Raisa Räisäsen katoaminen/tunnista auto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Overdrive:n keskustelupalstalla on mielenkiintoinen aihe ja tärkeä asia ratkaistavaksi.
Raisa Räisänen katosi Tampereella syksyllä 1999. Media on julkistanut tapahtumayöstä videokuvan, jossa on auto, jonka merkki ja malli halutaan tunnistaa. Siitä ei ole varmuutta onko autolla tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa, mutta tällähetkellä se on yksi rikostutkijoiden johtolangoista.
Overdriven keskustelupalstalla suurin osa on mieltä, että kyseessä olisi 60-luvun alun cadillac.

Raisan vanhempien avaama kotisivu..
http://www.elisanet.fi/raisa.raisanen/

Overdriven keskustelu asiasta..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=80850

Poliisitv..
http://www.yle.fi/poliisitv/kadonneet.php#RAISANEN

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi oli jännä juttu. Nuori tyttö katosi vaan tuosta noin. Heti tätä threadia lukiessakin muistin jo tytön ulkonäön vaikken ollut noita linkkejä avannutkaan, niin se vaan on jäänyt mieleen.

Ikävä juttu sinänsä, varmasti kuolluthan tuo on, mutta aika jännä ettei sitä olla saatu selvitetyksi eikä tytön ruumis edes ole tullut missään yhteydessä vastaan näiden vuosien aikana.

Tässä tuo kuva autosta.

Liitteet

• kadonnut_raisa_raisanen2.jpg
    kadonnut_raisa_raisanen2.jpg
    7,4 KB · Katsottu: 9 820
Kovin on overdrivella väitettä ja isolla prosentilla, että kyseessä olisi cadillac sedan tai limousine, jostain vuodelta -62-64.
Jotkut väittäisi jopa lincolniksi tai mercuryksi. Mitä itse olen "tutkinut" asiaa, niin melko hyvillä yhtäläisyyksillä näyttäisi kyllä cadillacin sedanilta tai limousinelta. Noita on tiettävästi suomessa jotain 10-15 kpl???

Miten toi auto nyt liitty katoamiseen? Eihän siitä oo mitään kuvaa/havaintoa, että tyttö ois menny tohon autoon.

Colin sanoi:
Miten toi auto nyt liitty katoamiseen? Eihän siitä oo mitään kuvaa/havaintoa, että tyttö ois menny tohon autoon.

Eiköhän tutkijoilla ole siihen jokin syy. Joko etsitään epäiltyä tai pois suljetaan epäilys.

Kyl mä ainaki heti veikkasin cadillaciksi kun näin kuvan lehdessä. Erityisesti takavalot on hyvin caddymaiset.

Hiukan alle 60 luvun Chervolet Bel Air.
Tämä mutu heitto mutta perä näyttäisi jotenkin siltä enemmän.
Bel airissa perä on pyöreämpi ei tommonen littana niinku kuvassa näkyy.

Eikös poliisi tv:ssä tuon auton ollut joku jo tunnistanut? En nyt vaan muista mikä malli ja merkki.

Edit: tuolla sivuilla ei sitä mainita mutta lähetyksessä joku merkki ja malli mainittiin.

ulkomaalaisiahan tässäkin tapauksessa epäillään, ainakin viimeksi kun poliisi tvssä oli ko tapahtumasta juttua. tarttis tehdä jotain.

En ole yhtään Cadillacin kuvaa nähnyt joka näyttäisi tuolta. Toi Lincoln on paljon lähempänä.

Mielestäni auton tuntomerkit ovat:
-Littehkö perä (Cadillaceissa näyttäis olevan aina noi isot "siivet" joten ei sovi)
-Perässä ei juurikaan noita "sivusiipiä" (Cadillaceissa on)
-pyöreähköt valot (Cadillaceissa pystyt suorakaiteet yleensä. Pyöreitä en ole nähnyt)

Disclaimer:
En tiedä autoista juuri mitään ja kaikki kuvat ja muut olen googlettanut, joten otanta ei ole suuren suuri. Toi auto näyttää niin hemmetin tutulta, mutta kun autojen merkit ei jää päähän, niin hankala veikkailla. Varmaan jossain leffassa olen nähnyt tuollaisen auton (Blues Brothers?).

Luulisi, että autoharrastajat osaisivat sanoa suoraan mikä toi auto on. Edelleenkin siis Cadillac näyttäisi minun silmään ihan väärältä.

NoPain sanoi:
En ole yhtään Cadillacin kuvaa nähnyt joka näyttäisi tuolta. Toi Lincoln on paljon lähempänä.

Mielestäni auton tuntomerkit ovat:
-Littehkö perä (Cadillaceissa näyttäis olevan aina noi isot "siivet" joten ei sovi)
-Perässä ei juurikaan noita "sivusiipiä" (Cadillaceissa on)
-pyöreähköt valot (Cadillaceissa pystyt suorakaiteet yleensä. Pyöreitä en ole nähnyt)

Disclaimer:
En tiedä autoista juuri mitään ja kaikki kuvat ja muut olen googlettanut, joten otanta ei ole suuren suuri.

Kyllä tuo nimen omaan 60-luvun alun Caddyltä vaikuttaa. Huomaa yhtäläisyydet alla olevan kuvan ´63 Coupe de Villen ja valvontakameran kuvaaman auton välillä:

1: Litteä, leveä takakontin kansi
2: Matalat siivet kontin molemmin puolin
3: Lamput siipien päissä
4: Kontin kansi loppuu leveään, kromiseen puskuriin, jossa valaisimet päissä.

Ei mun mielestä ole kahta kysymystä asiasta, 60-luvun puolivälin tienoon Cadillac tuo auto on.

Liitteet

• 63cdv_rear.jpg
    63cdv_rear.jpg
    19,3 KB · Katsottu: 2 483
Erkka80 sanoi:
Kyllä tuo nimen omaan 60-luvun alun Caddyltä vaikuttaa. Huomaa yhtäläisyydet alla olevan kuvan ´63 Coupe de Villen ja valvontakameran kuvaaman auton välillä:

1: Litteä, leveä takakontin kansi
2: Matalat siivet kontin molemmin puolin
3: Lamput siipien päissä
4: Kontin kansi loppuu leveään, kromiseen puskuriin, jossa valaisimet päissä.

Ei mun mielestä ole kahta kysymystä asiasta, 60-luvun puolivälin tienoon Cadillac tuo auto on.
No toi on kyllä lähinnä oleva Cadillac minkä olen nähnyt. Noi valot ei vaan mielestäni täsmää vieläkään. Tiedän, että valvontakameran kuvassa valot on ylivalottuneet ja levinneet, mutta silti näyttäisi, että ne on pyöreämmät kuin kuvasi autossa. Ja siivet näyttävät matalemmilta.

Aziiz sanoi:
Perästäpäin näyttää mun mielestä todella paljon Lincoln Mark Continenta vm69.

Se se nyt ei ainakaan ole. Lincolnissa on "varapyörän uloke" perässä.

Ja onhan asiaa jo laajemmalti tutkittu ja poliisi ja mm. overdriven porukkan on sen tunnistanut cadillaciksi, mutta vuosimallista ei varmuutta.

Edit: Ja kun oikein pohtii noita perävaloja, niin kyllä ne vaikuttaa kuitenkin soikeilta, koska jos katsoo valon alaosaa, niin se lähtee kapean soikiomaisena, mutta ylivalottuneisuuden takia näyttävät keskiosaltaan levinneiltä. Koittakaa vaikka kääntää värit vastakkaisiksi paintilla tai muulla kuvienkäsittelyohjelmalla. Eli sopisi cadillaciin, jos soikiot/kapeat valot.
Entäs rekisterikilpi, ei näy. Olisiko tuossa puskurin ylivalottuneessa kohdassa?
Näkeekö kukaan takapellin päällä bumerangia? Overdriven väestä osa näkee siinä sellaisenkin, vai onko sekin sitten jokin heijastuma.

Kannattaa myös muistaa, että joku on saattanu muuttaa harrasteajoneuvon takasiipien muotoa tai upottaa toisen merkkisestä vehkeestä takavalot tms. Cadillaciä epäilen kyllä itsekkin, vuosimalli jossain 62-64 välillä

paksi sanoi:
Kannattaa myös muistaa, että joku on saattanu muuttaa harrasteajoneuvon takasiipien muotoa tai upottaa toisen merkkisestä vehkeestä takavalot tms. Cadillaciä epäilen kyllä itsekkin, vuosimalli jossain 62-64 välillä

Autopiireissä tuo sais varmaan turpaansa, jos on mennyt autoa noin tuunaamaan. Näitä autoja kun ei ole tarkoitus tuunata vaan entisöidä. Eli en kirveelläkään jaksa uskoa mitään muutoksia tehty tuohon autoon.

eikö iltalehdessä ollut juttua em. asiasta että sipe santapukilla on samanlainen auto ja se on juuri 62-64 cadillac.
eikä santapukilla kuulema ole ollut osaa eikä arpaa tapahtumaan.

Itse bongaan kyseisestä kuvasta myös bumerangin. Kuvankäsittely ohjelmilla on tosiaan hyvä rukata kuvaa vähän niin yksityiskohtia on helpompi erottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom