Pysyvä rasvaprosentin laskeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rony
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs olen 30 mies joka haluaisi päästä eroon rasvasta. Eli ei mikään dieetti vaan pysyvä painon pudotus jonka jälkeen lihasmassan kasvatusta ilman Hulkki bulkkia. Teen tällä hetkellä 3-4 jakosta viikkoa 8-12x2 ja 30-40min lenkin päälle. Luultavasti tuolla pitäs pikkuhiljaa rasvat sulaa mutta kaikki vinkit ruuan ja reenin suhteen otetaan vastaan.

Elikkäs olen 30 mies joka haluaisi päästä eroon rasvasta. Eli ei mikään dieetti vaan pysyvä painon pudotus jonka jälkeen lihasmassan kasvatusta ilman Hulkki bulkkia. Teen tällä hetkellä 3-4 jakosta viikkoa 8-12x2 ja 30-40min lenkin päälle. Luultavasti tuolla pitäs pikkuhiljaa rasvat sulaa mutta kaikki vinkit ruuan ja reenin suhteen otetaan vastaan.
Pitkäänkö treenannut? Mikä pituus, paino, ja meneekö leukoja kuinka monta / paljon punnerruksia/penkistä?

Okei eli miinus kaloreilla pitäs varmasti mennä jotain 500kcal. Painan nyt 87-90 ja lihasta jonku verran mutta on jonku verran viskeraalista rasvaa. Niistä eroon ja sitten ehkä vähän reilummat kalorit ja kovemmat reenit kun päästy 79-81kg paikkeille. Jos söis 5 kertaa päivässä ja isoimmat hiilarit 3h ennen reeniä ja reenin jälkeen muuten prode pitosempaa. aamulla vaikka ekana puuroa joku hedelmä ja hamppu prodee. lounaaksi parsakaalia ja liha/kala. Päivälliseksi qvinoa/bataatti/täysjyvä pasta ja sitten liha/kala. Sama setti vaikka reenin jälkeen. iltapalaks prodee vaikka 20-30g ja vähän jotain hiilaripitosta. Pitää varmaan selvittää et minkä verran mitäki lautaselle ja vähä tutkia et mikä se päivän kulutus ois että ois sillee miinus kaloreilla ettei lihakset hirveesti kuihtuis. Tossa on nyt vähän suuntaa antavaa ideaa syömisestä.

Pitkäänkö treenannut? Mikä pituus, paino, ja meneekö leukoja kuinka monta / paljon punnerruksia/penkistä?

Oon reenannu on/off tyyliin 15v asti ja nyt 29v. Sitä ennen 10v jalkapalloa. Leukoja menee tuoreilla lihaksilla myötäotteella Varmaan 10 ja vastaotteella 15. Penkkikunto pyörii siinä 70-85kg 8-12x. Paino 87kg ja pituus 181

Tässä kun saa dieetin loppuun, niin ajattelin kalorisyklitystä kokeilla.

Otan 5:2 dieetistä mallia, mutta teen oman 10:4 syklityksen. Eli joka toinen viikko ma-to olisi kovat miinukset ja siitä taas 10 päivää plussalla.

Lyhyistä sykleistä tuntuu olevan kovin ristiriitaisia näkemyksiä, mutta hyvinhän tässä voi itse toimia testielukkana.

Lyhyistä sykleistä tuntuu olevan kovin ristiriitaisia näkemyksiä, mutta hyvinhän tässä voi itse toimia testielukkana.

Toi o just se tärkei pointti ja homman suola! Tolla sitä löytää ne oman kropan toimivat jutut parhaite ku ei kaikille vaa toimi sama ku naapurille

Pysyvä muutos tulee pysyvillä elintapojen muutoksilla imho, unohtaa "dieetit" yms roskan ja opettelee elämään järkevästi mutta tavalla jota pystyy noudattamaan hautaan asti. Kroppa kyllä muotoutuu elintapojen mukaiseksi ja muutokset on pysyviä.

Pysyvä muutos tulee pysyvillä elintapojen muutoksilla imho, unohtaa "dieetit" yms roskan ja opettelee elämään järkevästi mutta tavalla jota pystyy noudattamaan hautaan asti. Kroppa kyllä muotoutuu elintapojen mukaiseksi ja muutokset on pysyviä.

Siinähän se avain on.

Ekaks siitä rasvasta pitää päästä eroon dietillä eli syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Ja sit hakea se tasapaino jossa paino pysyy kurissa ja tehdä siitä pysyvä elämäntapa.

e: ja ne aerobiset ja muut liikunnat on vähän poikapuolen asemassa, kyllä painon pudotuksessa tulokset tehdään jääkaapin ja ruokapöydän ääressä. Sen minkä kulutusta lisää kovallakin treenillä, saa hetkessä mitätöityä "syömällä ohi".

Itse olen nyt n.5 vuotta elänyt vaa´an kautta ja tiedän just tasan paljonko laittaa tavaraa lautaselle jos haluan laihtua tai saada massaa tai pysyä samassa painossa.
Ei se tuota oikeastaan ollenkaan vaikeutta ja aivan hyvin voi herkutella ja olla herkuttelematta mutta itse kun olen sen verran hedonisti että haluan nauttia asioista niin nautin asioista ja sitten taas toisinaan puristan hiukan läskiä veks kun tuntuu että nyt on sellainen fiilis.
Nyt dietilläkin vedän viikonloppuna karkkia ja kaljaa mutta se vaan pitää aineenvaihdunnan päällä, en tosin suosittele muille samaa...

Oon reenannu on/off tyyliin 15v asti ja nyt 29v. Sitä ennen 10v jalkapalloa. Leukoja menee tuoreilla lihaksilla myötäotteella Varmaan 10 ja vastaotteella 15. Penkkikunto pyörii siinä 70-85kg 8-12x. Paino 87kg ja pituus 181
Ok, kohtuullisen hyvä tilanne. Kuten tuossa edellä jo useampi sanoikin, niin ratkaisevaa on energiansaanti ja vaikeaa sen oikean energiamäärän löytäminen. Paras tapa on seurata päivittäisiä kaloreita ja vaakaa ja siitä sitten tehdä omat päätelmät. Aika nopeasti löytää sen tason, millä paino putoaa vs. pysyy vs. nousee. Aiheesta löytyy miljardi sovellusta puhelimelle, mut varmaan ne on jo nykymaailmassa kaikille tuttuja.

Back
Ylös Bottom