SUPERCARB 1kg -40%

Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emea
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Onko kellään kokemuksia oppilastyönä tehdyistä rakennekynsistä? Eroaako jälki ammattilaisen tekemästä? Kaikki muukin tieto rakennekynsistä olis tervetullutta.. Ja mikähän on Turussa paras paikka ottaa rakennekynnet?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Omaa kokemusta ei ole rakennekynsistä, mutta monet ovat kehuneet Lilli Luoman tekemiä kynsiä ja hänhän tekee niitä käsittääkseni Turussa.

Emilie sanoi:
Omaa kokemusta ei ole rakennekynsistä, mutta monet ovat kehuneet Lilli Luoman tekemiä kynsiä ja hänhän tekee niitä käsittääkseni Turussa.

Samaa olen kuullut minäkin.

Minulle laitettiin jokunen vuosi sitten oppilastyönä rakennekynnet. Tuli oikein kauniit ja kestikin kauan. Taisi mennä kolme kuukautta ennekuin yksikään niistä irtosi, vaikka niiden kynsien laittaja kertoi, että useimmilla ei pysy ne edes kuukautta. :)

Hoito vaan maksaa paljon, eikä köyhällä opiskelijalla moisiin ole varaa. Sen takia vaan laitatin ne silloin muinoin, koska olin TETissä kampaamossa ja sain ne kynnet ilmaiseksi. Kylläpä nyt tekisi mieli hankkia taas semmoiset. :rolleyes:

Minä en ihan ensimmäiseksi kyllä suosittele niitä oppilastyönä tehtyjä
kynsiä.
minulle laitettiin n ½ v sitten optyönä kynnet ja ne kesti tasan 2 päivää :(
muutama vuosi sitten laitoin rakennekynnet helsingissä proffesionalilissa
ja niihin olin kyllä aina todella tyytyväinen (hintaki oli aika :hyper: )
Mielestäni rakennekynnet haittaa treeniä ja itellä ainaki töissä aika hankalat,
onko muilla samoja kokemuksia esim treenin osalta
(kynnet "jääny " lattialle makamaan ku on nostanu levypainoa tai jtms)

Mä kävin eilen kaverin koululla laitatuttamassa rakennekynnet. Mulla ei oo ikinä ollut pitkiä kynsiä ja nää on kyl tosi epäkäytännölliset. Eikä nää kyl kovin siistin näkösetkään oo... Mut ihan hauskat, vaikkei näil mitää pysty tekeen ;)

Mulla oli sellaiset LCN rakennekynnet ja ne oli tosi ihanat! Ne oli kai oppilastyönä, koska hinta oli vaan 250mk ja kestivät pari kuukautta.

Epäkäytännölliset ne on.

Kasvattelin tossa syksyllä itselleni pitkät kynnet (onnistuin ekaa kertaa elämässäni) ja oli hankalaa niidenkin kanssa. Mutta salilla nekin sit katkesi yksi kerrallaan :(

Nyt taas kasvattelen ja näyttää siltä, että onnistuu :)

Mulla on yleensä enemmän tai vähemmän pitkät kynnet, riippuen töistä ja muusta elämästä, miten pystyy pitämään. Ongelmia ei ole ikinä ollut, jopa piilolasien käyttö sujuu. Johtuu varmaan siitä että omat kynnet kasvaa pikku hiljaa ja niihin ehtii tottua. Varsinkin jos aina aiemmin on ollu lyhyet kynnet, voi rakennekynnet tuntua todella oudolta, kun ne "kasvavat" yhtäkkiä. Kaveri ei aikanaan saanut farkkujen nappeja kiinni kun kynnet olivat tiellä...

Tsemppiä Hipalle kasvatukseen!

Hippa sanoi:
Mulla oli sellaiset LCN rakennekynnet ja ne oli tosi ihanat! Ne oli kai oppilastyönä, koska hinta oli vaan 250mk ja kestivät pari kuukautta.

Missä Helsingissä saa teetettyä noita LCN tai BioSculpture -kynsiä oppilastöinä?? Himoan pidempiä kynsiä, mutta omani kun eivät ole sitä vahvimpaa laatua olen kääntymässä pidennysten puolelle.. Hinnat ovat vain aika korkealla :(

Mä kävin ottamassa omani Tallinnan reissulla, hyvät oli ja n.72e makso. Kesti kyllä jopa melko pitkäänkin, mutta sinne niitä sitten tipahteli salin lattialle ja tallin nurkkaan.

Tosi epäkäytännölliset oli. Niitä sai "varoa" aina ja yksinkertaisistakin pikku jutuista tuli vaikeasti toteutettavia. En kyllä ottais uusiks. Mielummin rehaan normaaliin tapaani näillä nysillä, niin tulee hommistakin jotain. :D

Mulla ei ole mitään erityistä mieltymystä pitkiin kynsiin. Ne on vana hankalat. Mä leikkaan aina omat kynnet, kun ne vähänkään alkaa näyttää pitkiltä, koska muuten ne taatusti hajoaa just treeniä tehdessä. Ja silti olen usein se nainen, joka seisoo sjmavea varten tanko edessä ja pureskelee revenyttä kynttä paremmaksi... Että rakennekynnet, jotka vielä maksaa? Huhhuh.

esni sanoi:
Mulla ei ole mitään erityistä mieltymystä pitkiin kynsiin. Ne on vana hankalat. Mä leikkaan aina omat kynnet, kun ne vähänkään alkaa näyttää pitkiltä, koska muuten ne taatusti hajoaa just treeniä tehdessä. Ja silti olen usein se nainen, joka seisoo sjmavea varten tanko edessä ja pureskelee revenyttä kynttä paremmaksi... Että rakennekynnet, jotka vielä maksaa? Huhhuh.

Samoilla linjoilla Esnin kanssa. Kyllä mun mielestä rakennekynnet on hienon näköiset muilla naisilla, mutta meikäläinen ei niiden kanssa pystyis elään. Joskus yläasteella kasvatin kynsiä, mutta ikinä en niiden kanssa kauaa jaksanut elää. Ja nykyään jos pitäis pitkien kynsien kanssa treenata, niin voi hyvää päivää. :D Mutta siis ne ketä esim. rakennekynsiä käyttää, niin on ne kyllä hienon näköiset. Mutta meikäläinen omistaa tällaiset kivat epänaiselliset kynnet ja hyvin pärjää. :lol2:

Mulle laitettiin rakenne kynnet harjoitustyönä viime syksynä. Ne oli tosi hienot ja niiden kanssa olemiseenkin tottus tosi nopeasti, mutta kun ne sitten otettiin irti, niin omat kynnet oli aivan ohuet :itku:
Niistä ei ollu paljon mitään jäljellä... Tarttee varmaan alkaa syödä sinkkiä tai jotain, jos ne siitä sitten alkais vahvistumaan...

zeni-86 sanoi:
Mulle laitettiin rakenne kynnet harjoitustyönä viime syksynä. Ne oli tosi hienot ja niiden kanssa olemiseenkin tottus tosi nopeasti, mutta kun ne sitten otettiin irti, niin omat kynnet oli aivan ohuet :itku:
Niistä ei ollu paljon mitään jäljellä... Tarttee varmaan alkaa syödä sinkkiä tai jotain, jos ne siitä sitten alkais vahvistumaan...

Heh, mulla on vähän samanlaisia kokemuksia hiuksista ;) Otin 4 vuotta sitten hiustenpidennyksen ja kun se 4 kk:n jälkeen otettiin pois niin ei tiennyt itkeäkö vaiko nauraa... Tukasta ei ollut kertakaikkiaan mitään jäljellä, ponnariakaan ei kehdannut pitää kun se oli niin säälittävän näköinen :itku: Kyllä siitä pari vuotta meni ku hiukset tuosta toipu.

No, jälkeenpäin asialle voi jo naureskella mutta tiedänpä ainakin ettei ikinä enää... :hyper:

Otin 4 vuotta sitten hiustenpidennyksen ja kun se 4 kk:n jälkeen otettiin pois niin ei tiennyt itkeäkö vaiko nauraa... Tukasta ei ollut kertakaikkiaan mitään jäljellä, ponnariakaan ei kehdannut pitää kun se oli niin säälittävän näköinen :itku: Kyllä siitä pari vuotta meni ku hiukset tuosta toipu.

Jaas onpas outoa.. millainen pidennys sulla on oikein ollut?? Itsellä on ollut lettipidennys parikin kertaa ja 2 kk kerrallaan ja eipä hiukset siitä ole kärsinyt yhtään.. vielä ovat paksut ja pitkät!! Tietenkin tuntuvat ohuilta ku pidennykset ottaa pois, koska sitä tukkaa on ollu päässä rutkalti ennemmän, mut pari viikkoa ni ovat entisensä. Itse suunnittelin ottavani aitohiuspidennyksen täs lähiaikoin, niistä saa aika makeen näköisen :thumbs:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Melissa sanoi:
Jaas onpas outoa.. millainen pidennys sulla on oikein ollut?? Itsellä on ollut lettipidennys parikin kertaa ja 2 kk kerrallaan ja eipä hiukset siitä ole kärsinyt yhtään.. vielä ovat paksut ja pitkät!! Tietenkin tuntuvat ohuilta ku pidennykset ottaa pois, koska sitä tukkaa on ollu päässä rutkalti ennemmän, mut pari viikkoa ni ovat entisensä. Itse suunnittelin ottavani aitohiuspidennyksen täs lähiaikoin, niistä saa aika makeen näköisen :thumbs:

Joo, mullakin on ollu lettipidennys kolmesti eikä siitä hiukset oo suuremmin kärsiny. Mut toi kyseinen oli "suora pidennys" eli omaan hiustupsuun liimattiin jatkohiusta ja noita tupsuja tuli varmaan lähes sata. Se ei ollut aitoa hiusta vaan sellaista kuitua mutta ihan aidonnäköistä kunhan sitä vaan hoiti (ja sitä sitten saikin hoitaa :rolleyes: ). Kun 4 kk sitä piti niin hiukset ehti kasvaa ihan kivasti ja sit ne tyvet takkuuntu niin pahasti että ne oikeestaan rupes jo rastoittumaan... Ja otettiin kaverin kans ite se pidennys pois eli en menny kampaajalle niin ehkä senkin käsittelyn olis voinu vähän hellemmin tehdä... :hyper:

Mutta toi aitohiuspidennys kiinnitetään yleensä erilailla, "ompelemalla". Siitä ei pitäis tulla niin suuria vaurioita ku tosta liimaamis- tai sinettikiinnityksestä. Että tsemiä vaan sulle mutta ite taidan pysyä jatkossa lyhythiuksisena kun ei naturellit pitkät hiukset näin ohuissa näytä oikeen hyvältä ;)

Tuittu sanoi:
Joo, mullakin on ollu lettipidennys kolmesti eikä siitä hiukset oo suuremmin kärsiny. Mut toi kyseinen oli "suora pidennys" eli omaan hiustupsuun liimattiin jatkohiusta ja noita tupsuja tuli varmaan lähes sata. Se ei ollut aitoa hiusta vaan sellaista kuitua mutta ihan aidonnäköistä kunhan sitä vaan hoiti (ja sitä sitten saikin hoitaa :rolleyes: ). Kun 4 kk sitä piti niin hiukset ehti kasvaa ihan kivasti ja sit ne tyvet takkuuntu niin pahasti että ne oikeestaan rupes jo rastoittumaan... Ja otettiin kaverin kans ite se pidennys pois eli en menny kampaajalle niin ehkä senkin käsittelyn olis voinu vähän hellemmin tehdä... :hyper:

Joo tuolla ompelutyylillä tietenkin sitä pidennystä meinasinkin suunnitella. Kaverilla on kans parin otteeseen ollu pidennys kiinnitetty liimalla... toisen kerran jällkeen sekin hiuksensa joutui lyhyeksi leikkaan, ku suunnilleen repi ne pidennykset irti.. ei kylläkään pitänyt ku kuukauden. jollain öljyllä kai ne pitäis irrottaa.. no sellaisiin en meinaa sortua, nuista ompelumenetelmistä ei pitäis olla hiuksille haittaa.. Nuihin pidennysjuttuihin vaan jää jotenkin koukkuun ku niitä kerran kokeilee, et melkein pakko saada uudestaan :rolleyes:

Jatketaanpas vanhaa threadia.

Mulla on ollut akryylikynnet nyt pian puoli vuotta enkä täällä Suomessa ole vielä huollattanut niitä kertaakaan. Surffailin tuossa kynsistudioiden sivuja ja ikäväkseni huomasin, että melkein kaikki tekevät pelkästään geelikynsiä. Jenkeissä kun suurimmalla osalla tytöistä on akryylikynnet, joten otin ne aikoinaan siksi itsekin. Minusta ne tosin ovat myös nätimmät kuin geelikynnet ja ovat pysyneet koko tämän ajan ilman mitään ongelmia. Huollattanut olen n. joka 3. tai 4. viikko. Kokonaan uudet kynnet mulle on puolen vuoden aikana laitettu vain kerran ja sekin oli nyt tämä viimeisin huolto/kaikkien tippien uusiminen ennenkuin palasin Suomeen.

Joka tapauksessa, kysymys siis oli seuraava: onko Tamperelaisilla mimmeillä hyviä/ huonoja kokemuksia Tampereen kynsipaikoista? Tarviis mennä huollattamaan kynnet ensi viikolla enkä toistaiseksi ole päättänyt minne. Muutaman paikan löysin netin kautta jotka tekee noita akryyleja myös, yksi joka jäi mieleen oli Kynsistudio Helena Suominen. Näytti ihan hyvältä ainakin sivujen perusteella eikä hinnat ole ihan mahdottomat. Vähän tuo tosin kirpaisee, kun tottui siihen että huollon saa n. 15 eurolla ja kokonaan uuden setin 25 eurolla...

Mulla on itselläni akryylikynnet ja oliskohan ollut peräti niin, et Tampereella on vaan yks paikka, joka niitä laittaa. On se vaan niin kallista, et huollot on jäänyt tosi vähäisiksi...

Ei ole ollut mitään ongelmia kynsien kanssa, kun ne eivät mitkään ylipitkät ole. Salilla ei ole yksikään tipahtanut, eikä muutenkaan haitannut treenaamista. Pääasia, että näyttävät siistimmiltä kuin omat ohuet nysäni, pituutta en niinkään halua. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom