Rääpäleelle Lisää Painoa?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fiksu
  • Aloitettu Aloitettu
yo! elikkäs homman nimi ois sellanen että meitsi on tällänen 18vuotias 62kilonen 178senttinen risu.. oon treenaillu salitreeniä jo useita vuosia en ehkä niin "tosissani" ihan vaan lihasten kunnonvuoksi ja kamppailulajeja on tullut treenattua hutikuussa 10vuotta. Mielestäni olen ihan hyvässä kunnossa siis. Nyt ongelmana on vaan se että, haluaisin nostaa painoni jonnekkin
70-76kg kieppeille ja olen kokeillut kaikenlaista mutta tuntuu ettei lihasmassa vain kasva.. Onko kellään ideoita tähän?

nykyiään käyn 5kertaa viikossa puntilla. eli:
ma - rinta/vatsa. ti - selkä. ke - olkapäät. to - hauikset/ojentajat. pe - lepo. la - jalat. su - lepo.

näytän siis tältä

127357502.jpg

kokeiltu on 2800-3000kcal pv. ei auta..

Mitäs luulet että sitten pitäisi tehdä?;) Jos paino ei nouse 3000kcal:n ruokavaliolla niin sitten syödään 3500kcal. Syöt tasaisesti n. kolmen tunnin välein eikä mitään karppiruokaa tai pelkkää proteiinia vaan katsot mitä makroravinteiden prosenttiosuudet tulisi suurinpiirtein olla.

Sanottiinkin, että syö enemmän. Eikä se paino nouse viikossa, vaan vaatii aikaakin. 5 punttia / vko + kamppailulajit lisäks kuluttaa aika paljon. Kyllä se on ruoka se ainoa asia, millä painoa saat lisää.

Ihmettelen aina näitä "3000 kcal viikko, paino ei nouse" viestejä. Ite 182/85 ja paino nousee kilon pari viikossa jos vetää edes 2500 kcal päivässä koko viikon. Kamppailulajireenejä 3-5 ja salireenejä 3.

No tuo nyt on aivan yksilöllistä. Mulla pyörii päivän safkat 3500 yläpuolella ja paino nousee n. kilon kuussa. Mitat 182/86

Aloittajalle: Laske ne kalorit oikeasti kunnolla esim. osoitteessa www.kalorilaskuri.fi. Huolehdi että saat proteiinia n. 2grammaa/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo.

Kun olet esim. 2 viikkoa syönyt joka päivä varmasti yli 3000kcal näin niin tule sanomaan uudestaan ettei paino nouse. Epäilen ettei tarvitse.

jepsjeps! itekki ihmettelen.. mahtaako hyperaktiivinen aineenvaihdunta olla syynä. syön kun hevonen ja liikun sopivasti paino ei vaan nouse.

Ite olin aloittaessa just saman kokoinen.
Koita vähentää päivittäinen liikkuminen niin vähälle kuin voit. Mielellään jättäisit kamppailutreenit vain kerran viikkoon ja huolehdit siitä, että saat todellakin ton 3000kcal joka päivä 6kk:n ajan.

Helpot kalorinnostattajat käyttöön: Rypsäri, Pähkinät, Täysmaitoo(tai jos ei mee alas ni 2l enemmän ku normaalisti kevytmaitoo). Otat ruokailuun tietyt rutiinit.

Pistäppä ruokavalios tänne. Väitän että et syö tarpeeks. Kaikki sanoo että syö kun hevonen, mutta totuus onki jotain ihan muuta, syödään paskaa ruokaa liian harvoin.

Itse olen 186/~90kg. Vuosi sitten painoin vielä 80kg kunnes päätin alkaa massaa hankkimaan. Itselläni alkoi paino oikeasti nousta vasta kun kalorit meni yli 4000.
Tähän toki vaikuttaa se että teen paljon töitä joka kuluttaa energiaa ja tähän salireenit 3-4 kertaa viikossa.

Jokaisellahan tosiaan on erilainen aineenvaihdunta. Minulla tuntuu olenvan kohtuu nopea. Esim. jos syön lämpimän ruoan 5 kertaa päivässä, käyn myös paskalla sen 5 kertaa päivässä. Joku muu voisi selvitä yhdellä reissulla päivässä.

Jos ei aina ruoka maistu niin itse tapaan heittää blenderiin 4 desii kaurahiutaleita, 4 desii maitoo, hera jauhoo ja oliiviöljyä. Tolla saa helposti kerrallaki yli 1000 kaloria :D

^ tuo... tai sitten noita massanlisääjiä ostoon. Ite kans samanlainen keppihevonen olin ja olen kai vieläkin mutta aamupalan ja iltapalan jälkeen kun ei mitään kiinteetä enää uponnut ni siihen kunnon massadrinksu vielä päälle ja alko paino vihdoinkin nouseen. Sit pikkuhiljaa on myös kiintee ruoka alkanut uppoomaan paremmin.

Puhdasta ruokaa vaan! Pähkinöitä ja öljyä vaikka suoraan pullosta. Paskapuhetta, että paino ei nouse jos syö tasasesti ja reilusti yli kulutuksen. Treenejä ei kannata mihinkään ton takia vähentää eikä arkista liikuntaa. Tämäkään asia ei nyt mitään rakettitiedettä ole...

Back
Ylös Bottom