Rahaa treinerille?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hömppä sanoi:
Miksei muka ns tavallisen kuntoilijan kannata hankkia valmentajaa jos haluaa repiä itsestään irti kaiken minkä saa?! häh? Hankin vaikka en koskaan kisoihin pääsisikään/menisikkään, koska tahdon silti omaksi ilokseni saada mahdollisimman hyvän tuloksen aikaseksi...:rock:

Pääset todella pitkälle omin voimin ilman mitään treineriä jos viitsit ottaa asioista vähän itse selvää. Miksei tietysti jos sitä ylimääräistä pätäkkää on niin ettei tiedä mihin sitä laittaa, niin voihan siitä treenikaverista silloin maksaa. Muussa tapauksessa hanki niillä rahoilla vaikka treenivarusteita, kunnon ruokaa tai lisäravinteita.

Heikki722 sanoi:
Timban postaukseen vielä sellainen lisäys, että kannattaa lähteä treenaamaan myös tän palstan kokeMattomampien kaverien kanssa! On tässä nimittäin muutamissa kimppatreeneissä mitä sun kanssa ollaan vedetty - jäänyt myös jotain meikäläisen hihaan!

Hyvä jos näinkin päin! Ja eilen oli hyvät setit tissiä ja olkapäitä ja tänään tuntee taas tehneensä. Mutta pointti tuli varmasti kaikille selväksi, eli kimppatreenejä vain tuntemattomien kanssa, niistä saa paljon irti kun näkee erilaisia treeniliikkeitä ja tapoja yleensäkin treenata. Aina jää jotain omaan treeniinkin, vaikkei mitään järkeä ole aina suoraan kopiodakkaan. Mutta aina kannattaa kokeilla uutta ja ottaa vinkeistä opikseen.

hömppä sanoi:
Miksei muka ns tavallisen kuntoilijan kannata hankkia valmentajaa jos haluaa repiä itsestään irti kaiken minkä saa?! häh? Hankin vaikka en koskaan kisoihin pääsisikään/menisikkään, koska tahdon silti omaksi ilokseni saada mahdollisimman hyvän tuloksen aikaseksi...

No miksei, siitä vaan jos rahaa on. Mutta ei kannata sitten tuudittautua siihen, että jos nimen alla lukee Personal Trainer tai jotain muuta vastaavaa, että se on sitten joku maailman paras ihminen auttamaan sua treenissä.

Ja väitän että PT:n tai kenen tahansa "valmentajan" avulla saat paljon enemmän irti jos perustiedot on hyvin hanskassa. Tiedät että se valmentaja ei mene sieltä mistä aita on matalin, osaat kyseenalaistaa hullulta tuntuvat hommat ja muutenkin ottaa siitä avusta kaikki irti.

Näitä valmentajia ja PT:itä on sitten niin monen tasoisita, tarkoitus ei siis todellakaan ole dissata ketään PT:tä, mutta näkee noilla saleilla kaikenlaista hiihtäjää tässäkin ammattiryhmässä.

hömppä sanoi:
Miksei muka ns tavallisen kuntoilijan kannata hankkia valmentajaa jos haluaa repiä itsestään irti kaiken minkä saa?! häh?
Mielestäni aloitteleva kuntoilija ei voi aluksi sijoittaa rahojaan paremmin kun ammattitaitoiseen valmentajaan. Ammattitaitoinen valmentaja, jonka kanssa suunnitellaan aluksi tavoite mihin pyritään, ja joka muutaman ensimmäisen treenikuukauden ajan on mukana ohjaamassa treeneissä ja antamassa tietoa, antaa kuitenkin todella paljon lisää edellytyksiä päästä tavoitteisiin. Tietenkin loppupeleissä tulokset riippuvat omasta panoksesta, mutta treenari tuo edellytykset onnistua.

Pakkiksella on paljon pitkään treenanneita karjuja/punttimimmejä jotka eivät varmasti tarvitse treenaria ja osaavat myös omaksua tietoa palstalta, mutta entäs se 40-vuotias kirjastovirkailija joka haluaisi pudottaa 10 kiloa ja päästä kroonisesta niskajumista eroon? Eikä ole koskaan kuullut proteiinista? Ei se osaa surffata Pakkikselle ja laskea kaloreita ja päättää että alanpa nyt tekemään kolmijakoisella volyymitreeniä, että pääsen siihen ja siihen tavoitteeseen. Ei todellakaan... Todennäköisemmin tämä henkilö ostaisi jonkun omenahappokapselipaketin ostos-tv:stä ja dieettaa palstaltakin tutulla "kuppi kahvia aamulla ja salaatti päivällä, sitten pussi sipsejä ja levy suklaata illalla" menetelmällä.

Siksi treenari.

Mielenkiintoinen threadi. Mistä porukat ootte sitten trainerin hankkineet? Kysyäkö salin henkilökunnalta? Kysyä randomisti isoilta salilaisilta? Joku firma?

Sampson sanoi:
Mielenkiintoinen threadi. Mistä porukat ootte sitten trainerin hankkineet? Kysyäkö salin henkilökunnalta? Kysyä randomisti isoilta salilaisilta? Joku firma?

Yksi hyvä vaihtoehto on laittaa vaikkapa sähköpostia kisaaville (ja menestyneille) miehille/naisille ja kysyä suoraan valmennusta. Itse kyselin muutamilta ja löysin lopulta valmentajan, jonka kanssa tuntui jutut menevän yksiin. Kaiken avun olen saanut, mitä olen tarvinnut ja saan varmasti jatkossakin. Ja sellaiset, jotka oikeasti haluavat auttaa, eivät ole ensimmäisenä pyytämässä rahaa.

Itse en turvautuisi pt:n palveluksiin tai salin henkilökuntaan, ellei heillä ole minkäänlaista taustaa fitnessissa/kehonrakennuksessa. Kun ottaa tavoitteeksi kisat, niin kokenut valmentaja ehdottomasti kehiin.

Edit. Ja Hömpälle kovasti tsemppiä valmentajan etsimiseen!

Laitetaan nyt lisää pökköä pesään.
Eli kun tuolla aiemmin oli puhetta tuosta, että mielummin kannataisi laittaa rahat lisäravinteisiin ym treenikamoihi, kuin valmentajaan.
Tarvitsee taas selvittää lisää itsestäni:D
Eli mielipiteeni on se, että pääsen tavoitteisiini paremmin asiantuntevassa ohjauksessa ja "gurun" silmän alla kuin itse MUTU tuntumalla tekien. Ok, yksinkin pystyy taivaltamaan, mutta en luota omaan silmääni arvioidessani esim lihaskehitystäni tai tekniikkaani. En nimittäin halua kuulua siihen jengiin, jotka menevät yrittämään karsintoihin aivan naurettavassa kunnossa (silloin ehkä se oma silmä piiiiikkasen valehtelee) tai tekee salilla liikkeitä aivan päin v....a. Olen siis persoona joka tarvitsee sen toisen ihmisen rehellisen melipiteen ja etsinkin sellaista toista ihmistä joka ASIANTUNTEVASTI osaa hommansa ja sanoo rehellisesti mielipiteensä niin ja titenkin antaa potkuja perseelle! Omaan toivottavasti omat aivot joilla yritän bongata ne hullunkuriset neuvot tai kusetuksen.

Ja kiitoksia hillittömästi kaikille neuvoille, ehkäpä yksi valmentaja ehdokas pukkaa :hyper:

Ja älkää vetäkö sinivalaan kokoisia herneitä nenään, en osaa aina kirjoittaa kaikkia miellyttäen:worship:

Ai niin..ja ei näillä sairaanhoitajan palkooilla paljon juhlita, mutta kulutankin kaiken rahani kyllä suoraan treeniin...Ja ihmiset ihmettelevät miksi olen aina P A, silloin vien ne ihmettelmään lisäravinnekauppahyllyn hintoja.

hömppä sanoi:
Eli mielipiteeni on se, että pääsen tavoitteisiini paremmin asiantuntevassa ohjauksessa ja "gurun" silmän alla kuin itse MUTU tuntumalla tekien.

Se on sun mielipide ja sitä kunniotetaan. Minä taas olen sitä mieltä, että pahimmassa tapauksessa se treineri saattaa hidastaa sun kehitystä. Toinen kun ei voi ikinä koskaan tietää kaikkea mikä toiselle sopii. Lisäksi kehitystä hidastaa se jos sulla ei ole perusasiat kunnossa ruokapuolella. Ja siihen vain kuluu yksinkertaisesti pirusti rahaa.

Maso sanoi:
Se on sun mielipide ja sitä kunniotetaan. Minä taas olen sitä mieltä, että pahimmassa tapauksessa se treineri saattaa hidastaa sun kehitystä. Toinen kun ei voi ikinä koskaan tietää kaikkea mikä toiselle sopii. Lisäksi kehitystä hidastaa se jos sulla ei ole perusasiat kunnossa ruokapuolella. Ja siihen vain kuluu yksinkertaisesti pirusti rahaa.

NIIn kuluu, niiiiin perkeleesti! Mutta en valita...Ehkäpä tätmä maksaa ittensä takasin jonkinlaisena terveytenä sitten vanahana mummona. Tai sitten on jokapaikka romuna:hyper: Kuten nyt:wall: :wall: :wall:

Maso sanoi:
Oletko ihan tosissaan nyt sitä mieltä, että jos hömppä hankkisi valmennusapua vaikkapa joltain pitkään muita valmentaneelta (Mentula, Halonen... tms.) niin se voisi hidastaa kehitystä?

Mun on jotenkin tosi hankala kuvitella, että joku vuosia muita ihmisiä valmentanut voisi oikeasti tehdä hallaa jonkun (suht) aloittelijan kehitykselle. Yleensä nämä ihmiset kuitenkin tekee tuota hommaa työkseen ja ovat olleet tekemisissä hyvin erilaisten ihmisten kanssa joilla kaikilla voi olla erilaiset taustat. Valmennushan on nimenomaan yksilökohtaista, ja hyvä valmentaja ymmärtää kyllä tämän asian. Tuskin hömppä täällä nyt mitään pilipali-personal traineria on kuitenkaan itselleen hankkimassa, vaan sellaisen joka voi hänet valmentaa aikanaan myös body fitness -lavalle.

Toki tämä on taas mun mielipide. Itse olen kyllä hyötynyt valmentajan avusta huomattavasti enkä usko että olisin oppinut ja kehittynyt lähellekään näin paljoa, mikäli olisin vaan puuhastellut itsekseni ilman ulkopuolista apua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itsekin aika paljon valmennustyötä tekevänä...

aika monissa muissa lajeissa käytetään valmentajaa. itseasiassa aika harvassa ovat ne huippu-urheilijat, joilla ei valmentajaa ole, vaan tekevät hommia menestyksellä itse. vaatii toki aika tarkkaa itsensä tuntemista. onhan niitä mika myllylöitä ja jarkko niemisiä...

ei se valmentaja mikään autuaaksitekevä juttu ole, mutta usein semmosista apua on. nää nykyajan pers anal trainerit joskus kyllä tuntuu olevan vaan tekemässä rahaa. sen verran heikoilla tiedoilla osa on matkassa.

Faidra sanoi:
Oletko ihan tosissaan nyt sitä mieltä, että jos hömppä hankkisi valmennusapua vaikkapa joltain pitkään muita valmentaneelta (Mentula, Halonen... tms.) niin se voisi hidastaa kehitystä?

Mun on jotenkin tosi hankala kuvitella, että joku vuosia muita ihmisiä valmentanut voisi oikeasti tehdä hallaa jonkun (suht) aloittelijan kehitykselle. Yleensä nämä ihmiset kuitenkin tekee tuota hommaa työkseen ja ovat olleet tekemisissä hyvin erilaisten ihmisten kanssa joilla kaikilla voi olla erilaiset taustat. Valmennushan on nimenomaan yksilökohtaista, ja hyvä valmentaja ymmärtää kyllä tämän asian. Tuskin hömppä täällä nyt mitään pilipali-personal traineria on kuitenkaan itselleen hankkimassa, vaan sellaisen joka voi hänet valmentaa aikanaan myös body fitness -lavalle.

Toki tämä on taas mun mielipide. Itse olen kyllä hyötynyt valmentajan avusta huomattavasti enkä usko että olisin oppinut ja kehittynyt lähellekään näin paljoa, mikäli olisin vaan puuhastellut itsekseni ilman ulkopuolista apua.

Kaikki valmentajat eivät ole Mentuloita tai Halosia vaan kaikkea löytyy näiltäkin markkinoilta, kuten alenpama itsekin viittasit. Itse taas olen oppinut itse kantapään kautta, kuitenkin niin ettei mitään vahinkoa ole sattunut. Päin vastoin aina olen saanut hyvin tietoa kaikista treenamiseen liittyvistä asioista ja ilmaiseksi. Ja tuloksia on tullut koko ajan, tosin hitaasti, mutta varmasti.

Se on näköjään prkle itsestä paljon kiinni paljonko apua saa. Eli rohkeasti kysymään eikä ujostelemaan siellä tangon takana;)
Nimimerkillä "kokemusta on" HEH

Suositut

Back
Ylös Bottom