Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Noniin, nyt ku on paljo puhetta tosta ljk:sta niin jatketaa tuttuu ja turvallista armeija linjaa. Eli nyt on myös rajavartiolaitoksen palvelukseen tulossa kuntotestit.Kellään mitään tietoa onko noi testit samanlaiset kuin LJK:ssa tietysti paljon kevyempi versio vai mikä on homman nimi? Niin ja onko muita tulossa immolaan heinäkuussa 2007?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulevista testeistä en tiedä, kävin itse Immolassa v. -98. Tykkäsin itse ko. palveluspaikasta. Siellä riittää, että on normaalissa hyvässä kunnossa, jos cooper huitelee 2800-3000 tienoilla, pärjäät siellä aivan loistavasti.

Oletko nyt siis menossa inttiin tuonne Immolaan, vai opiskelemaan rajavartijaksi?
Kaikesta päätellen varusmieheksi. Avaruusmiehille tarjotaan Immolassa erikoisrajajääkäri koulutusta nykyään.

Omissa suunnitelmissa olis pyrkiä tuonne, mikäli ovet ei aukene Uttiin. Varusmiespalvelus siellä on kuulemma haastava ja sehän sopii paremmin kuin hyvin. Seuraavasta linkistä löytyy hieman lisätietoa aiheesta: http://www.rvl.fi/rvl/home.nsf/0/825E28146216FA2EC2256CA8002DCB93?opendocument

Itse kävin Immolan vuonna 92 ja nuorempi veljeni siitä 10 v myöhemmin. Reilu paikka, suhteellisen aktiiviistta ulkoilua, mutta sisäkuri (ts.kasarmilla tapahtuvat toimet) suhteellisen löysää. Eli asialliset hommat hoidetaan.

Helvetin monipuolista koulutusta. Pieni paikka, kaikki tuntevat kaikki. Ruoka todella hyvää, ilmeisesti pienen paikan etuja. Ulkona saa olla reilusti. Teltta ja makuupussi tulee tutuiksi. Ei mitään turhaa nipotusta. Tetsaria ja kypärää näkee vain vilauksen, ei kuulu sissin varustuksiin :).

Sellainen paikka, että kun saa havun käsivarteen, vetää se hieman ryhtiä paremmaksi.

Ei varmasti vastaa vaativuudeltaan Uttia tai saati sukeltajia, mutta on varmasit sata huonompaa tapaa kuluttaa "pakollinen" armeija-aika.

Ajalta on jäänyt parhaiten mieleen Jukajärven marssi (45km täydellä varustuksella aikaa vastaan)ja Sissi I-III leirit, jotka kestivät kukin viikon, ja joka reissulla siirryttiin pari kolme päivää paikasta A-->B matkan ollessa 150-200km. Unta noilla matkoilla ei paljon kerinnyt ottaa, ja heikoimmat saivatkin jo varsin reiluja hallusinaatioita.

Vaihtelua oli myös tajolla. Osa sai vetää naama saapaslankkia täyteen ja muuttua tummaihoikseksi, sen jälkeen meidät tiputettiin Vaalimaan "ei kenenkään maaalle", ja sieltä porukka veti kompassilla Suomen rajojen yli vauhtia kiihdyttäen ja odotti milloin työssä olevat rajavartiat saavat "neekerit" kiinni koirineen.

Käy ihmeessä kokeilemassa, varmasti välillä vituttaa, mutta kyllä se jälkikäteen lämmittää. Pieni paikka, hyvä tunnelma.

Kuulostaa hyvälle. Itse mielummin toimin ja teen jotain kun hajoan kassulle. Mettä yöt on tuttuja joten leirit ei haittaa. Nythän tuo systeemi hiukan muuttuu kun tulee nuo kuntotestit ja erikoisrajajääkäri koulutus alkaa. Ohjelma kuuluu muistaakseni enemmän lähitaistelu osuutta tai vastaavaa. Mites kävitkö ite puntilla ku olit immolassa, ja mites toi ruokailu?

tarkoitus ois lähtee yrittämään ainakin tonne immolaan heinäkuussa 2007.semmosta tietoo sain tonne erikoisrajajääkärikomppaniaan pyrkimisestä(tonne erikoishommaan siis on ne testit),ja että kannattaa reenata niinku ois menossa laskuvarjojääkäri-testeihin.elikkä itellä jatkuu tää juoksentelu ja nyt ois tarkotus ottaa sitten tuo 10kg lisäpaino reppuun mukaan heilumaan lenkille

Koskahan tuosta erikoisjääkärijutusta tulee tarkempaa tietoa, kuten esim. testien sisällöt ja päivämäärät? Itsellä olisi kans suunnitelmissa hakea tuonne Utin lisäksi, toivottavasti testipäivät eivät mene päällekkin, tammi-helmikuun vaihteessahan kummatkin ovat..

Immola on loistopaikka. Pieni paikka, mutta hyvät edut. Itse en ole käynyt suorittamassa palvelusta tuolla, mutta muutama kaveri on sekä serkku on valtion leivissä työssä Immolassa. Saattaa tulla monessa koulutus tilanteessa tutuksi :)
Ilmapiiri hyvä ja ruoka todella hyvää ja ei varmasti palvelusaika tule tylsäksi.

Rajavartiolaitoksen henkilökuntaa oli ainakin seuraamassa viimeks ku ljk:n valintakokeita pidettiin, että ehkä ne mallia ottavat.

Ok, alkuviikosta tulikin kirje kotiin jossa mainittiin, että immolaan hakijoille tullaan suorittamaan kuntotesti ja lisää tietoa tästä tulee syksyllä. Toivottavasti testit eivät ole samaa aikaan ku LJK:n. Ne ketkä eivät pääse testeistä läpi sijoitetaan sitten ympäri suomea, kiintiöpaikoille.

Luulisi olevan samanlaiset testit ja järkevää olisi että olisikin että ei molemmissa testeissä tarvitsisi käydä. Ja jos niistä testeistä ei pääse läpi ni joutaaki sijottaa jonnekki kiintiöpaikoille. Ei ne testit oo pahat.

Immolaan ollaan menossa tammikuussa07 ja kivoja testejä odotetaan innolla. Toivottavasti samaan sakkiin on tulossa muitakin jotka halajavat erikoisrajajääkäreiksi / ljk:hon / Sukk:lle.

Itse olin Immolassa II/94. Silloin systeemi oli se, että AUK suoritettiin tuolla, muutoin palvelin Ivalossa. Noita paikkoja verratessa, suosittelen kovasti Ivaloa - sinnekin ainakin silloin otettiin porukkaa ympäri Suomea. Meininki suurin piirtein sama, mutta maisemat, luonto ja paskanhajuttomuus suuri plussa. IV:llä ja viikonloppuna kalapaikat lähellä - jos ei saa metässä samoilusta palvelusaikana tarpeeksi. Toki pitää olla kovasti erähenkinen, että viihtyy rajalla missään - ja toki kunto hyvä. Paljon tippui porukkaa pois, kun eivät paikat kestäneet.

Itse olin Immolassa II/94. Silloin systeemi oli se, että AUK suoritettiin tuolla, muutoin palvelin Ivalossa. Noita paikkoja verratessa, suosittelen kovasti Ivaloa - sinnekin ainakin silloin otettiin porukkaa ympäri Suomea. Meininki suurin piirtein sama, mutta maisemat, luonto ja paskanhajuttomuus suuri plussa. IV:llä ja viikonloppuna kalapaikat lähellä - jos ei saa metässä samoilusta palvelusaikana tarpeeksi. Toki pitää olla kovasti erähenkinen, että viihtyy rajalla missään - ja toki kunto hyvä. Paljon tippui porukkaa pois, kun eivät paikat kestäneet.

Itse kutsunnoissa kysyin pääsyä Ivaloon Rajajääkärilaitokseen ja se oli myös ykkösvaihtoehto, mutta meikäläisen paikkakunnalta on 1000km Ivaloon joten vastaus oli tyly Ei onnistu :(

Ite oon lähössä pyrkimään erikoisrajajääkäriks ja meinasin alotella reenailemisen tuolla navy seals 1:llä siirtyen sitten 2:seen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom