RAID 0 kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Turha ja turha. Jokainen kai määrittelee mikä on omiin tarpeisiin turha. Kyllä se tiettyjä toimintoja nopeuttaa ihan selkeästi. Kallis viritelmä, varsinkin noilla levyillä ja vikaherkkä.
Joo siis en tarkoittanutkaan sitä että tuosta ei kenellekään olisi hyötyä, mutta ainakin omat viritykset näiden koneiden kanssa tulee tehtyä melkeinpä puuhastelun ja kokeilun vuoksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uih, uih.. Threadista innostuneena olin jo liimailemassa kovalevyjä pikaliimalla yhteen uskomattomat RAID-nopeudet mielessäin, kun törmäsin tähän linkkiin:
http://www.nextlevelhardware.com/storage/battleship/

Eli SSD-levyjä raidattuna. Näyttää nopealta. Prkl.

Verkkokaupassa näyttäisi olevan Transcendin 32GB SSD-kovo ~151€. Eli jos noita laittaisi edes kaksi.. 64GB olisi jo ihan riittävä käyttöjärjestelmälle ja peleille (ainakin mun käyttööni). Ja voisi olla aikas nopea :hyvä:

13058-Transcend%20SATA.JPG

Tollasia läpysköjähän ne kovot tulevaisuudessa sitten on. Nyttenhän melkein suurin pullonkaula tietokoneessa on kovalevy, ja sen surkea luku/kirjoitusnopeus ja suuri hajoamisprosentti. Noita odotellessa.

Nyttenhän melkein suurin pullonkaula tietokoneessa on kovalevy, ja sen surkea luku/kirjoitusnopeus

Tuossa oikeastaan kiteytyy se, miksi tätä RAID hommaa aloin miettiä :)

Mä oon jo kauan odottelut millon aletaan keskittymään levyjen nopeuteen koon sijasta.
:offtopic:
haukifile: sinisenporkkanan tekstiin oli tarkoitus kohdentaa tuo viesti. Tässä kun puuhastelee kaikkea muuta samalla niin jengi perkele kerkee vastaamaan välissä. Pitäs aina vaan quotata tekstit.

Eli SSD-levyjä raidattuna. Näyttää nopealta. Prkl.

Verkkokaupassa näyttäisi olevan Transcendin 32GB SSD-kovo ~151€. Eli jos noita laittaisi edes kaksi..

Sen verran piti itsekin syventyä, että noi Samsungit ja Transcendit ei oo järin häävejä vehkeitä verrattuna tavan Raptoriin.

Mtron ilmeisesti tän hetken nopeuskunkku, mutta pikkusen on suolaiset hinnat vielä noilla nopeemmilla Pro-levyillä:
http://www.ssdisk.eu/buy_mtron_sdd.php

Ei ihan perse kestä ostella 750 eur / 32GB hinnoilla noita.

Jos fyrkkaa olis heittää tuleen, niin saman tien lähtisi raid 0 noilla Mtronin levyillä. 64gb mahtuis jo käyttis, ohjelmat ja pelit kivasti. Aijai :hyper:

Kone tuli laitettua eilen illalla kasaan ja loppujen lopuksi päädyin sitten ihan normaaliin kovosetupiin, eli en lähtenyt sen RAID 0:n kanssa kikkailemaan.

Ihan mukavasti tuo Raptor tuntuu suoriutuvan sellaisenaankin ;)

En tosin paljon ole vielä päässy tuota testaamaan, kun tuli sitten asennettua se 64bit Vista ja eihän mun wireless kortille löytynyt 64bit Vistan ajureita (toimivia) mistään. Aamulla tuli haettua wireless USB kortti ja se tuntuu toimivankin, eli tänään pääsee jo vähän enemmän katsomaan tuota systeemiä.

Kone tuli laitettua eilen illalla kasaan ja loppujen lopuksi päädyin sitten ihan normaaliin kovosetupiin, eli en lähtenyt sen RAID 0:n kanssa kikkailemaan.

Ihan mukavasti tuo Raptor tuntuu suoriutuvan sellaisenaankin ;)

En tosin paljon ole vielä päässy tuota testaamaan, kun tuli sitten asennettua se 64bit Vista ja eihän mun wireless kortille löytynyt 64bit Vistan ajureita (toimivia) mistään. Aamulla tuli haettua wireless USB kortti ja se tuntuu toimivankin, eli tänään pääsee jo vähän enemmän katsomaan tuota systeemiä.

Windows update pukkaa ainakin Vistan englannin kieliselle 64 bittiselle versiolle SP1:stä...

Windows update pukkaa ainakin Vistan englannin kieliselle 64 bittiselle versiolle SP1:stä...

Ei ainakaan mulle pukannut vielä vaikka onkin Eng versio.
Tuossa on käsittääkseni porrastettu sitä jakelua sen mukaan, että mitä hardwarea koneesta löytyy (eli, jos koneessa sattuu olemaan osia, jotka tällä hetkellä ei ole yhteensopivia SP1 kanssa, niin se tulee sitten seuraavassa aallossa).

Kunhan tuo SP1 virallisesti julkastaan ni vedän tämän läppärin VISTAN uusiksi, formatoinnin kautta. Mulla ainakin vielä muutamia ärsyttäviä pikkubugeja jotka toivottavasti ois korjattuna sen jälkeen.

Toi SP1 RC1 Refresh 2 pitäisi olla sama mikä on volume lisence asiakkaille jo toimitettu final versiona. Ei ainakaan enää asennuksen jälkeen lue missään mitään RC v.nöönöö niinkuin betoissa on lukenut, eikä näy mitään aikarajadisablointeja sun muita.

Saa asennettua Windows Updatesta näillä kikoilla vaikka saman tien:
http://www.mydigitallife.info/2008/01/26/windows-vista-sp1-rc-refresh-2-600118000-released-include-wu-install-registry-code/

Viikon verran tullut tuota SP1:stä käytettyä ja ihan OK pelannut. Ei mitään mullistavaa nopeutusta tms. tullut. Päällimmäisenä ehkä huomaa foldereita selaillessa ja vippaillessa että mietintäpaussit on jonkin verran lyhentyneet.

Toi SP1 RC1 Refresh 2 pitäisi olla sama mikä on volume lisence asiakkaille jo toimitettu final versiona. Ei ainakaan enää asennuksen jälkeen lue missään mitään RC v.nöönöö niinkuin betoissa on lukenut, eikä näy mitään aikarajadisablointeja sun muita.

Saa asennettua Windows Updatesta näillä kikoilla vaikka saman tien:
http://www.mydigitallife.info/2008/01/26/windows-vista-sp1-rc-refresh-2-600118000-released-include-wu-install-registry-code/

Viikon verran tullut tuota SP1:stä käytettyä ja ihan OK pelannut. Ei mitään mullistavaa nopeutusta tms. tullut. Päällimmäisenä ehkä huomaa foldereita selaillessa ja vippaillessa että mietintäpaussit on jonkin verran lyhentyneet.

Mä en varmaan kuitenkaan lataa ennen kuin se updaten kautta automaattisesti sitä tarjoaa. Ihan vaan siltä varalta, että jos se tosiaan menee niinkuin aiemmin sanoin (se luki yhdellä ihan alan sivustolla, että tulee niiden hardware profiilien perusteella) niin tämä mun uusi emolevy tod.näk. on juurikin niitä komponentteja, joita varten pitää jotain viritellä.

Nää nVidian piirisarjoilla olevat levyt kun on välillä vähän kranttuja sen suhteen, että mikä toimii ja mikä ei ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom