Raejuustoa edullisesti

Eli tosiaan, tuo boudarin perusravinne, elikkä raejuusto:

Cottage Cheese

Ravintoarvot 100g :ssa

Energiaa 429kj/102Kcal
Proteiinia 13,2g
Hiilihydraattia 2,0g
Rasvaa 4,6g

Lidl - 0,69€/prk

Pirun hyvää sellaisenaankin!

Itse ostan 1-3 lavaa kerrallaan, nami nami.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lidlissä on se 400 grammaan purkki raejuustoa 1,60 euroa ja rasvaa vähän vähemmän. Muuten aikalailla samat speksit. Elikkäs paljon halvempaa... :D

Eiköhän tuossa tarkotettu, että 200 gramma purkki maksaa ton 0.69€ ?

Minä en ainakaan Lidlistä raejuustojani kanna, lähimmästä S-Marketista Ingman 400g Raejuusto 1.69€ Purkki:

- energiaa 380 kJ (90 kcal)
- proteiinia 16 g
- hiilihydraattia 2,5 g (josta laktoosia 1,6 g)
- rasvaa 2 g
- kalsiumia 70 mg

Onhan noita EuroShopper 200g purkkejakin tossa K-Kaupassa 0.69€ purkki, rasvatonta ja menee alas vain :itku: (kuivalta tuntuu ja kurkkuun juuttuu).

Telchar sanoi:

Minä en ainakaan Lidlistä raejuustojani kanna, lähimmästä S-Marketista Ingman 400g Raejuusto 1.69€ Purkki:

- energiaa 380 kJ (90 kcal)
- proteiinia 16 g
- hiilihydraattia 2,5 g (josta laktoosia 1,6 g)
- rasvaa 2 g
- kalsiumia 70 mg

Onhan noita EuroShopper 200g purkkejakin tossa K-Kaupassa 0.69€ purkki, rasvatonta ja menee alas vain :itku: (kuivalta tuntuu ja kurkkuun juuttuu).

200g purkki kyseessä. ja makuasioista kun ei voi kiistellä, niin tyydyn vain sanomaan että hinnan lisäksi tämä lidlin cottage on mielestäni parhaan makuinen raejuusto :thumbs:

puhumattakaan siitä, että ensin nappaa ruokalusikallisen suoraan purkista, sitten kaataa sinne mansikkakeittoa ja ripauksen auringonkukkaöljyä :NAMM:

:)

joo ja tota nyt menee rusinoiden, ananaksen, tonnikalan ja ihan minkä kanssa vaan, heh heh (<- raejuusto friikki)

Usein hae raejuustot saksalaisten Litoriksesta, 400g/1,59e. Samaa kamaa kuin Valion, eli hyvää shittii. Se rasvaisempi Litoriksen raejuusto on myös hyvää shittii, mutta paljaaltaan käy joskus vähän tökkimään. Ingmanin raejuustoa tulee ostettua hätatapauksessa. Kyllähän se muun ruoan kylkiäisenä menee, mutta paljaaltaan on aika paskaa shittii verrattuna Litoriksen/Valion vastaavaan.

Telchar sanoi:

No 200 gramman purkki se kyllä onkin, ei oo tullut ostettua mutta oon sitä kattellu, pitääkin maistaa jos kerta on niin hyvää kun on tässä kehuttu.

Onko toi nyt taas näitä periaatteita, että Lidlin tuotteen on paskaa?? sitten kuitenkin pitää itkeä kun ruoka on kallista ja kaikki on kallista ja joku kun myy halvemmalla niin siitäkin pitää narista. :curs: Millähän tavalla toi Ingman on sitten niin paljon parempaa kuin Lidlin raejuusto??

En ole huomannu Valion ja Ingmanin tuotteiden makueroa ollenkaan. Yksi päivä söin valion purkin ja loppun ja menin hakemaan kaupasta lisää ja huomasin että Ingman on paljon halvempaa. Ingmania söin sitten iltapalaksi ja samalle maistui. Näin ainakin se "rasvallinen" perusversio. Ei se Ingman Cottage Cheese (jossa enemmän rasvaa ja hiilaria) .

Ingmanin 2% raejuusto on PARASTA + halpaa (1.6e/400g). Kerran erehdyin ostamaan euroshopperin rasvatonta, en osta toista kertaa.

tikrulainen sanoi:
Cottage Cheese
Ravintoarvot 100g :ssa

Energiaa 429kj/102Kcal
Proteiinia 13,2g
Hiilihydraattia 2,0g
Rasvaa 4,6g

Ma just kattelen tassa reajuusto tai cottage cheese purkkia UKssa ja arvot on vahan erilaiset. Nain vastaalkajana kyselen siis eroja. Ravintoarvot on seuraavanlaiset:
100geessa

Energiaa 317kj/75Kcal
Proteiinia 10.1g
Hiilihydraattia 5.3g
Rasvaa 1.5g

Ja en tieda onko siella mutta taalla on raejuustoa jo valmiina tonnikalan, ananaksen, papaijan, tomaatin, yrttien, mangon tai katkarapujen kanssa sotkotettyna. Ja raejuusto on paljon vetisempaa kuin Suomessa. Menee hyvin lusikalla suoraan purkista.

Joo, Euroshopper oli kammottavaa sahanpurua ainakin pari kuukautta sitten kun löysin ja kokeilin sellaista. Lillin rasvaversio taas oli melkein yhtä klönttiä, huh huh. Onneksi se rasvattomampi onpi parempi, joskin sitä sitten joutuu ostamaan sen ison paketin. Vähänpä tässä on taas tullut raejuustoa nokittua, taisin saada sitä vähän liikaa talvella...kerään taas rohkeutta uusiin kokeiluihin!

UK:n raejuustoissa tuntuu olevan tuota hiilaria paljon. Itse kans etsinyt taalta niita. Loysin yhden purkin jossa protskua oli ~13g ja hiilaria 1.5g, mutta se maku... Yleensa nielen kylla alas, mutta tuon kanssa oli tekemista. Eli protskut otan jauhona :)

tää on kyl vähä :offtopic: mut kuitekii lidlin rahka on myös tosi halpaa vain 0,99e purkki 500g :hyper: kävin just ostaa 4 purkii tosi hyvää :thumbs:

ljp sanoi:
Ingmanin 2% raejuusto on PARASTA + halpaa (1.6e/400g). Kerran erehdyin ostamaan euroshopperin rasvatonta, en osta toista kertaa.

Aikamoisia makuasioita nämä raejuustojutut :)

Itse en siedä muita kuin valion (ja näin ollen lidlin) 2% rasvapitoisuudella varustettuja raejuustoja. Rasvatonta hirveämpää mönjää en ole tavannutkaan, ja ingmanin mössökin tuntuu jäävän kurkkuun kiinni.

Lidlin 1.59e purkkeja meneekin sitten 2-3 päivässä..

setae sanoi:
Aikamoisia makuasioita nämä raejuustojutut :)

Itse en siedä muita kuin valion (ja näin ollen lidlin) 2% rasvapitoisuudella varustettuja raejuustoja. Rasvatonta hirveämpää mönjää en ole tavannutkaan, ja ingmanin mössökin tuntuu jäävän kurkkuun kiinni.

Lidlin 1.59e purkkeja meneekin sitten 2-3 päivässä..

juu sama maku täällä, ingmanit ja eushopperit samaan kuuseen kuin valion rasvaton, joka pakon edessä sentään menee alas, ja näin ollen rasvallinenkin versio, joka tosin on _melkein_ yhtä hyvää (mut ei kuitenkaan) kuin tuo lidlin herkkunamuli :thumbs:

pitääkin maistaa tuota lidlin rasvatonta versiota ja maitorahkaakin...

Lidlin maitorahkaa olen täällä (vai mimmien puolella?) kehunut ennenkin, mutta teenpä sen vielä uudestaankin: AIVAN loistavaa kamaa!!! Päihittää niin Valiot, Ingmanit, Ehrmannit kuin Pirkatkin 6-0. Pitääkin mennä taas ostamaan koko repullinen, kun pitelee taas tuota dieettiäkin. Samallahan voisi sitten tutustua tuohon Cottage Cheeseenkin, veikkaanpa että siitä tulisi aivan loistavaa "Gillyn mössöä" (= purkki tonnaria, purkki rahkaa/raejuustoa ja mausteita maun mukaan) :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Lidlin maitorahkaa olen täällä (vai mimmien puolella?) kehunut ennenkin, mutta teenpä sen vielä uudestaankin: AIVAN loistavaa kamaa!!! Päihittää niin Valiot, Ingmanit, Ehrmannit kuin Pirkatkin 6-0. Pitääkin mennä taas ostamaan koko repullinen, kun pitelee taas tuota dieettiäkin. Samallahan voisi sitten tutustua tuohon Cottage Cheeseenkin, veikkaanpa että siitä tulisi aivan loistavaa "Gillyn mössöä" (= purkki tonnaria, purkki rahkaa/raejuustoa ja mausteita maun mukaan) :thumbs:

Samaa tavaraa olen minäkin hehkuttanut ja olen kanssasi täysin samaa mieltä!! :thumbs:

Ei liity oikeestaan asiaan, mut keskustan Stokkan herkus Snelmannin ohuen ohuet hunajabroiler slaissit 2 erkkii laatikko....150g.

Suositut

Back
Ylös Bottom