Raejuusto tökkii...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipe-88
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by nikke1
1 gramma suolaa sadassa grammassa.. rasvattomassa raejuustossa 0,8 g.

Enpä tiedä sitten, kun en lisää oikeastaan mihinkään suolaa. Hyvältä se silti maistuu :) ja pitää sitä suolaa jostain saada, kohtuudella kuitenkin.

Valion raejuustossa on 2 % suolaa eli purkillisessa on puolet koko päivän suosituksesta.

Originally posted by pahvieikka
Valion raejuustossa on 2 % suolaa eli purkillisessa on puolet koko päivän suosituksesta.

Valio raejuustossa on suolaa 0,8%. Rasvaa on tuo mainitsemasi 2%.

:offtopic: Vetäsin tossa just ehrmannin rahkan vadelmahillon kanssa, putos tosi hyvin, mutta mites vadelmahillo näin aamupalalle sopii (tai yleensäkään mihinkään)?

Usein tulee syötyä näiden kanssa:

Mehukeitto :3:
Ananas :5:
mandariini/appelsiini :5:
ruisleipä :3:
Tonnikala :2:

Pelkiltään tulee harvemmin syötyä, koska raejuusto ei maistu oikein millekään. Muutenkaan en raejuustoa syö kuin about 1-2krt viikossa. Mutta Ehrmannia ja excuisaa menee sitten senkin edestä (lähinnä kuitenkin tuota Ehrmannia) :kuola: :kuola:

Yleensä mä vedän raejuuston ihan paljaaltaan, mutta kokeilin pari viikkoo sitten ekan kerran laittaa mukaan Pirkan vahvaa tacokastiketta. Ihan OK makusta siitä saa tolleenkin, eikä tartte paljoa sitä kastiketta, pari rkl per purkki riittää.:)

Aikasemmin en raejuustoon koskenu vahingossakaan, nykyää se uppoo suoraan purkista oikeen hyvin.. Varsinki Valion tavallinen malli, rasvaton on jotenki mauttoman kumimaista..

Kaikkeen tottuu... :piis:

mistä kaupoista sitä ehrmanin rahkaa oikein löytyy?? olen etsinyt joka v**tun kaupasta mutta kun ei ole löytynyt. Vai jemmataanko sitä jonnekin muualle kuin rahkoille varattuun kohtaan:confused:

Tuota tuota olisiko ollut rainbown tonnikalaa mexicana siinä maissia jotain papua ja ym spicya sitä ja r-juustoa niin kyllä uppoaa välipalana tai lämpimän ruuan kanssa sekä helppo vain sotkea keskenään.

Originally posted by vezku
mistä kaupoista sitä ehrmanin rahkaa oikein löytyy?? olen etsinyt joka v**tun kaupasta mutta kun ei ole löytynyt. Vai jemmataanko sitä jonnekin muualle kuin rahkoille varattuun kohtaan:confused:

K-kaupoista saa ainakin, esim. Citymarketista.

edit: Voinee olla, että joku punttaaja on käynyt tyhjentämässä hyllyt juuri ennen sinua..

Originally posted by vezku

Täällä Satakunnassa sitä saapi s-ryhmän kaupoista. Esim. Prismasta

Onkohan Jyväskylässä Prismassa ehrmannia?? minä kun en nopeesti vilkasemalla oo nähny kun sitä valiota ja sen hitan on euron luokkaa purkilta...:curs:

Ootteko muuten kokeillu ehrmanin kanssa pilkkoa sekaan yhden banaanin ja sitten taloussokeria sekaan tulee tosi hyvää :piis:

Kaikesta tulee hyvää sokerin avulla :)'

aika lihottavaa taitaa olla tuo banaani sokeri mössö, bulkille ehkä?

Raejuusto menee loistavasti Jogurtin kanssa, kuin myös kaurapuuroon sekoitettuna. Teinpä kerran ystäväni kehoituksesta normaalin pannukakun (vehnajauho+kanamuna+maito) sekaan purkki raejuustoa ja hyvää oli.

Meillä muuten vaajaan 2 vuoden ikäinen tyttä tykkä raejuustosta kuin hullu puurosta. Tyttö söisi sitä paljaaltaan aivan määrättömästi :)

Hmm, jos haluaa nähdä hiukan aikaa ja vaivaa jopa, niin suosittelen tekemään lämpimiä voileipiä (jos siis esim. hiilarit ei haittaa) johon tulee tonnikalaa, raejuustoo ja jotain kevytjuustoo kuorrutteeksi (kuten Turunmaa 15%). Joskus itse tehnyt niitä ja laskin että protskuja yhdessä leivässä olisi n. 15 g . (kun tekee 6 leipää ja jakaa yhden tonnikalapurkin ja raejuustopurkin niille tasaisesti + juusto).

Eli vaati hiukan aikaa valmistamiseen, mut leivät säilyy hyvin seuraavaan päivään jääkaapissa ja niitä voi mutustaa hyvin välipalana. Saa kivasti protskujakin ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom