Rahkaletut

Bongasin yhdestä lehdestä tällaisen rahkalettujen ohjeen.
En ole vielä ehtinyt testata....

RAHKALETUT

300G maitorahkaa
5 munaa
1dl vehnäjauhoja
100g sokeria (voi varmaan korvata makeutusaineella jos haluaa)
2tl vaniljasokeria
1tl appelsiinin kuorta

Sekoita ainekset varovasti (minkäköhän takia?)
ja paista lettupannulla voissa.

Kyytipoijaksi voi laittaa vadelmahilloa

200g vadelmia
1,5 rkl vaniljasokeria
1rkl sokeria

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
She Devil sanoi:
No voi perse, enhän mä tollasta oo huomannu, mutta ens kerralla muistan jos tulee jotain mielenkiintoisia reseptejä eteen ;)

On kokeiltu eilen tota ja voin sanoa että oli ÄLYTTÖMÄN HYVÄÄ!

Tosta ohjeesta voi vähentää vehnäjauhoja ja korvata sokerin makeutusaineella. Laitoinkin jo Juhalle mailia siitä.
Mä tein niistä vaan 2 kpl pancakeja...ei tartte niin paljoa käryttää. JA sit syö sen rahkahässäkän kanssa niin johan on hyvää ja protskupitoista. Avokin kanssa tuo tsydeemi vedettiin puoliksi iltapalaksi :D

She Devil sanoi:
RAHKALETUT

VAROITUS!!!1 Noihin voi jäädä "koukkuun"...

Tein sitten eilen illalla noita ja tulen tekemään toistekin.

Mietin aluksi, että josko jättäisin tuon appelsiinin kuoren pois mutta onneksi sitten oli muutenkin kaupassa käytävä niin ostimpas appelsiininkin.

Siitä kuoresta tulee todella ihana tuoksu ja öljyä tuohon taikinaan.

Lettupannulla pieniä lettusia tuosta paistelin ja itse tehdyn mantsikkahillon kanssa söimme.

Makeita olivat eli sokerin määrän voisi kenties puolittaa, mutta toistekin tulen tekemään.

Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla! :5: :kuola:

mites toi appelsiinin kuori oikein otetaan?
pitääkö se raastaa vai miten? ja siitä appelsiinin pinnalta vai sisäpinnalta?

jalat sanoi:
mites toi appelsiinin kuori oikein otetaan?
pitääkö se raastaa vai miten? ja siitä appelsiinin pinnalta vai sisäpinnalta?

Ulkopinnalta raastamalla. Kannattaa pestä appelsiini ensin kuumalla vedellä hyvin. Kannattaa myös raastaa pelkästään sitä oranssia osaa, se valkoinen ei maistu hyvältä.

Otetaas nosto tälle pari vuotta vanhalle säikeelle.

Kokeilin rahkalettuja ja mun mielestä resepti vaatii hieman tunetusta. Taikinaan pitää lisätä loraus rypsiöljyä ja jos haluaa saada aikaiseksi lettuja eikä pannukakkuja taikinaan pitää lisätä varovasti rasvatonta maitoa (siis hyvin varovasti rakennetta tarkkaillen). Maidon määrä saattaa riippua rahkasta jota käyttää. Ehrmann ehkä vaatii vähemmän maitoa kuin esmes Lidlin Milbonan rahka.

Wendy sanoi:
Ei munia ollenkaan? Miten noi pysyy kasassa?
niinpä, kokeilin yks kerta mitä tapahtuu ilman munaa kun niissä on paljon

rasvaa ja vaikka oliski vaan valkuainen niin se tekee sen sitkeäksi lätyksi.

toki toi munaton lätty on herkkänä hajoamaan,

mutta mulla nää onnistuu pirun hyvin kun olen dieeteillä tehny

kaikkeni jotta saisin mahd kalorittomia ja rasvattomia herkkuja.

LuomuPorkkana sanoi:
dieetti letut ala Luomu
0.5 dl vesi
20g kaurahiutale
luomujauhoja( :) )
1tl soodaa

Montako lettua tästä tulee? Toi nestemäärä tuntuu nimittäin tosi vähältä. Juhannuksena tarttis kokeilla jotain terveyslettuja, kun muut paistaa muurikalla kaloripommeja...

Tässä on linkki kauralettuohjeeseen, jossa tosin on enemmän kaloreita kuin Luomuporkkanan ohjeessa.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1088751&postcount=174

Tossa linkki Faidran ohjeeseen http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1083762&postcount=172

Täällä pitäisi olla toinenkin rahkalettu-tredi jossa on erinäköisiä ohjeita, sinne muistan kirjoittaneeni rahkalettuohjeeni, jota käytän.

edit: Tässä linkki http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=43106&highlight=pannari

Pitänee kokeilla nuita rahkalettuja...

Pannarini:

3 munaa
1dl maitoa
1 purkki rahkaa
1,5tl Hermesetas-neste
0,75dl jauhoa (voi kokeilla myös osan korvaamista erilaisilla hiutaleilla)

Sekoita koko setti. Jauhot viimeiseksi ja tietenkin vähän kerrallaan. Voitele kevyesti ison lautasen kokoinen vuoka ja kaada "taikina" sinne. Uunissa 225 astetta 30min. Anna jäähtyä ainakin 5min. Syötäessä päälle viileää mansikka-mustikka seosta.

Tämä on aivan tajuttoman hyvää.

Nautiskelin juuri aamiaiseksi erän noita alkuperäisen ohjeen rahkalettuja kartanomme länsisiiven terassilla. ;)
Oikein maittavia olivat, mutta ensi kerralla vähennän kyllä sokerin määrää satsissa. Lätyistä tuli jo itsessään niin makeita, ettei mitään kovin äitelää viitsi lisäkkeeksi harkita. Suosittelen pelkkiä tuoreita mansikoita ilman makeutusta, antavat J. Sukulan sanoin kivasti kärkeä...

Pannarini:

3 munaa
1dl maitoa
1 purkki rahkaa
1,5tl Hermesetas-neste
0,75dl jauhoa (voi kokeilla myös osan korvaamista erilaisilla hiutaleilla)

Sekoita koko setti. Jauhot viimeiseksi ja tietenkin vähän kerrallaan. Voitele kevyesti ison lautasen kokoinen vuoka ja kaada "taikina" sinne. Uunissa 225 astetta 30min. Anna jäähtyä ainakin 5min. Syötäessä päälle viileää mansikka-mustikka seosta.

Tämä on aivan tajuttoman hyvää.

Muuten hyvä mutta mulla meinasi palaa 20min jälkeen 225 asteessa, joten itse tiputan ensi kerralla lämmöt 200 asteeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom