Pystysoutu, mihin vaikuttaa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja supafly
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
45
Pööh.. Luulin että pystysoutu on selvä olkapääliike, mutta jossain liikekuvastossa se oli jaoteltu selkäliikkeisiin (yläselkä).

Ilmeisesti on kumpaakin, mutta otanko liikkeen selkä- vai olkapääpäivälle?

terv.
:david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos kapealla otteella meinaa mennä epäkkäille, niin kokeile leveämmällä otteella. Pitäisi tuntua paremmin olkapäissä.

Leveällä otteella ja siten, että ei nosta tankoa rintaa ylemmäs. Tähän kun vielä yhdistää hitaan negatiivisen vaiheen niin a vot!

Muistutus: kokeilkaapa pystysoutua käsipainoilla. On monen mielestä parempi kuin tangolla.

Myös JohnnyB:n tyyliin on mun mielestä parempi kuin tangolla. Eli laitetaan taljalaitteen alakiinnityspisteeseen kolmiokahva ja tehdään sillä pystysoutua siten, että rystyset tulevat vastakkain. Voi kuulostaa kummalliselta, mutta on pätevä liike.

Zone-sarja -42%
Originally posted by iivili
Muistutus: kokeilkaapa pystysoutua käsipainoilla. On monen mielestä parempi kuin tangolla.

Joo, ei väännä ranteita, mutta jostain kumman syystä mä sain tällä käsipainoversiolla olkapääni rikki. Ikinä ei oo mitään ongelmia ollu, mutta toi ei sovi. Kipua ei tunnu missän liikkeessä, ei edes tossa jos sitä tekee satunnaisesti. Säännöllisesti tehtynä kuitenkin kipu palaa.

Ja itse lasken pystysoudun olkapääliikeeksi. Oteleveys ja vartalon kulma tietenkin vaikuttaa ja sillä voi paljon säätää. Kapea ote ottaa enemmän epäkkäisiin.

Originally posted by iivili
Kerran kokeilin käsipainoilla. Ite saan paremman tuntuman tangolla.

En mäkään tykkää käsipainoilla tehdä, voi tosin tekniikka olla pielessä...

Pystysoutu saattaa myös aiheuttaa hauiksen jänteen puristuksiin jäämisen olkaluun ja lapaluun ulokkeen (mikäseoli suomeks lat. acromion) väliin. Siinä menee sitten parisen kuukautta kuntouttaessa...
Itse en tätä liikettä tee. Ikinä. Koskaan. Mieluummin vipunostoja ja hartiaprässiä/arnold prässiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitääkö vipunostot sivuille -liikkeessä olla tossa etukumarassa mitä tossa kuvassa toi äijä on? Kai niitä voi pystyasennossakin tehdä?

Originally posted by maxmussel
Pystysoutu saattaa myös aiheuttaa hauiksen jänteen puristuksiin jäämisen olkaluun ja lapaluun ulokkeen (mikäseoli suomeks lat. acromion) väliin. Siinä menee sitten parisen kuukautta kuntouttaessa...
Itse en tätä liikettä tee. Ikinä. Koskaan. Mieluummin vipunostoja ja hartiaprässiä/arnold prässiä.

itsekkään en oo tehnyt ku pari kertaa alussa kun aloitin tämän kuntosali homman..ei vaan yksinkertaisesti tuntunut hyvälle..saattoi olla tekniikaski vika mut enpä oo sen koomin tullut tehtyä..:(

Originally posted by Daug
Pitääkö vipunostot sivuille -liikkeessä olla tossa etukumarassa mitä tossa kuvassa toi äijä on? Kai niitä voi pystyasennossakin tehdä?

En tiedä mitä kuvaa tarkoitit mutta yleisesti ottaen mitä kumarampi asento, sitä enemmän liike vaikuttaa takaolkapäihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom