Pyykkilautavatsa oikeaoppisesti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen uusi täällä, enkä tunne vielä foorumin käytäntöjä.. Yritin katsoa, olisiko täällä aiempaa keskustelua aiheesta, mutten löytänyt vastaavaa. :) Joten..

Minkälaisella vatsalihastreenillä saisin pyykkilaudan tehokkaimmin? Nuorten lehdet ja foorumit eivät anna kovin vakuuttavaa tietoa, joten päätin tulla hakemaan oppia täältä, mistä asiantuntijat löytyvät. :) Harrastan juoksua ja olen muutenkin hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta vatsan lihaksien tahtoisin erottuvan paremmin. Salitreeniin minulla ei ole valitettavasti mahdollisuutta, joten tarkoitus olisi pärjätä kotona tehtävillä harjoituksilla.

Ongelma on se, etten tiedä kuinka usein, kuinka paljon, minkälaisilla liikkeillä ja millä tekniikalla vatsalihaksia kannattaisi treenata, jotta pääsisin optimaalisiin tuloksiin? Tähän mennessä lattialla nytkiminen on tuntunut toivottomalta ja hyödyttömältä.

Toivottavasti joku jaksaisi neuvoa tietämätöntä! :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiitos linkeistä, luen niitä parhaillaan. :)

Öh, saatan olla tyhmä, mutta.. mikä on toisto? Sarja? Jokin hämärä käsitys on, mutta minulla ei ole nämä käsitteet kovin hyvin hallussa.

Sitten vielä yksi mieltäni askarruttava kysymys: Miten istumaannousut tulisi tehdä oikeaoppisesti? Voiko jalkoja pitää esim. tuolin päällä 45 asteen kulmassa, vai pitääkö niitä pitää lattialla, entä kuinka ylös ylävartalo tulisi nostaa?

Entä miten vinoja vatsalihaksia kannattaisi treenata?

metafora sanoi:
Öh, saatan olla tyhmä, mutta.. mikä on toisto? Sarja? Jokin hämärä käsitys on, mutta minulla ei ole nämä käsitteet kovin hyvin hallussa.

Jos teet saman vatsalihasliikkeen 20 kertaa peräkkäin, olet tehnyt 20 toistoa. Kun lopetat 20 toiston teon, olet suorittanut 20 toiston sarjan. Sarjaan kuuluu siis monta toistoa. Sarjoja tehdään yleensä samassa liikkeessä muutama, kaikissa sarjoissa on tietty määrä toistoja (esim. 15 toistoa, 20 toistoa, 15 toistoa = 3 sarjaa, yhteensä 50 toistoa).

metafora sanoi:
Sitten vielä yksi mieltäni askarruttava kysymys: Miten istumaannousut tulisi tehdä oikeaoppisesti? Voiko jalkoja pitää esim. tuolin päällä 45 asteen kulmassa, vai pitääkö niitä pitää lattialla, entä kuinka ylös ylävartalo tulisi nostaa?

Oikeaoppinen vatsalihasliike on sellainen, minkä teet vatsalihaksilla. Et siis riuhdo itseäsi ylös esim. jaloilla. Tärkeää on, että tekeminen tuntuu siellä vatsassa. Voi kestää hetken, ennen kuin opit löytämään oikean tekniikan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom