Räkikselle massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yards
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tarvitaan jonkun näköstä ohjenuoraa miten muutan itseni Pikku-Matista Iso-Matiksi :david:

Oon yrittäny noin vuoden verran saada massaa ja sitä on tullut noin viitisen kiloa, nytten mitat näyttää suunnilleen 192cm/80kiloa. Ikää tulee vuoden lopussa 18.
Lääkäriltä kuulin että proteiini ei meinaa imeytyä oikein millään, monen viikon testeillä se sitten saatiin kait nipinnapin ylärajan alapuolelle. Onko muilla tämmösestä kokemusta? Itselläni on ainakin melkoisen nopea aineenvaihdunta, hoikka olen aina ollut. Jos aineenvaihdunta hidastuu iän myötä niin paranneeko tuo protujen imeytyminen? Alkaa kyrsiä vähän kun tuntuu että reenaa turhan takia kun ei imeydy mikään...
Auttaako mikään muu kuin kahta kauheammin vedellä rahkaa ja tubelia?

Jos joku haluaisi vaikka heittää jonkun esimerkkiruokavalion niin arvostaisin kyllä.
Kesällähän tuo syöminen on vähän rytmitöntä mutta kunhan tässä koulut alkaa niin ruokailukin toivottavasti rytmittyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jokaisella kyllä paino nousee kun syö enemmän kuin kuluttaa. ennenkuin muut ehtii, laitas perusruokailus näytille :D

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Mulla on myös nopea aineenvaihdunta ainakin uskon niiin (luulotauti .. :rolleyes: ) mutta tollanen 3500-3900kcal/day hoitaa kyllä. Ilman hiilareita jopa puolet proteiinista saattaa jääd ä imeytymättä. (???)

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Mulla on myös nopea aineenvaihdunta ainakin uskon niiin (luulotauti .. :rolleyes: ) mutta tollanen 3500-3900kcal/day hoitaa kyllä. Ilman hiilareita jopa puolet proteiinista saattaa jääd ä imeytymättä.

Tuota hiilari-proteiini yhteyttä en tiennytkään.

Nyt kun koulut alkaa niin tuota puuroahan sitä tulee nakeltua aamuisin leivän kanssa, heitetäänpä siihen sitten vielä rahkakin.
Välipalassa on se ongelma etten saa niitä koulussa kylmään, lämmin rahka ei oikein houkuttele mutta pakko kai sitä on jotakin syödä. Miten olis esimerkiksi tuna-ruisleipä? Saman verran taitas tulla protuja kuin ehrmannista suunnilleen. Muuten tuo näyttää kyllä oikein sopivalta..
Öljyä en ole myöskään ennen vetänyt että voisko joku sanoa mitä öljyä pitäs ottaa?

Nyt tarvitaan jonkun näköstä ohjenuoraa miten muutan itseni Pikku-Matista Iso-Matiksi :david:

Oon yrittäny noin vuoden verran saada massaa ja sitä on tullut noin viitisen kiloa, nytten mitat näyttää suunnilleen 192cm/80kiloa. Ikää tulee vuoden lopussa 18.
Lääkäriltä kuulin että proteiini ei meinaa imeytyä oikein millään, monen viikon testeillä se sitten saatiin kait nipinnapin ylärajan alapuolelle. Onko muilla tämmösestä kokemusta? Itselläni on ainakin melkoisen nopea aineenvaihdunta, hoikka olen aina ollut. Jos aineenvaihdunta hidastuu iän myötä niin paranneeko tuo protujen imeytyminen? Alkaa kyrsiä vähän kun tuntuu että reenaa turhan takia kun ei imeydy mikään...
Auttaako mikään muu kuin kahta kauheammin vedellä rahkaa ja tubelia?

Jos joku haluaisi vaikka heittää jonkun esimerkkiruokavalion niin arvostaisin kyllä.
Kesällähän tuo syöminen on vähän rytmitöntä mutta kunhan tässä koulut alkaa niin ruokailukin toivottavasti rytmittyy.

Pakko sen verran kirjoittaa, että olin täysin samassa kunnossa tuossa iässä, tosin 2 cm enemmän pituutta. 3 vuotta koitin saada painoa nousuun suht huonolla menestyksellä/tosin aika päin persettä), mutta viime vuonna alkoi jo tarttua ja nyt 100kg on painoa, eli kyllä se siitä nousee, kun jaksaa syödä ja treenata :)

Pakko sen verran kirjoittaa, että olin täysin samassa kunnossa tuossa iässä, tosin 2 cm enemmän pituutta. 3 vuotta koitin saada painoa nousuun suht huonolla menestyksellä/tosin aika päin persettä), mutta viime vuonna alkoi jo tarttua ja nyt 100kg on painoa, eli kyllä se siitä nousee, kun jaksaa syödä ja treenata :)

Niin, ne tärkeät sanat ovat: SYÖ POIKA !
:whip:

tosiaan jos painoa koittaa saada kannata koittaa puputtaa pelkkää rahkaa ja muuta proteiinipitoista ruokaa. kouluun mukaan vaikka protsku-öljy drinksu tai esim. pähkinöitä. kotosalla voi vetää reilusti paistijauhelihaa, kananmunia, maitoa, tuleepahan bulkkaaminenkin halvemmaksi.

kalorilaskuriin kannattaa joskus ihan mielenkiinnosta lätkiä mitä on päivän aikana tullut syötyä ja sitten ihmetellä miksi ei paino nouse ;)

Monilla voi olla juurikin ongelmana tuo liiallinen keskittyminen proteiiniin.

Tosiasia kuitenkin on, että ilman hiilareita ei juurikaan massaa kerry. Jonkinlaiseen tiukkaan salibandy-lookkiin tietysti pääsee pelkkiä protskuja popsimallakin.

Uskon kuitenkin, että sellaiset luonnoihmeet ovat harvassa, jotka eivät saa kiloja, kun syövät yli kulutuksen.

Tää pizza ehdotus on hyvä. Tulee välillä vaihteluakin pelkkään"bodysafkaan". Ja jostain huonoista rasvoista on turha alkaa jauhaan, tuleepahan ainakin kaloreita.

Jos mahdollisesti harrastat paljon aerobista liikuntaa (esim. koripallo), niin voisikko olla parempi että jätät ne touhut vähemmälle? Tottakai kunto kannattaa pitää hyvänä, jotta pääset sitten isona-masana esim. hyville varusmiespalvelu mestoille (esim. valmiusjoukkoihin), jos vain uskallusta ja miehisyyttä riittää. Tietenkin jos haluat naisten/amisten kanssa esim. prikaatille, voit lopettaa muun urheilun, ja kasvattaa lihasta/läskiä. It´s up to you. Onnea matkaan joka tapauksessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom