Rakennusala ja puntti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 113872
  • Aloitettu Aloitettu
Itse aloitin työt rakennuksilla sähköasentajana urakkahommissa 2010, pääasiassa teollisuuden parissa. Eli perkeleesti kaapelinvetoa, rappusten ravausta, tavaran haalausta, poraamista, pään yläpuolelle asentamista jne...

Tollasia tuli yhtäkkiä mieleen, kokonaisuutena kuitenkin sanoisin, että tottakai lomalla/ilman fyysistä työtä saa kovempia tuloksia pidemmän päälle, ja kroppakin saattaa kestää paremmin, mutta on fyysisessä työssä myös hyvät puolensa...

Heh, itsellä täsmälleen sama homma. Oon itekki sähköalan urakkatöissä pääasiassa teollisuudessa, ja tuli tosiaan pitkään tehtyä työmailla 13h päivää, niin kyllähän sen salilla huomasi. Kävin kuiteski sen 4 kertaa viikossa salilla, mutta keveämpiähän ne reenit sai olla. Kyykkäsinki kuitenki 2krt viikkoon.

Tosiaan itelläki puristusvoimat heikentyny ja forkutki pienentyny. Niissä kaapelinvedoissaki niihi kuiteski sen verran rasitusta tulee, etten niitä salilla ees erikseen reenaa. Nyt ollut lomalla yli kuukauden ja kyllä sitä salilla virtaa piisaa ihan erilailla :)

Ei ehkä liity ihan asiaan, mutta naisena fyysinen työ myös. Ei raksalla vaan autonkuljettajana.. Eli tulee tavaraa käsin kannettua jonkin verran ja rappusia käveltyä ja muutenki tulee askeleita. Ainaki voimaa tulee forkkuihin ja hauikseen kun joutuu pakettii kantamaa käsissää ja yrittää samal aukaista ovia. :D Jännä kun jotkut miehet ei anna kantaa melkee niitä ees, repivät käsistä. Luulee etten jaksaisi koon puolestani.. :D

Välillä on kyllä työpv jälkeen puhki, mutta syy ei oo ikinä että ei voi mennä salille kun väsyttää! Luonteeni on sen verran luja salin suhteen.. Jalat on välillä puhki, niin silloin teen kevyemmän jalkatreenin tai vaihdan jalkapäivän silloin kun on helpompi pv töissä. Näin talvisin ei ole paljo tavaraa, mutta kesällä saa juosta aivan helvetisti..
Se huono puoli on tälläisessä, et tuntuu koko aika olevan syömässä... :D

Raksamiehet on raksamiehieä, itsekkin kesätöitä muutaman vuoden raksalla painanut. Itte ainakin kevensin treenejä silloin, kun töissä piti tosissaan painaa kelloa vastaan. Viime kesä meni melkein joka päivä ylitöitä tehdessä...
Kyykkäämisen jätin kokonaan pois, jälkeenpäin voin sanoa, että treeni historian suurin virhe. Tulokset putos ja hyvä tekniikka kärsi kun ei hetkeen tehnyt.

Taitaa olla yksilöllistä miten fyysinen työ vaikuttaa voimatasoihin/treeneihin. Itsellä romahti aina voimatasot salilla jos teki fyysistä työtä, eikä kesäkuumalla kyllä kerennyt työpäivän aikana niin paljon syömään etteikö paino olisi tippunut melko kovalla tahdilla. Oon kyllä muutenkin semmosta tyyppiä, että voima/massa häviää turhankin herkästi.

Kyykätä kannattaa perjantaisin niin kerkiää viikonlopun sopivasti palautuun ja maanantaina jaksaa taas oikein hyvin.
Tauoilla oikeasti syö hyvin eikä vedä pelkästään kahvia. Jos urakka tahtia vetää niin palkkaria/proteiinipatukkaa tjsp.. joukkoon niin vetää alle minuutis naamariin ja saa edes jotain ravintoa kehoon. Sekä kuuntelee vähä kroppaa jos oikein tuntuu paskalta niin pitää yhden ylimääräisen lepopäivän ja keventelee hieman niin ei ole päivisin aivan tapettu olo
Näin ainakin itsellä ja hyväksi olen todennut.

Raksalla kans tullut riehuttua jo about 8-9 vuotta raudottajan tittelillä. Oon onneks aika energinen tapaus, joten tuo salille lähtö raskaankin työpäivän jälkeen ei oo ongelma. Urakkaakin tulee silloin tällöin tehtyä joten vauhtiakin piisaa ja rasitusta varsinkin olkapäille ja alaselälle. Sopiva tankkaus vaan niin jaksaa käydä sen 4krt viikkoon. Välillä joutuu mavea tai kyykkyä varomaan ja pitämään väliviikon kyseisistä liikkeistä. Hyvin tuntuu pikkuhiljaa kokoa tulevan. Voimatasot taas tuntuu että ei oikein nouse suhteessa. Lie varmaan sen verran kuitti vaan raajat että ei tuu hurjaa tuloksien nousua. Tai sitten on vaan hermotukset ihan paskat :down:.

Back
Ylös Bottom