaalla tuota ei tehdä. Tiedän että aika moni on suht. välinpitämätön eikä edes lue ohjeita, vaan leikkaa mattoveitsellä höyrysulun siitä ikkuna-aukosta vain pois gyprocin reunaa pitkin. Tämä on väärin.

2007 Määräyksistä en tiedä, tiiveys ja U-arvomääräyksethän ovat muuttuneet ja muuttuvat lähes joka vuosi ja näin siis 2010 määräyksien mukaan rakennetussa talossa.

Älä laita tiilikattoa. Olen vaihdellut jo varmasti 20 rikkoutunutta kattotiiltä.

Zone-sarja -42%
Mitä mitä, miksi oot vaihtanu? Mä oon vaihtanu 0 ja on about samat tiilet kuin sulla. Ormaxin whateva-tiili jollain liukuvoidepinnoituksella.

Tarkista jokainen lasku, joka ikinen rivi, heti kun laskut tulevat. Itse olen säästänyt tuhansia jo vain tarkistamalla ja oikaisuvaatimuksilla. Jos olet käynyt jonkin tuotteen 2 viikkoa sitten ja saanut alennusta x%. 2 viikkoa myöhemmin sama tuote voi olla jopa 3x hintainen ja alennus 20% vähemmän. Tämä tuli huomattua juuri.

Pyydä kaikesta kirjalliset tarjoukset.

älä säre niitä tiilejä... Ei niitä tarvi asennuksen jälkeen enään vaihdella jossei käy katolla polkemassa niitä...

Koko ajanhan tuolla joutuu ramppaamaan. Läpivientejä, putkia, piipunpeltiä, hattuja jne jne jne.

Latest posts

Back
Ylös Bottom