Pystyykö mies muuttumaan???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LeO---
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Minua kiehtois tämmöinen kysymys joka on suunnattu kummallekkin sukupuolelle,eli pystyykö teidän mielestänne mies muuttumaan?Asia minulle erittäin ajankohtainen koska menetin Rakkaimpani kutakuinkin tästä syystä,ei täysin mutta sinnepäin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toista ihmistä ei voi muuttaa. Jokainen tekee elämässään muutoksia itsensä takia, ei muitten takia. Jos motiivina on vaikka puolison säilyttäminen ja hänelle mielisteleminen niin tällainen muutos ei ole pysyvää laatua.

Tutkikaa vaikka tapausta nimeltä Toni Halme: oli vajaat kaksi vuotta absolutisti miellyttääkseen vaimoaan. Pysyikö pullon korkki kiinni ja kestikö liitto? Ei. :david:

protsku sanoi:
Toista ihmistä ei voi muuttaa. Jokainen tekee elämässään muutoksia itsensä takia, ei muitten takia. Jos motiivina on vaikka puolison säilyttäminen ja hänelle mielisteleminen niin tällainen muutos ei ole pysyvää laatua.

Tutkikaa vaikka tapausta nimeltä Toni Halme: oli vajaat kaksi vuotta absolutisti miellyttääkseen vaimoaan. Pysyikö pullon korkki kiinni ja kestikö liitto? Ei. :david:

Osasta puheistasi olen samaa mieltä, esim.ei pysty muuttumaan vain toisen vaatimusten vuoksi mutta jos omasta mielestäänkin on toiminut väärin ja pystyy tekemään asioita jatkossa toisin niin eikös sitä voisi kutsua jonkinlaiseksi muuttumiseksi,ainakin asenteiden muuttuminen kokemustensa perusteella!?Minulla itselläni kyse siitä että pystyn muuttamaan asenteitani mutta en sitä toista en pystynyt valitettavasti siitä vakuuttamaan!Koska tajusin itsekkin toimineeni väärin,osaksi tietämättäni ja osaksi silkkaa tyhmyyttäni! :(

edit:unohtui laittaa esimerkki kuten tupakanpoltto,päätin lopettaa,alussa oli vaikeaa ja sattui muutama kömmähdys mutta kun tajusin mitä haittoja siitä on niin kohta tulee vuosi täyteen ilman henkäystäkään ja sitä ennen melkein 10 vuotta polttamista!

Jotkut pystyvät, jotkut ei . Toisaalta, kenenkään ei tarvitse muuttua vain miellyttääkseen toista, joidenkin tosin täytyisi muuttua vain ihan jo itsensä takia. Mm. alkoholistit, narkkarit. Se on sitten taas hieman vaikeampaa, mutta kovalla tahdolla pääsee läpi vaikka harmaan kiven. Vaikea sitä on vaan missään tilanteessa muuttua jos ei itse sitä halua..

Jos taas puhutaan vain kusipää-jätkistä, jokainen niistä voi muuttua jos tarpeeksi haluaa.

IMO kyllä voi, JOS itse sitä todella haluaa.
Päätös pitää tulla omasta sisimmästä, ei kenenkään muun painostuksesta.

olen ainakin itse muuttunut mies. maiseman vaihdos auttaa. itse lähdin maltalle ja asun edelleen siellä

Perusluonne on ja pysyy, eikä se lähde kuin sielua vaihtamalla, mutta se ei toistaiseksi ole mahdollista.

Nimimerkillä yrittänyt mies.

Riippuu asiasta. Tietyt mielipiteet, asenteet jne. muuttuu itsestään jo iän ja kokemuksen myötä. Jotkut jo nuorena omaksutut tavat ja asiat tuskin muuttuu koskaan. Niitä voi kyllä hallita jos tahtoa löytyy.
Siinä oma mielipide asiasta.
Eri asia sitten kannattaako muuttaa itsessään jotain jonkun toisen takia.

Ihminen voi muuttaa mielipiteitään, asenteita ja omaa käyttäytymistä parhaiten/helpoiten muuttamalle muualle ja hakeutumalla erilaisten ihmisten läheisyyteen. Oma asenne, käyttäytyminen ja asenne muuttuu kun saa kokea itse toisesta näkökulmasta asioita. Tämä toteutuu ehkä juuri parhaiten vaihtamalla kokonaan maisemaa ja katkaisten yhteydet entisiin tuttuihin vähäksi aikaa.
Mutta jos joku muu yrittää muuttaa toisen asennetta. Jos oikeasti haluaa muuttaa toisen ihmisen näkökantaa ja asenteita se voidaan toteuttaa asettamalla kyseinen persoona vastakkaiseen rooliin. Jos on vaikeaa ja rakastaa todella voi harkita muuttamista yhdessä muualle, kyllä yhtä hyviä töitä ja kavereita löytyy muualtakin. Suvaitsevaisuus on keskeinen tekijä kun on kyse muista ihmisistä.

Joissain asioissa varmaan pystyykin muuttumaan mutta uskon että osa perus minää on ja pysyy, hetken voi esittää muuta ja uskoa siihen itsekkin mutta itseä ei voi muuttaa miten lystää, en ainakaan usko siihen.

Asenteita ja arvoja pystyy muuttamaan mutta on ainakin itsellä sellaisia luonteenpiirteitä mitkä haittaa välillä itseäänkin mutta ne vaan tulee automaattiseti jostain ja sille ei vaan voi mitään... ei myöskään auta lääkkeet =)

miksi se on aina että pystyykö mies muttumaan?? pystyykö nainen muuttumaan??

Kaikki muuttuu koko ajan, sanoisin. Kyllä minä ainakin haluan "jalostua" ...

Itse olen ainakin huomannut muuttuvani koko ajan. Ennen mielipiteeni oli järkähtämättömiä, nykyäänkin ne on aika paljon sitä, mutta useasti huomaan että rinnalle on on tullut ehkä..
Olen myös aina ollut äkkipikainen ja nopea suuttumaan, sitäkin olen pystynyt rajoittamaan. Ehkä nää on vaan niitä muutoksia mulla mitkä tulee iän mukana ja jalostuu koko ajan tai sitten olen huomannut alitajuisesti että näin on itselle ja muille helpompi ja terveellisempi elää.
Ja toi äkkipikaisuus ei siis ole ikinä ilmaantunut väkivaltaisuutena, vaikka olenkin silloin sen näköinen että ei uskalla kuulemma enää mitään sanoa.

Kyllä! Aika ei kohtele meitä silkkihansikkain, koko ajan pitää muuttua ja kehittyä tai sanotaanko sitä sopeutumiseksi. Aikuiseisten ihmisten pitäisi pystyä sopeutumaan eri tilanteisiin, esim. perheenlisäys, läheisen kuolema, sairaus ja muututtava tilanteen mukaan.

Yleensä kun nainen kysyy että voiko mies muuttua niin kyse on joko a) päihteistä b) pettämisestä c) mustasukkaisuudesta\väkivaltaisuudesta. Toki mies pystyy muuttaman tapansa jos halua löytyy, mutta helppoa se ei ole ainakaan lyhyessä ajassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom