Rainbow-rypsiöljystä

Sorruinpa siis kauppaan menemään tässä hiljattain, ja käteeni tarttui pullo halpaa Rainbow-merkkistä rypsiöljyä. Pakkauksessa ei ole mitään mainintaa valmistustavasta (paitsi että valmistusmaa Belgia, perkele), joten kiinnostaisi ensinnäkin tietää, mitä tavaraa tämä on, ja toiseksi, kannattaako vaihtaa merkkiä pullon tyhjennyttyä?

Ja sitten vielä asiasta toiseen, eli itse öljyn käyttöön. Olen oma-aloitteisesti selaillut vanhoja keskusteluja ja saanut sellaisen käsityksen, että rypsäriä tulisi nauttia 2-3rkl päivässä, mieluiten proteiinipitoisten aterioiden yhteydessä, eritoten ennen nukkumaanmenoa ja ei missään nimessä treenin jälkeen, kun nopeaa imeytymistä tarvitaan. Korjattavaa?

Sitten vielä :offtopic:-osuus (kahta aihetta en jaksanut pystyyn pykätä):
Tajusin tuossa kirjoittaessani, että iltapalani ei ole ollenkaan valkuaisainepitoinen. Jos lisäisin iltapalaan (0,5 litran) proteiinijuoma-annoksen, tulisi nestemääräksi yksi litra, ja tarkoituksena ei ole koko yötä kusella ravata. Voinko siis vaikka lusikoida jauhetta raakana naamariin, kun tarvittava nestemäärä saavutetaan jo murojen yhteydessä? :david: Ja jos en (kuten vahvasti epäilen), niin onko hyviä ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi? Olen jopa valmis luopumaan rakkaista muroistani, mikäli se on ainoa keino.

No tuo on ihan tavallista rypsiöljyä, eli siis ei sitä kylmäpuristettua(se on ruskeampaa). Öljyä voi lisätä iltaa kohti riippuen tietysti treeniajankohdastasi. Ja ennen nukkumaanmenoa proteiinin kera.

Jätä vaan ne murot pois ja jos jää nälkä tuosta protskudrinkistä(niinkuin niistä yleensä jää:D ), niin vaihda se johonkin kiinteään ruokaan(kananmunat, rahka, raejuusto, tonnikala jne.). Yhessä ruokalusikallisessa on 135 kcal joten ota sen mukaan sitten illalla.

Ruokalusikallisessa rypsiöljyä vai protskua?

:offtopic: Älkää muuten sanoko enää mitään tuosta iltapalastani. Hakutoiminnon ihmeellistä maailmaa hyödyntäen tajusin, millainen pässi olen ollut. Muutosta tulee tapahtumaan.

Paitsi että ruokalusikkaan mahtuu 7-8 g öljyä, joten siinä ei ole kuin 63-72 kcal. Tai ainakaan mun lusikkoihin ei enempää mahdu ;)

Rainbow rypsäri on parasta ja halpaa. Sitä iltapalaksi n. 33g ja 100g raejuustoa: 400kcall

Kylkeen halpaa lidli oliiviöljyä 4.9/1 litra, menee tonnikalan ja mansikka heran kanssa

Muutama päivä sitten pyörittelin kädessä X-tra nimistä rypsiöljypulloa. Satuin Katsomaan rypsin ravintoarvoja ja siellä luki rasvahappojen kohdalla: 64% monotyydyttymättömiä rasvah., 30% polytyydyttymättömiä rasvah. ja 6% tyydyttyneitä rasvah. Jäin miettimään, että onkohan tämä kuinka hyvää rypsiöljyä illalla syötävyksi, koska pullossa on tyydyttynyneitä rasvahappoja. Eikö tyydyttyneet ole juuri niitä, joita pitää pyrkiä välttämään? Vai onko niitä samallatavalla muissakin halpis rypseissä... ?

:offtopic:

Kyllä ruokalusikallinen rypsiöljyä tosiaan painaa noin 13-15g ja siten kilokaloreita on juurikin tuo 135-150. :arvi:

Kaikenmaailman syömiseen tarkoitetut lusikat sitten erikseen, niistä nyt ei voi muuta sanoa ku et vaihtelee ihan pirusti niiden tilavuus.

Triv sanoi:
Muutama päivä sitten pyörittelin kädessä X-tra nimistä rypsiöljypulloa. Satuin Katsomaan rypsin ravintoarvoja ja siellä luki rasvahappojen kohdalla: 64% monotyydyttymättömiä rasvah., 30% polytyydyttymättömiä rasvah. ja 6% tyydyttyneitä rasvah. Jäin miettimään, että onkohan tämä kuinka hyvää rypsiöljyä illalla syötävyksi, koska pullossa on tyydyttynyneitä rasvahappoja. Eikö tyydyttyneet ole juuri niitä, joita pitää pyrkiä välttämään? Vai onko niitä samallatavalla muissakin halpis rypseissä... ?

Ei rasvahappojakaumalla ole väliä, kun mietitään onko hyvää illaksi vai ei. Ei niitä tyydyttyneitä tarvi sentään kuin ruttoa varoa. Tarvitaan niitäkin.
Kaikissa öljyissä on tyydyttyneitä, joten ei tuo määrä mikään ihmeellinen ole.
Lähinnä laske vain kalorit niin homma toimii:)

nostan nyt tän ylös ku tuli vaan mielee... mulla tuntus olevan nopea aineenvaihdunta.. ja syön kyllä 2-3 tunnin välein ihan tarpeeksi ja kalorimäärän pitäs kuulema pyöriä yli 3000 pelkällä normaalilla ruualla... (terkkari laski mun ruokailut jne.jne) ja airobista ei tule kuin kerran2 viikossa.

tuon lisäksi protskudrinkkejä menee 3-4 per päivä riippuen onko treenipäivä vai ei.. paino pysyi samassa.. ei nousua/laskua.

sitten lisäsin rypsärin mukaan, sitä olen nyt "syönyt" 3kk ajan ja äsken just katsoin paljonko sitä minulla menee päivässä.. 1-2dl :hyper:

puolessa desissä on 6 ruokalusikallista, eli suunnilleen 20rkl menee päivässä minulla rypsäriä..

mutta läskiä ei tartu sitten ei millään.. (yritän nostaa hieman rasvaprosenttia kun tuntuu olevan hiukkasen liian pieni ja ei lihaakaa tartu enää vaikka miten reenaa.. 4kk pysynyt paino nyt samassa.. minkäs teet)

Jos reenaat liian usein?
Kyllä se on ihme jossei tolla määrällä nouse paino. Eli syöt ne normisafkat 3000 kaloria + proteiinijuomat + rasvat? Ajattelin vaan ettet olis tinkiny noista muista ruuista rasvan vuoksi.

Mites voimatasot onko nousseet hyvin?
Itellä rauhottu toi aineenvaihdunta siinä 18 vuoden kieppeillä ja alko läskiäki tulemaan.

Peeveli sanoi:
nostan nyt tän ylös ku tuli vaan mielee... mulla tuntus olevan nopea aineenvaihdunta.. ja syön kyllä 2-3 tunnin välein ihan tarpeeksi ja kalorimäärän pitäs kuulema pyöriä yli 3000 pelkällä normaalilla ruualla... (terkkari laski mun ruokailut jne.jne) ja airobista ei tule kuin kerran2 viikossa.

tuon lisäksi protskudrinkkejä menee 3-4 per päivä riippuen onko treenipäivä vai ei.. paino pysyi samassa.. ei nousua/laskua.

sitten lisäsin rypsärin mukaan, sitä olen nyt "syönyt" 3kk ajan ja äsken just katsoin paljonko sitä minulla menee päivässä.. 1-2dl :hyper:

puolessa desissä on 6 ruokalusikallista, eli suunnilleen 20rkl menee päivässä minulla rypsäriä..

mutta läskiä ei tartu sitten ei millään.. (yritän nostaa hieman rasvaprosenttia kun tuntuu olevan hiukkasen liian pieni ja ei lihaakaa tartu enää vaikka miten reenaa.. 4kk pysynyt paino nyt samassa.. minkäs teet)

Kannattas alkaa itte laskeen ne kalorit..Ja jos ei paino nouse,niin lisää kaloreita koneeseen vaan..

voi sitä nuoruutta, saa syödä miten huvittaa, eikä läskiä näy missään! :D joopa joo, suosittelen syömään miten nytkin oot syöny ja vaihdat treeniohjelmaa vaikka, ellet ole varma että treeni on kunnossa. parin vuoden päästä joudut miettimään jo paljon syöt, joten kerää vaikka voimaa lisää jos massaa ei tartu niin paljoa, jossain vaiheessa ne lihakset tulee korkojen kera

Back
Ylös Bottom