Q: Kokemuksia Rover 400:sta + suosituksia 7000-12000 euron käyttöautoksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Routa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.2.2005
Viestejä
555
Silmään sattui ilmoituksia ko. autosta. Onko kenelläkään kokemusta laitteesta?

myynti-ilmo nettiautossa

Samalla kyselisin suosituksia luotettavaksi ja huolettomaksi kulkineeksi 7-12 kiloeuron hintaluokassa. Taka/nelivetoinen miellyttäisi, mutta tuossa hintaluokassa ei vaihtoehtoja kovin paljoa ole.

Sekä 2- että 4-oviset käyvät, preferenssiä on sen verran, että ranska/italia -akseli ei oikein innosta.

Tarkoitus olisi hankkia < 150000 km ajettu pirssi ja pitää sitä max 5 vuotta / 100 000 km. Mikään raketti sen ei välttämättä tarvitse olla, hauskanpitoa varten on moottoripyörä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Powerhousu sanoi:
Jos Hondasta tykkäät, niin osta pois. Ei ole edes pahan hintainen. Samaa hintaluokka kuin Hondat.

Rover siis on Hondan tekniikkaa? No Roverin kiinnostavuus nousi heti :) Eli lienee suht. huoleton laite eikä mikään järjettömän kallis ylläpidettävä? Ulkonäöltään tuo miellyttää kuitenkin silmää noin peruskotteroksi.
 
Routa sanoi:
Rover siis on Hondan tekniikkaa? No Roverin kiinnostavuus nousi heti :) Eli lienee suht. huoleton laite eikä mikään järjettömän kallis ylläpidettävä? Ulkonäöltään tuo miellyttää kuitenkin silmää noin peruskotteroksi.
Itse miettisin kaksi kertaa konkurssiin menneen autofirman tuotteen hankintaa tulevien huolto-, varaosa- ja jälleenmyyntiarvo-ongelmien vuoksi. Tokihan tuo jo nyt tuntuu noiden hinnoissa.
 
Arvid sanoi:
Itse miettisin kaksi kertaa konkurssiin menneen autofirman tuotteen hankintaa tulevien huolto-, varaosa- ja jälleenmyyntiarvo-ongelmien vuoksi. Tokihan tuo jo nyt tuntuu noiden hinnoissa.

Hyvä pointti. Erinäisten kahlaamieni keskustelujen pohjalta kulutusosien saatavuus / huollot eivät ole ongelma ainakaan pääkaupunkiseudulla. Jälleenmyyntiarvoa puolestaan tuskin on kauheasti missään tuon hinta- ja kokoluokan autossa viiden vuoden päästä, jos taulussa on n. 250 000 km.

Eli kysymys onkin siitä, pääseekö tuolla sinne asti suht. huolettomasti ja kohtuukustannuksilla.

Olisihan tuo hieman persoonallisempi kuin iänikuiset Corollat etc. mutta sen persoonallisuuden pitäisi olla positiivista laatua :)
 
Routa sanoi:
Hyvä pointti. Erinäisten kahlaamieni keskustelujen pohjalta kulutusosien saatavuus / huollot eivät ole ongelma ainakaan pääkaupunkiseudulla. Jälleenmyyntiarvoa puolestaan tuskin on kauheasti missään tuon hinta- ja kokoluokan autossa viiden vuoden päästä, jos taulussa on n. 250 000 km.

Eli kysymys onkin siitä, pääseekö tuolla sinne asti suht. huolettomasti ja kohtuukustannuksilla.

Olisihan tuo hieman persoonallisempi kuin iänikuiset Corollat etc. mutta sen persoonallisuuden pitäisi olla positiivista laatua :)

Aina se on hankkimassa itselleen hankaluuksia =)

Juurihan sanoit, että moottoripyörä on hauskanpitoa varten.
Eli unohda se Rover (ellet sitten tosiaan halua vastapainoa hauskanpidolle...) ja osta jokin peruscorolla tms.
 
kepakko sanoi:
Aina se on hankkimassa itselleen hankaluuksia =)

Juurihan sanoit, että moottoripyörä on hauskanpitoa varten.
Eli unohda se Rover (ellet sitten tosiaan halua vastapainoa hauskanpidolle...) ja osta jokin peruscorolla tms.

Heh, niinpä :) Viimeksi mietin persoonallista vaihtoehtoa, kun vaihdoin Kawan Triumphiin. No, tähän asti Trumppakin on ollut huoleton laite vaikka oikeanlaista persoonallisuuttakin piisaa *koputtaa puuta*
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Isällä on tuollainen, samaa vuosimalliakin. Sen mielipide on että "ihan hyvä, kesällä". Talvisin tulee ongelmia jonkin valorelee kanssa, joka jättää valot päälle aina silloin tällöin. Samoin puhaltimessa on vain kaksi asentoa: pois ja täysillä. Ilmeisesti jotain muitakin pieniä vikoja pakkasilla (akkukin muistaakseni hieman alimitoitettu)

Pikku vikoja varmaan ja helppo korjata, jos vaan hän viitsisi. Muuten ei ilmeisesti ole mitään oikeita ongelmia ollut. Ja mukavat kyydit siinä on. Kone joutas olla isompi, mutta kyllä tuollakin liikkuu kunhan muistaa käyttää kierroksia.
 
imaginary sanoi:
Samoin puhaltimessa on vain kaksi asentoa: pois ja täysillä. Ilmeisesti jotain muitakin pieniä vikoja pakkasilla (akkukin muistaakseni hieman alimitoitettu)
Puhaltimen etuvastus, helppo vaihtaa itse ja maksaa ehkä ~10e. Isompia akkuja saa akkuliikkeestä. ;)
 
Aikoinaan olin varaosamyyjänä paikassa missä huolettiin Roveria, ja asentajat ainakin kirosivat ne alimpaan helvettiin, koneita tuntui poksahtelevan aika tavalla, ja odottivat vaan, että tulisi viisi vuotta merkin myynnin lopettamisesta täyteen, niin saisivat lopettaa merkin huoltamisen.

Henk.koht kokemuksia ei ole, mutta siellä ainakin teksti oli sen verran rankkaa, että itse en ikinä edes harkitse Roverin ostamista
 
enceli sanoi:
Aikoinaan olin varaosamyyjänä paikassa missä huolettiin Roveria, ja asentajat ainakin kirosivat ne alimpaan helvettiin, koneita tuntui poksahtelevan aika tavalla, ja odottivat vaan, että tulisi viisi vuotta merkin myynnin lopettamisesta täyteen, niin saisivat lopettaa merkin huoltamisen.

Henk.koht kokemuksia ei ole, mutta siellä ainakin teksti oli sen verran rankkaa, että itse en ikinä edes harkitse Roverin ostamista

Satutko muistamaan, minkä vuosimallin autoista oli kyse?

Lukemani perusteella BMW:n omistuskaudella oli ollut paljon kansiin liittyviä remppoja sen takia, että oli kustannussyistä käytetty muoviosia paikoissa, joissa ne eivät kestä... Eli takuuseen oli sitten vaihdeltu tilalle kestävämpää palikkaa.
 
Zone-sarja -42%
Routa sanoi:
Satutko muistamaan, minkä vuosimallin autoista oli kyse?

Lukemani perusteella BMW:n omistuskaudella oli ollut paljon kansiin liittyviä remppoja sen takia, että oli kustannussyistä käytetty muoviosia paikoissa, joissa ne eivät kestä... Eli takuuseen oli sitten vaihdeltu tilalle kestävämpää palikkaa.

Nyt ihan mun muistin varassa ( joka ei tunnetusti ole paras mahdollinen :nolo: ) Olin siellä duunissa 03/02 asti, autot missä niitä kansia meni oli jotain 60- 80 tkm ajettuja, joten uskosin, että 3-5 vuoden ikäisiä, eli mallit 96 eteenpäin
 
enceli sanoi:
Nyt ihan mun muistin varassa ( joka ei tunnetusti ole paras mahdollinen :nolo: ) Olin siellä duunissa 03/02 asti, autot missä niitä kansia meni oli jotain 60- 80 tkm ajettuja, joten uskosin, että 3-5 vuoden ikäisiä, eli mallit 96 eteenpäin

Ok, kuulemasi tukee webistä lukemaani. Eli ko. autojen (mallit 200, 400) 1,4 ja 1,6 litran padoissa oli käytetty kannentiivisteen ohjureina kustannussyistä muovitappeja, jotka sulaessaan/kuluessaan mahdollistivat tiivisteen elämisen-> nestevuotoja -> jos korjaus laiminlyötiin->isompaa remppaa. Jos remppa on tehty, uudet ohjurit olivat metallista tehtyjä.

2-litraiset variantit ovat sitten ilman tätä "ominaisuutta" ja niinollen varmempia kuin nuo pienemmät kiukaat.
 
Miten se tiiviste voi liikkua yhtään minnekkään sen jälkeen kun kansi on kiristettu paikoilleen? Tuntuu uskomattomalta, että kannentiiviste tarvitsisi ohjureitappeja koneen kokoamisen jälkeen.
 
NHB sanoi:
Miten se tiiviste voi liikkua yhtään minnekkään sen jälkeen kun kansi on kiristettu paikoilleen? Tuntuu uskomattomalta, että kannentiiviste tarvitsisi ohjureitappeja koneen kokoamisen jälkeen.

Beats me. Ko. ongelmaa oli kuitenkin noissa myllyissä ollut ulkomaisten ja kotimaisten Rover-keskustelujen mukaan...
 
Joo, tuossa on kyse k-sarjan koneista.
K-sarjan pata on alumiinia ja siinä
mielessä jännä, että se muistuttaa
voileipää. Se pysyy kasassa pitkillä
- olisiko ollut 16 tuumaa? - pulteilla
jotka kulkevat kannesta lohkoon asti.

Sama ongelma oli Freelandereissa
kuten joskus aikaisemmin höpisin ja
pikkukoneisessa 75:ssa

-Franco
 
FrancoC sanoi:
Joo, tuossa on kyse k-sarjan koneista.
K-sarjan pata on alumiinia ja siinä
mielessä jännä, että se muistuttaa
voileipää. Se pysyy kasassa pitkillä
- olisiko ollut 16 tuumaa? - pulteilla
jotka kulkevat kannesta lohkoon asti.

Sama ongelma oli Freelandereissa
kuten joskus aikaisemmin höpisin ja
pikkukoneisessa 75:ssa

Eikös Roverin 2.0 kone ole eri sarjaa (T?) ja konstruktiossa ei ole noita ongelmia? 2 litran konehan taitaa löytyä Roverin mallistossa sekä vapaasti hengittävänä että ahdettuna?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom