Rahojen säästäminen/tuhlaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bolu
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
7.7.2011
Viestejä
15
Mitä mieltä pakkislaiset yleisesti ovat, pitäisikö ihmisen elää kuin viimeistä päivää miettimättä menojaan vai elää nuukasti ja säästää rahaa pahan päivän varalle? Missä menee teidän mielestä elintason "kultainen keskitie", jossa pystyy vielä nauttimaan elämästä, mutta silti jäisi joku lantti säästöön?

Olen itse ollut aina jopa liian nuuka rahan suhteen ja olen pystynyt nyt jopa opiskelijanakin laittamaan rahaa säästöön. Säästän käytännössä kaikessa missä pystyn: asumisessa, ruuassa, vaatteissa... Hyvä pesämuna on jo näihin ikävuosiin suhteutettuna kerätty, mutta olen samalla miettinyt, että onko tässä lopulta mitään järkeä? Varsinaista säästökohdetta ei näille rahoille ole mietitty ja nyt kun joitain isompia hankintoja (silmäleikkaus, pyörä, matka..), jotka toisivat vähän iloa elämään, mutta eivät ole välttämättömiä, olisi mielessä, en mihinkään osaa rahojani käyttää. Varsinkin vähän vanhemmilta olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä, että olisitteko tehneet nuoruudessanne jotain toisin taloudellisten asioiden suhteen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse oon aina töissä ollessa säästänyt rahaa ja pyrkinyt kasvattaa lisää säästöjä... mutta ne on mennyt sit elämiseen ku on jäänyt työttömäksi... eihän rahoja hautaan saa mukaan, mut voihan sit yrittää pyrkiä siihen asemaan, et olis joskus vähän enemmän pätäkkää taskus...
 
Olen luonteeltani liian heikko/vahva. Ei pysty tuhlamaan. Eikä mitään käryä mihin edes haluaisin säästää, kun autot tai asumukset ei kiinnosta.