Raejuustoa pannariin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seawolf
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Joskus oli ohje proteiinipannarista johon laitettiin raejuustoa. No minähäh sitten tein mutta raejuusto palat nouspintaan ja palo..varmaan pitäisi sekottaa rikki kaikki ainekset?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kopteri sanoi:
ja vosi samalla joku kirjoitella että minkä kanssa tota raejuustoo on hyvä syödä?
Eikö mene pelkiltään? Oletko koittanut eri valmistajien tuotteita, maistuu vähän erilaiselle.
Ite syön ainakin sillain vaan jos pelkiltään syön.

Täällä päin uppoaa ainakin Valion raejuusto kevyesti siltänään. Hyvä kun 400g päivässä riittää. Vaimo on jo kieltäytynyt ostamasta ko. ainetta viittä purkkia enempää viikossa... Anyway, raejuustojen maussa on aikamoisia eroja, esim.Ingmanin vastaava ei ainakaan minulle uppoa.

Laita raejuuston sekaan ananaspaloja tai murskaa.. kannattaa valuttaa vedet pois molemmista. Itse tykkään myös syödä tonnikalaa raejuuston kaa, siinä on ainakin proteiiniii.. :thumbs:

Valion raejuustopurkki ja 3,5 desii sokeritonta mehukeitto. Hyvää on!

Nimim. Kolme-satsia-päivässä

Ingmanin ja Lidlin raejuustot ovat hinta/maku suhteeltaan parhaat. Lienevätköhän muuten sama tuote, kun maku on presis sama? Valion rapa on hyvää, mutta perkeleen kallista. Tammikuussa sai Tampereen Kalevan S-marketista Ingamanin raejuustoa 1,39€/purkki. Tulihan sitä melkein purkki päivässä syötyä kaiken mahdollisen kanssa: pelkitään, lisukkeena ruoan kanssa, jauheliha- ja kanakastikkeen jatkeena, jogurtin kanssa jne jne...

EDIT: Niin ja piti vielä mainita, että jos ei pidä rasvattoman raejuuston mausta, niin kannattaa kokeilla sitä "tavallista". Maku on aivan eri planeetalta (parempaa, siis) ja rasvapitoisuudessa ei käytännössä ole eroa, imo. Itse en osta kaupasta muuta kuin "rasvaista" rapaa.

kuumaa kaurapuuroa ja poks raejuustot sekaan:D ;) maistuu mulle:hyper:

Edit edit: ei kande laittaa koko purnuu kerral tai menee puuro kylmäx eikä enää sit oo niin hyvää...

tomis sanoi:
Edit edit: ei kande laittaa koko purnuu kerral tai menee puuro kylmäx eikä enää sit oo niin hyvää...
:lol2: Vuoden vinkki! :lol2:

Lasagnen kanssa!:kuola: 300g molempia. Ja sitten tietty chilitonnikalan kanssa, ei normaalin kans uppoa tai yksinään.:whip:

En pannareista tiiä mut meikä vetää raikkarii (valio tai ingman) sellasenaan tai sit laita raikkarin joukkoon tunaa esim chilii tai texmex (taitaa olla niitä Rainbow tunoja)

yks vaihtoehto on sekottaa sen tavan ölyssä lillutettuun tunaa ja sotkea teriyaki kastiketta tai balsaamietikkaa joukkoon NAM!

Jos pistät raejuustoa pannariin, niin koitapas ensi kerralla niin että laitat vaikka sauvasekoittimella tai blenderillä koko taikinan "sileäksi", ettei raejuusto jää kokkareina sinne. Silloin se sekoittuu mukavasti taikinaan eikä maistu suuhun mitenkään erityiseltä.

Tässä myös hyvä raejuustopannarinohje:

3dl maitoa
1dl vehnäjauhoja (olen käyttänyt sämpyläjauhoja)
1/2tl suolaa
200g raejuustoa
3 munaa
3 rkl sokeria (voi korvata makeutusaineella)
1/4tl kanelia
25g margariinia (laitoin rypsiöljyä)

Vatkaa jauhot maitoon + suola ja anna turvota 15 minuuttia. Sekoita muut aineet. Kaada uunivuokaan (halkaisija n.28cm). 200 astetta 20-30 minuuttia.

Tän ohjeen kanssa mulla ei ole ollut ongelmia raejuuston pintaan nousemisen kanssa, kandee kokeilla. Kai tästäkin voi modata proteiinipannarin niin halutessaan.

-Koittakaas joskus heittää jogurtin sekaan. sitä vois syödä kilon eikä silti olisi ähky.:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom