Raaka rinnalleveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timpson
  • Aloitettu Aloitettu
jto: Kontakti maahan säilyy kyllä kokoajan. Pikkasen on loppuasento leveämpi kun lähtöasento. Molemmat jalat liikkuvat ehkä jalkaterän leveyden verran, mutta ei lopussa mitään "sivusaksia" tule. Mutta jos jalkani ovat liikkuneet olen menettänyt jossain vaiheessa maakontaktin??? En kuitenkaan missään vaiheessa varsinaisesti hyppää.

AMS: Kiitos hyvistä neuvoista! Olen tosiaankin pyrkinyt aika kovaan pompautukseen ja ehkä juuri se on suunnannut tangon liiaksi eteen.

AMS: me varmaan puhutaan samasta asiasta, minä lantiolyöntinä ja sä -nostona. lyönti vaan kuvaa enemmän mun mielestä lantion työtä, sillä sehän ei varsinaisesti nosta.

lantion lyödessä eteen/nostaessa ei tangon pitäisi edes lähtee eteenpäin vaan ylöspäin, koska selkä suoristuu, kuten itekin laitoit. anyway...sama asia, eri nimi.

franklin: siinäpä ei sit korjaamista ole.

Hyvänä lisänä RRV:n kehittämiseen on raaka tempaus (kapealla otteella, rv:n otteella tai hieman leveämmällä) mikäli tuntuu, että "diesel" on päällä niin siirtyy siihen muutamaksi viikoksi

Itelläni on oon huomannu että kannatta kiinnittää huomiota kyynerpäihin ja niideen asentoon/liikerataan nostossa. kannattaa katsoa peilistä että nouseeko kyynerpäät riittävän ylös ja tuleeko tanko tarpeeksi läheltä kroppaa.

Joo, tuo käsien asento on aika merkittävä rinnallevedossa niinkuin tempauksessakin. Alkuasento pitäisi olla jo semmoinen, että kyynärpäät ovat sivulla eikä takana niinkuin alkuun helposti tuppaa helposti menemään. Samaten kakkosveto pitäisi tapahtua siten, että kyynärpäiden suunta on sivulle.

onko täällä kenelläkään kokemusta olkapääkivuista raa'assa rinnallevedossa?onko siihen mitn apuja vai onko tekniikasta kiinni?

Down bye one sanoi:
Viisaammat korjatkoon viat tuosta?
En oo mikään alan suuri guru, mutta pahimmat viat näyttäisivät olevan lähtöasento ja se, että lähdet kiskomaan käsillä liian aikaisessa vaiheessa. Tanko kulkee kuvatuissa nostoissa aika kaukana kropasta, ei hjuva. Laita alkuasennossa persettä alemmaksi ja kisko suorin käsin niin pitkälle kuin menee ja sitten luontaisen pompautuksen kautta ylös. Ja vyö kannattaa jättää noilla pikkupainoilla pois, että opit käyttämään paremmin keskikropan lihaksia.

Kannattaa lukea täältä vähän tietoa http://www.painonnosto.net/tiedostot/NostamisenPerusteet.pdf. Ystävämme Google voi myös auttaa asiassa.

Voisitteko hieman selittää tuota ensimmäistä vetoa? Täällä on kerrottu että rv:n eka veto on erilainen kuin mave. Millä tavoilla? Sellanen käsitys mulla on että rinnallevedossa kropan pitäisi olla suuremmassa kulmassa ja mavessa hieman pystymmässä? Oonko metsässä? Onkos tangon paikalla merkitystä? Rv:ssä tykkään pitää sen kiinni säärissä kun taas mavessa hieman irti.

Tuli vaan mieleen että lähdenköhän rinnallevetoon liian pystystä asennosta kun tuntuu siltä etten saa tehtyä lantiolyöntiä kunnolla, tai siis se lantiolyönti on sellanen tosi lyhyt.

Kiitos jos viitsitte vastata.

tosta on monia variaatioita. monet vetää erittäin pystyllä selällä sen ekankin vedon, mutta selkää saa käytettyä paremmin apuna, jos alussa selkä on enemmän kenossa. vois aatella, että alottelijalle se toimivampi variaatio. ite nostin kauan aikaa sitten pelkästään tolla muutoksella parissa kuukaudessa 30kg lisää.

joka tapauksessa nostosta pitää tehdä selkeesti kaksosanen eli loppua kohti kiihtyvä. lantiolyönnin harjotteluun sopii esim. veto polven päältä tai hieman alta.

hassun näkönen suoritus. miks tyttö menee kyykkyyn, vaikka saa lähes raakana raudan rinnalle. muutenkin välttelisin kaikenlaisia hyppelyjä, vaikka monet koulukunnat ei niistä välitä. pyri siis pitämään koko ajan kosketus maahan. parempi kontrolli. ei sen selän kulman hirveesti sit saa muuttua. se pysyy samana siihen asti, kunnes rauta on ohittanut polvet. panosta kakkosvetoon suorin käsin (!!!) ja vasta navan kohdalla koukistat ne.

ah jesss! toi sivusto olikin ollu jo kuukausitolkulla hukassa, kun selain hävitti linkin. tack pecmanille.

Joo, onhan nuo hieman erinäköisiä kuin tuon tytönhupakon nostot. Pitääkin nyt yrittää muistaa neuvot, mielikuvaharjoitella niitä ja tehdä nostot ajatuksen kanssa. Eiköhän ton jossain vaiheessa opi.

Hmmm, taidanpa lähteä kokeilemaan samantien...

Rinnallevetoneuvoja

http://media.putfile.com/Raaka-rivea--95-kilolla

Nostellaanpas. Tuossa olisi video raa´asta rinnallevedostani ja on kyllä tekniikka suoraan sanottuna aivan hukassa. Tuntuisi, että on paljon parempaan mahdollisuutta voiman puolesta. Eli joku minua enemmä tietävä voisi vähän neuvoa mikä tekniikassa mättää ja miten sitä pitäisi lähteä korjaamaan. Näin itse pääteltynä vedän liikaa selällä nostossa? Toisessa nostoyrityksessä näkyy hyvin se tyypilinen virhe mikä minulle tulee. Mistähä tämä mahtaisi johtua? Olisi kiva saada rinnallevetokin kulkemaan, kun muut tulokset nousevat, mutta rinnalleveto tökkii. :)

ns.kakkos veto lähtee liian alhaalta..(heti polven ylitettyäään -> pitäisi lähteä vasta melkein munista..)
Ja liikkeen pitäisi suuntautua enempi ylöspäin..sulla se tekee tuollaisen kaaren ulkoapäin..
Tässä minun mielipiteeni.. :D

Back
Ylös Bottom